BAB 27

1.3K 45 13
                                    

Ketika itu farisha , mia , umar dan ain tgh berdiscusion pasal asigment di library . Semenjak hal semalam . Diorang makin rapat .

" okay assigment ni kita buat mcm gini ... Bla bla bla " farisha selaku ketua memberi cadangan .

Yg lain hanya angguk setuju .

" aku rasa kita berhenti setakat ni jelaa . Daa bnyak kita bincang ni . Jumpa esok petang pulak " tukas farisha .

" haa okay gak tuu . Sbb aku nk bwak umar jumpa parents aku nnti" ain malu malu aje jawab .

" ouhh okay i see " farisha mencuit pinggang ain . Mia dan umar tergelak dengan gelagat malu malu kucing ain ni .

Mia menepuk bahu umar dgn kuat . Bergurau okay . Kami daa berbaik .

" good luck bro " mia kenyit mata kepada umar .

Umar hanya mengangguk " thanks geng , kami pergi dulu ye "

Sebelum pasangan couple tu pergi . Mereka sempat melambaikan tangan kepada mereka berdua .

" haihh cepatnya berbaik " tegur satu suara dri belakang .

Mia dan farisha terhenti seketika mengemas beg .

" alaa buat ape nk gduh lama lama kan. Tapi alhamdulilah kami daa berbaik . Senang sikit nk siapkan assigment . Sbb aku nk dpt pointer yg tinggi "miaa sengih kegembiraan .

Farisha menjeling .

" awak buat ape kat sini ? Study group jugak ke ? " farisha pndg bakal tunangnya yg bawak buku ditangan .

" ehh takdelah , saja je nk tgk bakal tunang kita . Rinduu laa " syafiq kenyit mata gatal .

Farisha menjulingkan mata .

" sape ntah rindu dia " mereka berdua smbung mengemas bag . Dan kemudian mereka menolak kerusi masuk perlahan lahan ke dalam meja . Karang kena sound dgn pengawas library .

" eleyh taknak mengaku konon . Gedik " syafiq ketawa .

Aku berjalan seiringan ngan syafiq . Manakala mia ketinggalan di belakang .

" Farisha Qaisara ! Tak reti tunggu kawan ke ? " mia berlari anak mengejar langkah mereka berdua . Huh semput aku dibuatnya .

" sorry kawanku sayang yg lagi comel lagi cantik , tgh syok berbual smpaikan lupa kau " farisha memeluk bahu mia . Kemudian kepalanya diletak pada bahu mia smbil berjalan . (korang bole bygkan) .

Mia mencebik " hmm alasan time zaman dinasour "

Farisha dan syafiq hanya tergelak .

*****
" assalamualaikum " jerit satu suara di luar pagar .

Encik aqil yg ketika itu sedang menonton televisyen . Terus memperlahankan volume tv . Kemudian dia bgun lalu mengintai di tingkap . Mahu melihat gerangan mana yg memberi salam .

Kelihatan 5 orang diluar tgh membawa dulang .

Encik aqil menepuk dahi

" Allah mcm mne aku bole lupa yg hari ni keluarga syafiq nk hantar rombongan meminang "

Encik aqil mencapai hpnya lalu menghantar ws kepadaa anaknya , bahawa keluarga syafiq sudah dtg .

Encik aqil segera bukak pagar .

" jemputlah masuk " encik aqil mengajak rombongan mak kiah masuk .

" kami datang ade hajat . Kami nk merisik anak dara sunti yg berada di rumah ini " tukas bapa kepada si syafiq .

" kejap ye kami panggil anak teruna kami " maknya tetiba menyampuk .

Elok laa . Encik aqil tak sabar nk tgk bakal menantu dia yg hensem tu . Yg berjaya bukak pintu hati farisha qaisara yg hati batu .

" fawaz hakimi ! " laung maknya .

Senyuman di bibir encik aqil terus menghilang .

Fawaz yg berada di muka pintu hanya tersenyum .

****
" kau tgk tak video abang nk tegur ? Sumpah lawak duh part sajat nyanyi . HAHAHAHA " kami bertiga gelak besar .

Nsib sikit je org yg berada dlm macdonald ni .

" syafiq nyanyi part sajat sikit . Buat suara gedik " suruh farisha .

Syafiq hanya mengikut . Dia berdehem dahulu sebelummm ...

" cepat cepat , jgn lambat lambat . Auhhh " ya allah sebiji siak mcm suara sajat .

Apelagi bergema laa suara kami bertiga . Pelanggan yg ade hanya memandang pelik ke arah kami . Tapi ape aku kisah .

Tinggg ~

Menandakan bunyi chat msuk dri hp farisha .

Farisha berhenti gelak . Dia membelek hp . Chat dri papa .

Rombongan daa sampai ni 😜
       - papaku sayang💖-

Jap arini bukannya hari sabtu . Keluarga syafiq dtg hari sabtu . Sapa pulak yg dtg meminang ni .

Farisha mengerutkan dahi . Syafiq yg nmpk hal itu terus menyoal farisha

" kenapa ? "

Farisha mengeleng . " papa chat , ckp ade org antar rombongan meminang . Awak ke yg antar ? "

Syafiq angkat kening . " saya hari sabtu laa " ahh sudah sape pulak yg nk meminang buah hati aku ni .

" better kau call papa kau . Tanya sape org tu "mia memberi cadangan .

Farisha terus call encik aqil .

" assalamualaikum paa . Rombongan meminang syafiq hari sabtu laa . Sape pulak yg hntar rombongan meminang ni " amik kau berdas soalan keluar dri mulut mungil farisha .

" waalaikumusalam , ye papa lupaa . Tapi jgn risau papa daa tolak cara baik . Dan pihak keluarga tu pun okay je "

" sape yg hantar rombongan meminang paa " selagi papa tk ckp . Selagi tu farisha tanya .

" fawaz hakimi , your ex "

Farisha terkejut . Setelah memberi salam kepada papanya . Farisha tamatkan panggilan tu .

" sape farisha " soal mia tak sabar . Begitu jugak dgn syafiq .

Farisha memandang mereka silir berganti .

Farisha menarik nafas

" fawaz hakimi "

Ternganga mulut mia " what ?!! "

Dan reaksi syafiq jelas muka cemburu .

" sorry but Farisha qaisara is mine "
Syafiq daa keluarkan suara macho nya .

Lagi sekali farisha qaisara terjatuh cinta .

*bersambung

Jgn lupa vote . Thanks 💖

Next cover .
Cover by me 💖

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now