BAB 49

1.3K 50 1
                                    

" nak makan kat mana ? " tanya mia kepada farisha . Matanya melilau mencari restoran yang best dalam mall ni .

" makan kat mulut " gurau farisha . Dengar sahaja ayat yang keluar dari farisha , terus mia cubit lengan farisha kuat kuat .

" auww auww . Sakit laa ngek " farisha mengosok lengannya . Merah habis . Mia ni kalau cubit kalah ketam .

Mia menjeling " padan muka kau , lain kali jawab elok elok . Aku tanya betul betul kut "

Farisha buat mata ke atas . " yelaa , sorry my bestfriend yang ugly "

Mia memandang tajam ke arah farisha " kau ni kan isha , kau mintak maaf dengan aku , lepastu kau kutuk aku ugly pulak . whatffff "

Farisha buat muka derk je " haa mencarut . Bagus sangat lah tu mencarut. Aku sebenarnya mengindam nak makan kek lah . Kita makan secret recepi jom " dia menarik tangan mia supaya mengikut langkahnya .

" Ish dia ni mengandung ke ape " gumam mia perlahan .

*****

TOK TOK TOK

" masuk jelah rykal , takyah nak ketuk ketuk sangat " tukas syafiq tanpa memandang gerangan yang mengetuk pintu itu . Dia sedang menulis dokumen . Sekejap lagi kena hantar pulak . Banyaknya benda kena buat . Haih tetiba rindu kat isteri , ape lah yang dibuat si farisha itu .

" boleh i masuk ke ? " tanya satu suara .

' sejak bila suara rykal berubah jadi perempuan ni ? Dan sejak bila si rykal gunakan panggilan i ? ' bisik hati syafiq .

Dia mengangkat muka . Muka terkejut .

" boleh i masuk ? " tanya intan dengan lembut . Senang cerita dengan suara yang mengoda .

" haa haa ye sure . Masuklah " jawab syafiq . Dia terlampau terkejut bila melihat intan di depan mata . Dia terkejut sebab intan dah berubah . Dia sekarang sudah bertudung . Yaa bertudung tapi tudung tak lah selabuh farisha . Senang cerita gaya tudung and pakaian seperti neelofa . Fesyen terkini . Lelaki lain boleh laa terpikat tapi bukan dia . No way ! Hanya farisha di hati sampai bila bila .

Intan masuk dengan ala ala catwalknya . Misinya satu , dia nak rampas syafiq semula . Itu target dia . Daa sebulan dia membawa hati pergi ke landon melayan perasaan dia yang broken itu . Now ! Dia kembali dengan satu misi .

Intan duduk di hadapan syafiq . Mata syafiq tak berkelip pandang dia . 'mesti syafiq dah tergoda dengan aku . Well aku sekarang makin lawa' bisik hati intan .

Intan berdehem " kalau ye pun dah tergoda dengan i , jangan lah pandang i dengan mata yang tak berkelip tu . Malu i " intan gelak gedik .

Syafiq senyum sinis " i bukan tergoda dengan u . But ... U sekarang dah berhijab and i rasa macam tak percaya . Intan yang dulu wow meletop seksi sekarang dah berhijab ? Bukan dulu u kata u rimas ke bila pakai tudung ? "

Intan terdiam , kemudian dia tersenyum manis " hmm , sudah tiba i berubah u . So cantik tak i bila i bertudung ? " tanya intan dengan manja .

Syafiq senyum sinis . Dengan intan , dia tak bole bagi senyuman manis . Karang minah ni perasan .

" actually my wife lagi cantik . Dan kita ni pakai tudung kerana Allah bukan sebab berfesyen . So kalau u bertudung sebab nak orang cakap u cantik , better betulkan niat u dulu . So sekarang kita nak bincang pasal ape ni ? "

Intan pamerkan muka masam . Dia mendengus dalam hati ' huh ! Tak habis habis dengan wife dia yang kolot tu '

Intan mengeluarkan dokumen . " so nanti syarikat papa i akan berkejasama dengan syarikat u . Jadi kita perlu bla bla bla bla ... "

Syafiq mengangguk faham .

