BAB 20

1.8K 49 1
                                    

Intan tersenyum sinis memandang aku . Lalu intan membisik sesuatu di telinga airin .

Airin memandang aku .

" well , keciknya dunia . Aku tak sangka kau jugak pemusnah hubungan intan dgn syafiq " airin berpeluk tubuh sambil senyum sinis .

Intan pun sama senyum sinis . Kenapa org jahat perlu senyum sinis ekh ? Pelik tul aku .

Aku sambung makan . Tak kuasa layan kucing miang dua ekor ni . Makan lagi bagus .

" ehh perempuan ! Aku cakap ngan kau ni ! " airin menolak kerusi aku dgn kuat . Aku yg sedang menikmati sate terus tersedak . Nasib baik lidi sate tak tercucuk kat mulut aku . Kalau tak muka airin yg lawaa tu aku cucuk . Tapi lawa ke kalau hati busuk ? Hm

" ehh kau ni pehal haa ?! Isha tak kacau kau kannn ! Pegi berambus arrr . Semakkk ! " mia menengking airin . Mia mengosok belakang farisha .

" kau diam eh mia . Takyah masuk campur urusan aku dgn perempuan pendek ni " airin menjeling mia

" ape yg kau tak puas hati duh dgn dia ni ? Dari dulu kau tak hbis hbis sakitkan hati dia . Dia tak pernah pun sakitkan hati kau kan ! " mia menjeling tajam ke arah airin .

Airin mencebikkan mulutnya

" suka hati aku laa " mmg gila si airin ni . Nak je amik tahi kucing pastu suapkan kat mulut dia .

Fawaz yg sedari diam mula menyampuk .

" kau nak ape lagi airin ? Tak puas ke sakitkan hati isha ? " lembut je tutur kata fawaz .

" kau tahu ape aku tak puas hati dgn minah ni ? " airin menolak kepala isha dgn kasar . " satu , sbb dia laa aku dimalukan di restoran kfc . Ingat tak peristiwa yg dia simbah air kat kita berdua ? Pastu hantuk kan kepala kita ? Perkara tu tak mudah aku lupakan . Dan kedua , aku baru tahu dia ni jugak perampas pakwe kepada kawan baik aku iaitu intan juliana . Dasar perempuan takde maruahhh !!!! " airin menjerit dgn kuat . Okay satu dewan pandang ke arah drama kami .

Aku hilang sabar bila dicop perempuan takde maruah . Aku terus berdiri menghadap kucing miang dua ekor ni . Aku mengetap gigi kuat kuat menandakan aku tgh menahan amarah .

" kau cakap ape ? " aku tanya lembut . Lalu memberikan senyuman manis .

" aku cakap kau tuu perempuan takde maruahhh . Kau tahu tak !!!!! " dia ni tertelan mikrofon ke ? Suka jerit jerit .

Pang ..

Aku melempang muka airin .

Airin mengusap pipinya .

" apehal kau lempang aku haa ! " airin menolak badan aku .

" sbb ape aku lempang kau ? Sbb mulut kau kurang ajar ! Kau cakap aku perempuan takde maruah ? Ouhh yaa . Kat rumah tkde cermin ke ? Aku atau kau yg takde maruah diri ? Hm ? Tak ingat peristiwa time kat restoran kfc ? Tak ingat ke ? HAHAHAHA " aku senyum sinis .

Airin hanya terdiam .

" kenapaa diam ? Tahu diri tu salah or daa sedar diri yg kau tu perempuan takde maruah ? " aku menjongket kening .

" kau cakap aku rampas pakwe perempuan ni ? Hahahahhaa " aku memandang intan pulak .

" wei perempuan , ape bukti kau nk ckp aku ni rampas pakwe kau?" aku menjongketkan kening .

" kau ingat aku taknmpk ke yg kau keluar dgn pakwe aku tu haa ?! " intan membalas .

" ouhh kau nampak laa ye . Hmm okay" aku melihat kuku aku .

