BAB 2

4.6K 93 13
                                    

Flashback ~

1 JANUARI  2010

Aku memandang  bangunan sekolah di depan aku . Ramai  cakap sekolah ni sekolah yg dipandang buruk gara gara tingkah laku pelajar yg tak senonoh . Senang cite sekolah yg bodoh .

Aduhh aku risau laa dgn first day  persekolahan aku  ni . Daa laa aku dgr cite , pelajar sekolah sini teruk teruk . Mcm mne kalau aku kena buli ? Aku ni daa laa pendek je . Haihh . Harap harap semuanya okay jelah

" hai , kau cari kelas ke ? "  sapa orang yg aku tak kenali

haa ye , aku tgh cari kelas . Hm kelas 1Quiz kat mana ye ? " 

"  ehh samelah , aku pun kelas 1Quiz jugak . Takpe Kita beratur dulu laa kat astaka . Tunggu pengumuman cikgu "

Dari jauh bole dgr bunyi huru hara kat astaka . Mcm kena serang dgn burung garuda aje .

" Perhatian Para pelajar ! Cikgu nak buat pengumuman tentang kedudukan kelas kamu semua ! "

* okay semua daa senyap *

"  Hujung kiri cikgu , kelas 1Quiz , manakala di hujung kanan cikgu kelas 1Waktu dan di bla bla bla bla "

Huarghhh lama nya cikgu membebel . Sambil cikgu tgh membebel tu baik aku berkenalan dgn budak tegur aku tadi .

"  Weh , nama kau ape ehh ?  Kita tak kenal kenal lagi "

"  Haah kan , nama aku Miasara Nasuha . Kau bole panggil aku Mia je . Hehe "

" walawei nama kau mcm nme pelakon kanak kanak dalam cite  apebende ntah "

" well , ramai yg kata mcm gituu . Hihiks (gelak gedik )  erm nama kau pulak ape ?"

" nama i ialah Farisha Qaisara , sorry laa aku pelat huruf R . So kau bole panggil Isha . Isha tu tkde nama yg berkaitan huruf R . Huhuhu "

" jap nak buat pembetulan , bukan farighsha tapi farisha laa kak oi . HAHAHA "

" Bodoh kau . Perli aku "

Hmm bole tahan peramah jugak si mia ni . Otak ting tong cam akuuu .

Okay daa selesai cikgu helmi membebel (aku tahu nama sbb tgk nametag dia ) . Akhirnya dapat jugak masuk kelas .

            ****************************

* dalam kelas *

Aku duduk bersebelahan dgn mia .
Mia je yg bru aku kenal .
Aku memerhati sekeliling akuuu .
Ade geng gedik , geng acah gangster , geng nerd , geng pandai , hm bnyak laa spesis punya geng .

Dan tetiba mata aku ni gatal memerhati seorang lelaki yg bole tahan tampan nyaa .

Aduh kenapa jantung berdebar bila pandang dia ni ekh ? Adakah ini cinta pandang pertama ?

Dannn dgn tiba tiba mata kami saling berpandangan .

Gulp ! Dia perasan laa . Cepat cepat aku kalih tmpt lainnn .

woiii Ervan ! Jom kita main lawan pemadam "

Ouhhh bru aku thu nama dia ervan . Alahai machonya nama , mcm tuan dia jugak laa . Hehehe gelenyanya aku ni .

Kring kring kring ~loceng menandakan waktu rehat

"  woi Isha . Jom rehat . "
" jap aku nak amik bekal "
" rajin mak kau masak "
" bukan mak aku masak , ayah aku yg masak "
" errrrrr serius ar wehh ? "
" ade nampak muka aku tipu ke"
" takde takde , daa laa jom makan . Lapar bangang perut aku ni "

" Bole tak i join korang makan sekali ? I takde kawan . Sbb budak laki tak mo bergaul dgn i "

" join jelaa kami Faiz . Kami tak kisah . Kan Isha"

" haa tak kisah langsung * tahan gelak tgk si sotong ni *

" thanks u olls , btw call me FR(Faiz  Roslan) . Sbb Faiz tu nama kampung sangat laa . "

" Weh kau mmg saje je kan Faiz . Kau daa thu aku tk bole sebut R , kau saja je kannnn . Aku tetap nk panggil kau faiz jugak "

" suka hati kau laa nyah . I dont care "

Maka aku dgn mia buat mata juling ke atas sambil keluar kan gigi , acah acah jongang . * bole bayangkan *

SAMBUNG .......



[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now