47. Het gevreesde voorstelrondje

1.3K 30 4
                                    

De volgende dag moet ik weer gewoon naar school. Deze dag zijn we echter de hele dag bezig met het praktijkgerichte acteren zelf, dus ik kom de dag goed door. De schooldag vliegt voorbij, en halverwege de ochtend ontvang ik een appje van Shawn dat als volgt luidt:

Ofc! What time?

Ik stuur dat ik om drie uur bij zijn appartement zal zijn en hij antwoordt dat dat prima is. Met een vrolijk gezicht stop ik mijn telefoon weer in mijn tas. Ook al vrees ik voor de ongemakkelijkheid die de ontmoeting met zich mee gaat brengen, ik heb er toch best wel veel zin in.

Ook Amy appt nog of ik Shawn vandaag aan mijn ouders voor ga stellen – ik had haar gisteren verteld dat mijn ouders hem nog niet eens ontmoet hebben, en ze reageerde met een geschokte blik. 'Als ik hem als vriend zou hebben, zou ik niet kunnen wachten met hem aan m'n ouders voorstellen!' lachte ze. Ik lachte ook en bedacht dat ze daar wel een punt had. Aan de andere kant wist ik ook niet of mijn ouders het nou eigenlijk wel zo leuk zouden vinden dat mijn vriendje een jongen was die miljoenen fans van over de hele wereld had, en die bovendien de wereld over tourde – misschien niet eens tijd had voor een vriendin.

Het gekke is dat ik daar zelf nog totaal niet aan gedacht had.

En als ik eerlijk ben kan ik me ook totaal niet voorstellen dat ik niet mee mag op tour. De enige vraag is of ik dat zelf wel wil. Wil ik mijn familie, vrienden en baan achterlaten om met Shawn de wereld over te touren?

Ik ben er nog niet uit.

Gelukkig heb ik ook nog wel een tijdje voordat ik zal moeten beslissen – tenminste daar ga ik vanuit. Nu Shawn eerst zijn album hier in Amsterdam gaat afschrijven, zal hij nog wel een tijdje in Nederland zijn. En misschien gaat hij ook niet meteen op tour als zijn album uit is, wie weet.

's Middags hebben we les voor de camera – wat inhoudt dat we gaan acteren voor een camera. Dat is een van mijn favoriete lessen, dus voor ik het weet is het al voorbij. Rond kwart voor drie stap ik op de fiets richting het Okura hotel. Vlinders maken mijn buik onveilig, en ik heb zo het idee dat ze niet alleen van verliefdheid zijn. Zenuwen spelen zeker ook een rol. Hoe zullen mijn ouders reageren?

Als ik aan kom fietsen zie ik Shawn al staan te wachten. Verrast zwaai ik naar hem. Hij grijnst en begint naar me toe te lopen. Ik stap van mijn fiets en wacht tot hij naast me staat. 'Zo,' lach ik. 'Jij hebt er zin in zo te zien?' Hij grijnst toegeeflijk. 'Jawel hoor.' Hij komt dichterbij, totdat zijn gezicht op een geringe afstand van het mijne is en ik die eeuwige vlinders in mijn buik weer voel opfladderen. Ik heb het idee dat hij me wil zoenen, maar op het laatste moment houdt hij zichzelf in en draait zijn hoofd opzij. Ik voel een lichte vlaag van teleurstelling.

'Je was denk ik vergeten dat ik geen fiets heb,' zegt hij, en ik besef me opeens dat hij gelijk heeft en dat ik daar inderdaad niet aan gedacht heb. 'Maar dat is niet erg, ik fiets wel met jou achterop.' Hij stelt het alsof er geen discussie over mogelijk is. Ik grijns. 'Je wilt zeker niet andersom?' Hij schudt opgewekt zijn hoofd. Ik weet inmiddels hoe moeilijk hij over te halen is als hij eenmaal een besluit heeft genomen, dus zonder er verder nog tijd aan te besteden geef ik toe dat hij met mij achterop gaat fietsen.

Ik stap van mijn fiets en geef hem aan Shawn. 'Fiets eerst even een rondje zodat er minder kans is dat je omvalt met mij achterop,' zeg ik lachend. Hij knikt. 'Goed idee. Het is al een tijdje geleden dat ik gefietst heb.' Die woorden moedigen me niet echt aan om straks bij hem achterop te gaan zitten, maar als hij opstapt en gewoon wegfietst wordt mijn vertrouwen weer ietsje groter. Ietsje.

Hij remt precies naast me en maakt een uitnodigend gebaar. 'Kom maar.' Hij grijnst breed en zijn tanden schitteren in het felle zonlicht. Enigszins aarzelend schuif ik mezelf op de bagagedrager – die het hopelijk gaat houden onder mijn gewicht. Hij stapt op en begint wiebelig met fietsen. Ik sla gauw mijn armen om zijn middel om te zorgen dat ik er niet af kieper.

Hope ft. Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu