BAB 41

1.2K 41 2
                                    

" aku terimaa nikahnya farisha qaisara binti mohd aqil dgn mas kahwin .... " lancar aje sebutan syafiq .

" sah ? "

" sah ! " serentak jawab sah .

Alhamdulilah kini farisha sudah bergelar isteri kepada syafiq adam bin tan sri khalid .

Syafiq menoleh ke belakang memandang isterinya . Dia senyum ke arah farisha . Farisha membalas senyumannya .

Puan sri indah mengusap tangan farisha . Dia sengih " sejuknya tangan menantu mummy ni "

Farisha sengih " isha nervous laa mummy "

" ade ade je kamu ni " puan sri indah mengelengkan kepalaa . " tuu syafiq datang nk sarung cincin . Jgn mengigil tangan tu . Kamu berdua daa sah jadi suami isteri "

Farisha hanya mengangguk . Kelihatan syafiq bangun , lalu bergerak menuju ke arah dia dgn membawa cincin .

Kini syafiq berada di hadapan farisha .

Farisha menunduk kan kepala . Dia rasa malu pulak .

' cantiknya isteri aku ni ' puji syafiq dalam hatinya .

Syafiq mengusap kepala farisha . Dia mengangkat dagu farisha . Supaya mata farisha bertentangan dgnnya .

" assalamualaikum bidadari syurga ku " lembut . Ahh bikin hati farisha cair .

" waalaikumusalam " perlahan tapi mampu didengar syafiq .syafiq senyum .

' suami aku nmpk hensem pulak hari ni ' puji farisha dlm hati

Syafiq menarik tangan farisha .

Sejukknyaa tgn . Lembut .

Dia mula menyarung cincin di jari manis farisha .

Farisha mencium tangan suaminya . Usai aje farisha cium tangannya . Syafiq menarik farisha lalu mencium dahi farisha .

Freeze !farisha jadi ais . First time wehh lelaki cium dahinya kecuali papa .

Syafiq gelak . " hahahaha takyah freeze sngat laa "

Okay pipi farisha daa mula merah .

*****
" yeah yeah isha daa kahwin" sorak mia dgn riang . Mcm dia pulak yg kahwin .

Dia hanya jemput mia , ervan , faiz , umar , ain , fawaz dan airin . Manakala syafiq hanya menjemput rykal , tan sri hisham dan intan . Tapi intan tkde . Maybe tgh broken .

" ehh kau , kau yg beria happy ni daa kenapaa . Mcm kau pulak yg kahwin " jeling farisha .

" aku happy sbb tak sbar nk tunggu anak saudara aku wujud dlm perut kau nnti " usik mia . Apelagi satu meja tu gelak dgr ayat mia .

Pipi farisha lagi sekali jadi merah .

Farisha cubit peha mia dgn kuat " arghhh ! " jerit mia mengaduh sakit .

" padan muka kau " farisha menjelir lidah pada mia .

Syafiq yg di sebelah farisha hanya mampu mengeleng . Dia daa sedia maklum dgn keakraban diorang ni .

" syafiq kau tgk bini kau ni , perangai mcm budak kecik " usik fawaz .

" habislah kau syafiq . Jgn kau jdi perangai mcm budak budak mcm bini kau sudaa " giliran umar pulak mengusik .

" amboi sedapnya kaum adam labelkan aku budak kecik ye . " farisha saja buat muka garang .

" sayang mmg mcm budak kecik pun sbb syg pendek " syafiq senyum mengejek .

Farisha memandang syafiq . Dia membulatkan mataa . Dia mencebikkan mulutnya .

" hahahah comel je buat mcm tu . Cium kan mulut tu "

Farisha segera menutup mulutnya . " ape ni awakk . Malu laa saya depan kawan saya ni "

Mereka gelak bila tgk pasangan bahagia ni .

" bro and sis . Aku doakan korang berbahagia di dunia dan di akhirat . Semoga berkekalan hingga ke akhir ayat " ucap ervan .

Yg lain mengaminkan .

" ape ape pun congratulation both of you" giliran airin pulak yg mengucapnyaa .

" syafiq , i nak pesan . Kalau u buat farisha menangis . I sunat u kali kedua " ugut faiz .

Syafiq gelak . " in shaa allah bro . Aku takkan sesekali buat farisha sedih . She is my everthing . " syafiq memeluk bahu farisha . Mata mereka saling merenung .

" ehemm . Daa laa tu . Takyah nk tenung sangat . Ingat ni pertandingan lawan mataa ke " ujar ain yg sedari diam dri tdi .

Gelak lagi sekali diorang ni . Mcm ade show maharaja lawak pulak .

" ehhh , intan g mne ekh ? Asal tak dtg " ujar rykal . Matanya memerhati kelibat crushnya . Namun hampa . Tkde lngsung .

" entah laa . Dia broken maybe " ujar mia .

Yg lain hanya mengangguk setuju .

Farisha rasa tak sedap hati . Ntah kenapa .

*bersambungggg

Sorry bab ni sikit je . Sbb battery lemah pulak . Malam ni in shaa allah kalau tkde rintangan . Aku update secara ASAP .

Daa lama tk update sbb balik kampung . Line lembab woooo .

Ape ape punnn jgn lupa vote n komen okay . Thanks korang 💖😘

#teamsyafiq #teamfarisha




[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now