BAB 44

1.3K 46 1
                                    

" ishaaa ! Lamanya tak jumpa kau ! " peluk mia .

Farisha membalas pelukan mia .

" hok aloh , lama laa sngat kan "

" hahaha. So ade isi tak dalam ni ? " mia memegang perutnya .

Farisha memukul tgn mia .

" hish kau ni. Masih awal . Tapi kalau ade rezeki , alhamdulilah " senyum farisha . Dia tak kisah kalau dapat anak terlalu awal . Rezeki dari Allah kan .

" ehh , dgr cite suami kau jadi ceo kat syarikat abahnya . Dekat KL kan ? " tanya mia sambil menyedut minuman di tangannya . Ketika itu mereka duduk di hadapan tasik . Saja melepak .

" yup , tapi bukan kat KL . Dia amik alih kat cawangan syarikat abahnya di JB " jawab farisha . Matanya memandang sepasang suami isteri di taman permainan . Mereka kelihatan sangat gembira melayan karenah anaknya . Bahagianya keluarga tu . Senyum farisha .

Mia hanya mengangguk faham .

*****

Kendengaran bunyi ejen kereta diluar . Farisha bingkas bangun lalu menuju ke pintu untuk menyambut suaminya yg bru balik keje .

Dia mencium tgn suaminya .

" abang duduk kejap . Isha buatkan abang air.  Kesian abang haus ni " farisha tersenyum manis . Dia berlalu pergi ke dapur .

" haa okay " syafiq mengangguk . Dia duduk di sofa , kepalanya disandar . Baru dia nk pejam mata bru dia tersedar .

" abang ? " senyum syafiq. " ehh ke aku salah dgr ? "

Farisha datang dgn membawa segelas air oren . Dia menghulur air itu kepada syafiq .

" nah , isha buat jus oren khas untuk abang " sengih farisha .

" eleyh khas konon , padahal cuma tuang dalam gelas je kut " dia meneguk air tu . Hilang hauss . Penat dia pun hilang bila dgr farisha panggil dia abang .

" isha picit bahu abang ye ? Mesti lenguhkan " dia mulaa picit bahu syafiq .

" abang ? " soal syafiq

" yup , kenapa ? Abang tak suka panggilan tu ke ? " terhenti urutan di bahu syafiq

" takdelah . Abang suka. Hilang penat lelah abang bekerja " senyum syafiq .

Farisha membalas senyuman syafiq . Dia mengurut bahu suaminya kembali .

" abang , esok kita balik rumah papa bole ? Rindulah kat papa . Dgr suara papa kat hp mne cukup " wajah farisha muram saja .

Syafiq menarik tangan farisha . Suruh berhenti urut bahu nya .

Dia memegang tangan farisha . Matanya memandang tepat ke arah mata farisha . Mata yg buat dia jatuh cinta .

" hmm . Abang okay je . Esok kita jumpa papa okayy . " syafiq mencuit pipi farisha .

" yas ! Thanks abang . Ilove you " farisha segera memeluk suaminya . Dah halal kan .

" i love you too , saranghae " balas syafiq . Wuu sejak bila pandai cakap korea ni . Kaki layan drama ke .

" pandai abang cakap saranghae . Kaki layan drama korea ke ? " soal farisha .

" mana ade . Abang pegi google . Cari ' aku cintakan kau ' dalam semua bahasa . Apelagi balas laa saranghae abang "

Farisha berdehem . " abang ... " farisha buat suara mengoda .

" iyee sayangg " balas syafiq dgn senyum lebar . Alamak cair ngan bini sendiri .

" SARANGHATE YOU abang . HAHAHA ! " farisha bantai gelak . Dia puas mengenakan suaminya .

Syafiq membulatkan mata " kurang asam punya bini " akhirnya meletus jugak ketawanya dgn perangai tintong bininya .

*****

Sambung ..
Maaf sikit je bab ni . Tak larat .

Jgn lupa vote n komen . Thanks 💖






[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now