Nou, here it is. Langverwacht (of niet) en toch flut. Geniet van mijn supergoeie engelsskills humhum😂😂
De ochtend van 27 oktober word ik vroeg wakker. Ik blijf even liggen in mijn warme bed, starend naar het plafond, voordat ik eindelijk de moed heb opgevat om eruit te komen. Als het me gelukt is mijn benen over de rand van mijn bed te gooien en rechtop te gaan zitten, rek ik me zacht kreunend uit. Jongens, wie heeft het begrip stijfheid ook alweer bedacht? Grmpf.
Ik loop mijn kamer door en trek de gordijnen opzij. Buiten is het nog volledig donker. Ik heb gemerkt dat het de afgelopen dagen in rap tempo sneller donker aan het worden is. Ik weet niet echt of ik er blij mee ben. Aan de ene kant, de lichtjes zijn altijd gezellig. En het is een teken dat kerst en oud- en nieuw naderen. Aan de andere kant...
Laten we zeggen dat iedereen wel last heeft van een winterdip.
Bovendien heb ik er ook geen zin in dat voortaan mijn vingers eraf vriezen als ik drie stappen buiten heb gezet. Sneeuw is oké. Kou, bleh.
Nadat ik mezelf wat opgefrist heb en gemakkelijk zittende kleding aan heb getrokken, ga ik naar beneden om te ontbijten. Inmiddels is de kleur van de lucht donkerblauw geworden. In het oosten begint zich zelfs al een oranje gloed te verspreiden. Ik bak een eitje en scrol wat door insta. Op dat moment krijg ik een appje van Laura binnen. Deze liedjes moet je ieg kennen voor je concert. Eronder staat een lijst met een stuk of twintig liedjes. Ik grijns. Misschien is het inderdaad wel een goed idee om vandaag wat liedjes te gaan luisteren. Kan handig zijn toch?
Ik neem mijn ei mee en plof op de bank neer. Even later heb ik geregeld dat ik YouTube op de tv kan kijken, en ik ga naar ShawnMendesVevo. Het bovenste liedje wat er staat heet Mercy. Ik klik het aan. Het ruisende geluid van water komt van de tv. Gefascineerd kijk ik toe hoe Shawn onder water schijnbaar opgesloten zit in iets van een auto? Dan begint het liedje. En ik kan het niet helpen: mijn mond valt open. Het gehmmmhmm klinkt mooi, schattig en sexy tegelijk. Hoe is dat mogelijk? Dan begint Shawn te zingen. You've got a hold of me... Zijn stem is nog mooier dan ik verwacht had. Ik luister en kijk gefascineerd.
Wat me opvalt is de emotie in zijn stem terwijl hij zingt om genade. Ik hou mijn adem in als hij even pauzeert en daarna het mooiste geluid voortbrengt dat ik ooit heb gehoord. Ooooooh, please have mercy on me...
Als het liedje afgelopen is, staar ik grijnzend voor me uit. Mijn ei ligt nog onaangeroerd op mijn bord. Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat ik dit zo leuk zou vinden. Of dat hij zo goed kon zingen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het moeilijk ga hebben bij z'n concert. Als al zijn liedjes zo leuk zijn, kan ik net zo goed meteen fan worden.
Ik ga door naar de volgende. Treat You Better genaamd. Deze klinkt toepasselijk. Het gaat inderdaad over een meisje dat hij beter kan behandelen, ontdek ik na een kort moment. En het meisje zit in een slechte relatie. Ik voel me bijna persoonlijk aangesproken.
Natuurlijk heeft hij het niet over mij, maar toch voelt het zo. Ik vraag me trouwens af over wie hij het wel heeft.
Ik voel verbijstering als de camera inzoomt op zijn voet, waar een stroompje water naartoe loopt. Hoe kan iemands vóet nou aantrekkelijk zijn? Is dat niet praktisch onmogelijk? Schijnbaar niet, Shawn is het levende bewijs. Ik vind het maar vreemd. Maar ja, ík ben waarschijnlijk degene die een beetje vreemd is. Dat ík iemands voet nou aantrekkelijk vind...
Ja, er zit zeker weten een steekje los bij mij.
Plotseling trekt hij zijn shirt over zijn hoofd en hap ik geschrokken naar adem. Ik verslik me in mijn ei en proest het uit. Als ik even later met tranende ogen weer bovenkom, is het stukje voorbij.
JE LEEST
Hope ft. Shawn Mendes
Fanfiction~ stukje uit hoofdstuk 61 ~ 'Ik geef je tien seconden,' huilt hij. Mijn hart wordt verscheurd. 'Na tien seconden gaat hij eraan.' Mijn ogen schieten naar Shawn. Hij heeft geen woord kunnen verstaan van alles wat er gezegd is, maar zijn gevoel liegt...