Preach hierboven
Zondagmorgen word ik wakker door de aanraking van iets zachts tegen mijn voorhoofd. Een warme, vertrouwde adem strijkt in mijn gezicht. Ik open mijn ogen om er vervolgens achter te komen dat het Shawns lippen zijn op mijn voorhoofd.
Als hij merkt dat ik wakker ben, verschijnt er een belachelijk brede grijns op zijn gezicht. Hij lijkt bijna net zo belachelijk gelukkig als ik me op het moment voel.
'Goeiemorgen, babe,' fluistert hij, met die schorre ochtendstem van 'm waar ik zo van hou. Ik glimlach. Het blijft even stil. 'Goeiemorgen,' mompel ik, en ik wrijf in mijn ogen om de slaap er een beetje uit te krijgen. Ik schuif een stukje omhoog in bed, daarbij vergetend dat ik nog steeds niks aanheb. De deken valt van mijn bovenlichaam en ik schrik van de koude lucht die ik plotseling op mijn huid voel. Snel trek ik de deken weer omhoog. Ik zie Shawn grijzen als een malle.
Mijn wangen kleuren rood. 'Kun je misschien even een andere kant opkijken?' vraag ik met opeengeklemde kaken. 'Zodat ik naar de badkamer kan.' Hij lacht lief. 'Waarom is dat nodig dan? Ik heb je toch al naakt gezien!' Ik zucht, het leven van een jongen is ook zo simpel. En eigenlijk hou ik ook wel van die simpelheid. Misschien moet ik me maar gewoon over alle onzekerheid heen zetten. Hij heeft namelijk wel gelijk – er valt niks tegen zijn redenering in te brengen.
Ik laat me weer wat verder in het bed zakken en zucht. 'Heb jij gisteren de kaarsjes uitgeblazen?' vraag ik, als een snelle blik door de kamer me leert dat ze allemaal uit zijn. Dom genoeg heb ik er gisteravond helemaal niet aan gedacht. Niet dat ik ook heel veel tijd had om eraan te denken want ik viel zowat meteen in slaap. Compleet uitgeput en verzadigd, zowel letterlijk als figuurlijk.
Hij knikt. Nog steeds heeft hij die glimlach op zijn gezicht die er al vanaf het moment dat ik wakker werd niet meer af te vegen is. Ik kijk hem recht aan. 'Nu weet ik waarom ik zo lang op die seks heb moeten wachten,' zeg ik opeens, zonder na te denken over wat ik eigenlijk wil zeggen. Hij lacht nieuwsgierig. 'O ja? En waarom denk je dan?' Ik leun opzij en druk mijn wang tegen de zijne.
'Er was gewoon geen perfecter moment dan gisteravond geweest.'
Hij lacht. 'Ik ben blij dat jij er ook zo over denkt!' Hij drukt een zachte kus op mijn mond. Ik sluit even genietend mijn ogen. Een poosje zeggen we niks. Ik weet niet waar Shawn op het moment aan denkt, maar mijn hersenen zijn in ieder geval kleurrijk aan het afspelen hoe geweldig gisteren ook alweer was. Nieuwe fantasieën komen tot ontpopping in mijn hoofd. Plotseling worden alle prachtige beelden ruw verstoord door de realiteit die weer naar boven komt drijven.
Eerst schrik ik me dood, maar algauw komt mijn hart weer tot rust. Amy is mijn reddende engel. Een moment neem ik om te appreciëren hoe erg ik maar bof met zo'n vooruitdenkende beste vriendin. Toch besluit ik voor de zekerheid nog maar eens te vragen aan Shawn of het wel echt zo gegaan is als ik denk. Niet alles heb ik namelijk echt meegekregen...
Ik leg voorzichtig mijn hand op zijn onderarm. 'Shawn,' zeg ik. Hij kijkt me met vragende ogen aan. 'Jij... uhm... hebt geen condoom gebruikt, of wel?'
Zijn ogen sperren zich open en ik zie de plotselinge paniek die zijn hele lichaam geschokt overeind doet komen. 'Nee! Dat–'
'Rustig maar,' zeg ik snel – voordat hij helemaal flipt. 'Ik slik de pil.'
Het is bijna grappig om de enorme opluchting van zijn gezicht af te lezen. Hij laat zijn kort ingehouden adem weer uit zijn keel ontsnappen. 'Jeetje, Mara!' zegt hij, nog steeds half in shock. 'Ik schrok me kapot!' Ik lach. 'Ja, ik zonet ook eventjes. Maar Amy heeft me weer eens gered.' Hij kijkt me hoofdschuddend aan. Maar hoelang slik je die pil dan al?' Ik hoef er niet lang over na te denken, gezien de wel erg korte tijd. 'Sinds 7 november, dus ik heb 'm nu welgeteld vier dagen geslikt.' Hij kijkt me met open mond aan. 'Jemig, wat een geluk.'
JE LEEST
Hope ft. Shawn Mendes
Fanfiction~ stukje uit hoofdstuk 61 ~ 'Ik geef je tien seconden,' huilt hij. Mijn hart wordt verscheurd. 'Na tien seconden gaat hij eraan.' Mijn ogen schieten naar Shawn. Hij heeft geen woord kunnen verstaan van alles wat er gezegd is, maar zijn gevoel liegt...