Lepas 15 minit mereka berbincang ..

" syafiq jom keluar makan . I belanja " pelawa intan

" takpelah i banyak kerja ni " tolak syafiq .

" alaa jom laa . I yang belanja u . Orang kata rezeki jangan ditolak . Musuh jangan dicari . I belanja u sebagai kawan okay . Jom ? " lembut intan memujuk syafiq .

" haa yelah , jom . Tapi sekejap je tau " syafiq mengemas barang . Dia bosan dengar rengekan intan sebenarnya .

Mereka keluar bilik bersama sama .

" rykal jom join kami pergi makan . Intan belanja " pelawa syafiq kepada rykal .

Rykal ape lagi terus buat muka teruja .

" jap jap aku kemas barang dulu " rykal mula mengemas barang yang bersepah .

" ehh i cuma nak belanja syafiq je , u jangan menyebok please " intan buat muka geli tengok rykal . Aku baru nak dating dengan syafiq . Sebok je mamat muka cina ni .

Rykal berhenti daripada mengemas barang . Dia terasa hati dengan cara layanan intan .

Syafiq pandang muka intan .

" i ajak dia sebab nak elakkan fitnah . U tahu kan yang i ni dah bersuami ? So ape salahnya kalau i ajak rykal untuk temankan i ? Lagipun kalau laki dengan perempuan bukan mahram keluar berdua ... Akan ade nya orang ketiga iaitu SETAN ! Jom rykal . Pedulikan si intan ni . Dia tak nak belanja kau sudah . Biar aku belanja kau "

Syafiq memeluk bahu rykal . Lalu mereka berdua pergi dari situ .

Intan memandang tak puas hati . Dia mengentak kaki .

" eeee geramnyaaa ! " dia menjerit kecik .

Orang yang berada di pejabat hanya memerhatikan kelakuan intan .

Intan yang sedar diri diperhati terus maki staf pejabat

" apa pandang pandang ! Aku sepak kan sorang sorang " jeling intan kemudian berlalu dari situ .

" muka cantik tapi perangai buruk " tukas salah seorang staf pejabat . Yang lain hanya mengangguk .

****
Farisha memotong kek lalu dia menyuakan kepada mia .

" mia bukak mulut . Aku nak suapkan kek " tukas farisha .

Mia buka mulut tanpa teragak agak .

Baru je kek tu nak masuk dalam mulut mia , farisha terus masukkan kek tu ke dalam mulutnya .

" nyam nyam nyam sedapnyaa" dia buat muka .

Mia mengetap gigi menahan geram .

" kau ni kan minah . Aku mengadu dekat ervan yang kau buli aku "

" ngadu lah , aku ngadu kat syafiq balik . Welkk "

Farisha menyambung makan . Baru nak suap kek yang terakhir . Ade tiga orang masuk dalam secret recepi .

Seorang perempuan memegang lengan lelaki dan lelaki tu suaminya sendiri . Tapi lihat wajah suaminya seolah olah dia tak rasa selesa di peluk gitu . Suaminya berkali kali menepis tapi perempuan tu tetap nak peluk jugak . Sapa perempuan tu ?

" woi kau termenung ape tu ? " soal mia . Dia ikut menoleh ke arah tempat farisha pandang .

" weh tu suami kau kan ? " soal mia .

Farisha segera bangun menuju ke arah meja mereka bertiga . Mia mengikut langkah farisha dari belakang . Takut ape ape terjadi kang .

" abang ? " soal farisha .

Syafiq yang mahu memesan menu tersentak .

" sayang ? "

" sapa perempuan ni ? " tanya farisha .

Perempuan itu menoleh .

" hai farisha qaisara . Lama tak berjumpa , rindu i ? " senyuman sinis terukir di bibir intan juliana .

Terkejut farisha dan mia dibuatnya . What ? Sejak bila bertudung ?

Bersambunggg

Jangan lupa vote and komen

Thanks





[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now