" kau ingat ye Farisha Qaisara ! Kalau hubungan aku ngan Syafiq Adam retak . Kau akan dapat balasan setimpal . Kau belum kenal sape intan juliana ni , daa jom bla dri sini airin "

" aku hanya takut dgn Allah . Aku tak takut dgn kau cik intan juliana . Hm bagus laa kalau nk berambus dri sini . Pegi . Menyemak je " aku menghalau mereka mcm halau kucing . Sape suruh jahat sngat .

Airin dgn intan menjeling sebelum beredar dri situ .

Aku duduk . Menarik nafas . Mata aku berkaca kaca . Aku kalau lepas marah mmg akan nangis . Tak tahu kenapaa .

" mia , hantar aku balik " aku pandang mia . Pandangan aku kabur sbb nngis .

Mia pandang ervan . Dan ervan hanya mengangguk . Ervan bagi kunci keretanya kepada mia . Nnti dia suruh laa fawaz atau faiz hantar dia balik .

" isha , aku mintak maaf bagi pihak airin " fawaz meminta maaf . Ahh dia tk salah ppe pun . Kenapa perlu mintak maaf bgi pihak airin .

" sokay fawaz " aku senyum hambar . " aku balik dulu faiz , ervan . Kalau ade umur yg panjang kita jumpa lagi "

Aku bangun lalu menuju ke meja ezzatul dan waida .

" ezzatul , waida aku balik dulu ye . Mintak maaf sbb tk dpt duk lama lama dlm majlis ni " aku menyalam mereka berdua .

Ezzatul menarik aku ke dalam pelukannya .

" aku harap kau sabar ye dgn perangai airin tu . Dia mmg dri dulu mcm gitu . Perangai tak senonoh " ezzatul melepaskan pelukannya.

Aku peluk waida pulak .

" hmm tak sempat nk berborak dgn kau lama lama . Bodoh punya airin . Senyum sikit . Jgn masham masham . Hodoh laa . Muka mcm ijoy mushiro " aku hanya gelak . Aku menumbuk bahu waida .

" bye korang . Sayang korang " aku melambai kerarah diorang . Dan diorang membalasnya .

****

Di dalam kereta ervan . Aku menangis teresak esak . Mia yg memandu hanya membiarkan aku nngis .

" kau nngis laa puas puas isha . Hilangkan kesedihan yg melanda tu "

" ape yg airin benci sangat kat aku , ape salah aku " aku cakap sambil menangis .

" org dengki mmg mcm gitu . Dia kurang kasih sayang . Sabr je laa ye " mia tak jemu jemu memujuk aku . Ni salah satu sbb kenapaa aku suka kawan dgn mia . Dia suka bagi semangat kat aku .

" lepastu yg si intan kata aku penghancur hubungan dia ngan syafiq . Aku bukan jenis mcm gituu mia . Kau tahu kan aku mcm mne ? " aku memandang mia . Mia memandang aku sekejap sebelum memandang ke depan .

Sebelah tangan mia mengusap tangan aku .

" aku kenal kau isha . Kau bukan mcm gituu " mia senyum

" aku rasa aku nk elakkan dripada berhubung dgn syafiq , aku taknak hubungan diorang retak hanya disebabkan aku " aku memandang luar tingkap . Dalam hati aku , berat rasanya hati nk elakkan diri dripada berhubung dgn syafiq.

Aku mengesat air mata menggunakan tangan .

" kenapa pulak ? Kau takut ke dgn ancaman si intan gedik tu ? Jgn laa putuskan hubungan korang berdua sebagai kawan . Lagipun aku rasa syafiq tak suka si intan tu laa . Mungkin dia terpaksa suka kat intan . Mungkin sbb perjanjian antara mak ngan ayah syafiq n ayah intan ? Org kaya kan selalu mcm gitu "

Aku tak membalas kata mia . Aku hanya termenung . Betul juga kata mia . Hmmm .

Aku buntu .

*bersambung .

Thanks yooo . Jgn lupa vote 💖

* farisha qaisara dgn syafiq adam . Kebetulan pulak gmbr diorang sama . Hahahaha . So sweet 😘🙈








[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now