43. Een slaapje doen

1.4K 34 8
                                    


Waarschuwing ofzo denk ik misschien voor enige intimiteit??????

'Aaah eindelijk.' Ik kreun opgelucht als ik mezelf dwars op het grote hotelbed laat vallen. Mijn rug doet pijn en voelt zo stijf als een plank. Ik laat mijn armen slap langs mijn hoofd naar beneden hangen. Een kort moment sluit ik mijn ogen en voel de moeheid door mijn lichaam stromen. Daarna open ik ze weer en kijk naar Shawn, die op datzelfde moment zijn koffer neerzet.

Hij bekijkt me onderzoekend. 'Moe?' vraagt hij. Ik knik. 'Ik weet niet waarom zo opeens.' Hij gaat naast me op het bed zitten en kijkt glimlachend omlaag. 'Dat kan gebeuren. Die autorit was ook niet echt kort.' Ik knik instemmend maar hou daar weer snel mee op als ik merk dat ik de fut er niet eens voor heb. Het blijft even stil en Shawns hand beweegt een tikkeltje aarzelend naar mijn gezicht.

Met ingehouden adem wacht ik bewegingloos totdat zijn vingertoppen mijn wang raken. Hij veegt wat haren weg en gaat met zijn duim over mijn jukbeen. De vlinders in mijn buik spelen weer op. Mijn huid voelt warm aan waar zijn vingertoppen mijn gezicht beroeren. Ik laat een zucht uit mijn keel ontsnappen. Zijn vingers strelen mijn kaaklijn en in de tussentijd lijkt het alsof mijn ingewanden gelanceerd, neergegooid en fijngeknepen worden.

Zonder het zelf door te hebben beweeg ik mijn hand naar de zijne en leg hem bovenop zijn grote, warme hand, als om die daar te houden. Zijn glinsterende ogen kijken me diep aan, en ik kan de blik in zijn ogen niet goed omschrijven. Hij grijnst zijn perfecte tanden bloot. 'Chilldagje dan maar?'

Ik vind het een uitstekend voorstel. Een brede grijns verschijnt ook op mijn gezicht. 'Daar zeg ik geen nee tegen!' Hij lacht. 'Dat dacht ik nou ook.' Nog steeds grijnzend buigt hij zich voorover totdat zijn bovenlijf op nog geen tien centimeter van dat van mij is. Ik voel de spanning tussen onze lichamen, alsof er elektrische vonkjes overspringen. De blik in zijn ogen is geamuseerd en zijn ogen blijven in de mijne kijken terwijl hij zijn zachte lippen kalm op mijn lippen drukt. Een rilling gaat over mijn hele lijf.

Hij gaat van me af en verdwijnt zonder verder nog iets te zeggen naar de andere kamer. Verward duw ik mezelf overeind en schud even met mijn hoofd om het allemaal weer een beetje helder te krijgen. Ik doe mijn schoenen uit, en vervolgens mijn broek, waarna ik in het bed schuif en de lakens over mijn benen leg. Ik zucht tevreden als ik voel hoe donzig en schoon het bed wel niet is. Shawn heeft een goed hotel uitgekozen.

Ik lig een beetje op mijn telefoon door insta te scrollen als Shawn weer terugkomt. Hij ploft languit naast me op het bed neer, met zijn armen achter zijn hoofd gevouwen. Ik kijk op van mijn telefoon en richt mijn blik op hem. 'Wat ging je doen?' Ik trek mijn wenkbrauwen vragend omhoog. Hij kijkt me aan. 'Een mens heeft ook zo zijn behoeftes.' Ik frons mijn wenkbrauwen omdat ik niet snap waar hij het over heeft. Plotseling leg ik de link. Mijn wangen branden als ik me bedenk hoe logisch het antwoord wel niet is. Meer om het proberen niet te laten opvallen van mijn domheid dan om nieuwsgierigheid, vraag ik: 'En, was het een fijne wc?' Ik probeer er een compleet strak gezicht bij te trekken.

Shawn draait zijn hoofd een stukje naar mijn kant, en ik zie dat zijn mondhoeken automatisch toch een beetje omhooggaan. Snel trekt hij ook een zo'n nonchalant mogelijk gezicht. 'Ja hoor. Ik heb in elk geval geen onaangenaamheden van de vorige bezoekers kunnen aantreffen.' Ik laat mijn strakke gezicht varen en grijns hoofdschuddend.

'Heb je dat dan wel eens aangetroffen?' vraag ik, nieuwsgierig geworden nu. Shawn trekt een grimas. 'Dat kun je wel zeggen.' Ik frons verbaasd. 'Serieus?' vraag ik. Hij knikt. 'Ik ben nu al in zo veel verschillende hotels geweest, en ze waren echt niet allemaal super schoon.' Ik trek een vies gezicht. 'Gatver.' Hij knikt nadrukkelijk. 'Jup.'

Ik ga weer even verder met insta bekijken en maak een verrast geluidje als ik Amy's nieuwste post zie. Op de foto staan Amy en Evan. Evan lacht en heeft een arm om haar heen geslagen en Amy kijkt heel schattig met een verliefde blik naar hem op. Een glimlachje vormt zich om mijn lippen als ik het onderschrift lees, waar een datum met een hartje staat. Ik had het kunnen weten.

Hope ft. Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu