49. Home sweet home

1.1K 28 8
                                    

De volgende morgen word ik wakker in huize Mendes, en om precies te zijn in Shawns bed. Verward kijk ik om me heen. Mijn ogen zijn op zoek naar die ene persoon aan wie het bed eigenlijk toebehoort. Algauw ontwaren mijn ogen een gestalte naast het bed op de vloer.

Hij heeft alleen een onderbroek aan en ligt half onder een deken, zodat zijn schouders bedekt zijn maar zijn hele linkerzij tot aan zijn bovenbeen open en bloot zijn voor de koude luchtstroom vanaf het halfgeopende raam. Ik ril al als ik hem alleen zo zie liggen. Hij ligt op zijn buik, met zijn gezicht mijn kant opgedraaid, dus ik kan zien dat zijn ogen nog dicht zijn. Zijn borstkas beweegt op en neer bij het regelmatige ademhalen.

Een glimlachje trekt over mijn gezicht. Ik ga rechtop in bed zitten en plant een kussen in mijn rug. Een poosje zit ik alleen maar te kijken naar hoe hij slaapt. Eerlijk gezegd vind ik mezelf nogal creepy door dat te doen, en ik weet ook dat hij het niet leuk vindt, maar aan de andere kant weet ik ook weer dat hij precies hetzelfde zou doen. Dus daarom sta ik mezelf dit ene kleine genoegen maar toe.

Hij is zo schattig. Ik heb er echt geen woorden voor.

Ik weet dat ik het niet lang meer ga volhouden om te wachten. Ik ga zijn schoonheid niet lang meer verdragen. Ik heb ook dingen nodig in mijn leven, die dingen zijn zowel geestelijk als lichamelijk. En hij toch ook?

Ik denk terug aan die keer in het pashokje en de zin die hij nooit helemaal heeft afgemaakt. Ja, hij ook.

Ik hoop alleen maar dat hij er ook klaar voor is. Want ik voel dat ik er klaar voor ben. Helemaal klaar.

Terwijl ik zo zit te mijmeren, merk ik dat er iets verandert in de manier waarop hij slaapt. Zijn ademhaling wordt lichter en hij beweegt zo af en toe. Na een aantal minuten gaan zijn ogen langzaam open. Hij knippert een paar keer tegen het ochtendlicht wat door de gordijnen heen komt. Daarna valt zijn blik op mij en grijnst hij. 'Wat zit je nou te kijken dan?' vraagt hij op plagerige toon, en zijn rauwe, schorre ochtendstem laat de kriebels in mijn buik opspelen. Die stem is echt fucking sexy.

Hij gaat rechtop zitten zodat de deken van hem afschuift en zijn gespierde bovenlijf in het schemerige licht tevoorschijn komt. Ik kan mijn ogen er niet vanaf houden. 'Bevalt het allemaal, lieverd?' Zijn ogen schitteren, net als zijn tanden die hij ontbloot in een brede grijns. Ik kijk hem schuins aan. 'Ja, prima hoor.'

Hij staat op van zijn matras op de vloer en mijn hart bonkt ineens hoorbaar hard. 'Schuif es op,' mompelt hij, en zodra ik dat doe komt hij naast me in bed liggen. Ik ga ook weer liggen en schuif op mijn beurt weer dichter naar zijn warme lichaam toe. Ik probeer de bult die ik tegen mijn buik voel drukken te negeren. Ik weet dat jongens hier wel vaker last van hebben 's ochtends.

Zijn zachte lippen strijken langs mijn kaak en ik ril van genot. Het blijft een aantal minuten stil. Beiden genieten we gewoon van elkaars liefde en warmte.

Ik schrik op als ik een deur hoor dichtslaan, gevolgd door Aaliyahs stem die iets aan haar vader vraagt. Naast me voel ik Shawn bewegen en vervolgens overeind komen. Met een kreun kom ik ook overeind. Terwijl Shawn in zijn koffer zoekt naar kleding, ga ik in kleermakerszit op zijn bed zitten. 'Wat gaan we eigenlijk doen vandaag?' vraag ik. Hij vist een T-shirt, een onderbroek, een broek en sokken uit de koffer voordat hij antwoord geeft. 'Ik ga je mijn eigen huis laten zien. En daarna kunnen we misschien iets gaan doen met vrienden, als je dat tenminste wilt.' Ik knik en sta op om ook mijn kleren uit mijn koffer te pakken.

Niet veel later zitten we met z'n drieën aan het ontbijt. Het is zaterdagochtend, dus Manny en Karen hoeven beiden niet te werken. Aaliyah en Manny zijn echter naar een ijshockeywedstrijd, dus ontbijten we alleen met zijn drieën. Terwijl Shawn stilletjes zijn koffie drinkt, praten Karen en ik over van alles en nog wat. Ik glimlach in mezelf terwijl ik probeer te beseffen hoe lief deze vrouw is en dat ik het geluk heb dat ze míjn schoonmoeder is. Of schoonmoeder, nou ja; ik bedoel moeder van mijn vriend dan. Hoe je dat ook noemt.

Hope ft. Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu