BAB 28

1.5K 48 0
                                    

" saya mintak maaf . Saya terpaksa menolak rombongan tuan dan puan"

Serba salah sebenarnya encik aqil nk ckp . Tapi nk buat mcm mne daa ade org booking anak dia . Lagipun encik aqil kenal fawaz hakimi ni . Dia laa yg penyebab anaknya tkde selera makan . Yelaa org putus cinta .

" tapi kenapa pakcik ? Setahu saya isha masih single ? " jelas terkejut fawaz bila mendengarnya .

Encik aqil pndg fawaz yg kebingungan .

" sebenarnya Isha daa ade pilihan sendiri . Dann sabtu ni akan ade rombongan meminang dri pihak lelaki . Sbb tu pakcik terpaksa menolak rombongan meminang kamu . Kami mintak maaf sngat "

" sape org tu pakcik ? Saya kenal ke ? "

" kamu tak kenal rasanya "

Belum sempat fawaz mahu tanya lebih lanjut . Ayahnya memotong percakapan anaknya .

" kalau mcm gitu takpelah . Kami pulang dahulu " encik osman memberikan senyuman ikhlas . Dia tak marah sesiapa pun . Dalam hal ni takde sape yg bersalah .

" saya mintak maaf sekali lagi "

" takpe . Takde sape salah hal ni "

Encik osman dan isterinya berdiri . Lalu diikuti encik aqil dan fawaz . Mereka bersalaman .

Encik aqil menepuk bahu fawaz

" pakcik doakan fawaz jumpa jodoh yg baik baik " senyum encik aqil

Fawaz membalas senyuman encik aqil . Tapi agak hambar .

*****
Fawaz teremenung memikirkan hal tadi .

' isha bakal bertunang ? Tapi sape org tu ? Bukan isha single ke ? ' bisik fawaz dalam hati

' tapi aku rasa isha masih suka aku . Ke aku je yg perasan ? ' fawaz meraup muka nyaa .

' ya allah , aku daa sedar sekarang . Aku sebenarnya sayangkan farisha qaisara . Semenjak dia dapat tahu yg aku mainkan perasaan dia . Hati aku tak tenang '

Fawaz bangun dri katil lalu dia mengambil telefonnya yg diletakkan di atas almari .

Nama farisha ditekan . Lalu dia menghantar ws kepada farisha . Yaa dia perlu berbincang mengenai hal ini . Dia perlu berjumpa ngan farisha esok . Harapnya farisha bole bagi peluang kedua .

****
" isha tak ngantuk lagi ke ? " mia menguap . Farisha masih ralit membuat assigment . Pelajar pandai katakan .

Farisha mengeliat

" tak . Kalau ya pun menguap . Tutup laa mulut tu . Mcm badak sumbu mati laki " bukan farisha qaisara laa kalau tak mengutuk .

" biarlah mcm badak sumbu mati laki . Aku selalu menguap mcm tu kat depan ervan . Ervan cakap comel aku buat mcm tu . Kau je yg over nk kutuk aku " mia jelir lidah lalu baling bantal ke muka farisha .

Farisha gelak

" aduyai si ervan tu buta ke ape ? Aduhhhh " dia menekan perutnya . Sakit perut gelak bnyak .

" jeles laa tu sebab syafiq tak puji kau "

" sape kata dia tak de puji aku . Masa mula mula aku ngan dia berkawan tu . Aku tersendawa kuat depan dia . Pastu dia kata aku comel tau " farisha sengih .

Okay sekarang giliran mia bantai gelak .

" okay ini kelakar "

Mia lagi tak senonoh . Gelak sambil guling guling . Aku buat video kang . Pastu send kat ervan . Padan mukaa .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now