BAB 23

1.5K 54 0
                                    

" i nk jumpa u skrg jugak !" nyaring suara intan juliana .

Syafiq jarakkan iphonenya dri telinga . Minah ni nk suruh aku pekak ke ape . Suara daa laa mcm pontianak .

"  daa pukul 12 tgh malam kan ni . Esok esok jelaa " dia menguap . Ngantuknyaaa . Pegi rumah abah n mummy pastu terus balik sini sbb bru ingat assigment tak siap lagi . Pastu sampai sini terus jogging . Tapi pegi jogging pun dapat jugak terserempak ngan buah hati . Hehehe tak sabar tunggu esok .

" i tak kira , i nk jumpa you skrg jugak ! I nk kita selesaikan masalah kita berdua ni ! I tunggu kat restoran mamak tepi sungai " intan juliana terus matikan hpnya .

Syafiq berdecit kuat . Dia menghempas iphone nya ke atas sofa .

" kau pehal bro ? Awek call ke ? " tanya raikal sambil makan maggi .

" yelah sape lagi . Diaa nk bincang hal kitaorang . Aku rasa papa dia daa bgithu yg aku nk putus ngan dia " syafiq meraup mukanya .

" pegi jelah bro . Selesaikan elok elok"

" malasnyaaaaa " syafiq menutup muka menggunakan bantal .

" pegi jelahh , nnti masalah kau tk selesai karang " raikal menolak badan syafiq menggunakan kakinya .

Syafiq menepuk kaki raikal kuat kuat sampaikan raikal mengadu sakit .

" yelaa , aku nk bersiap laa ni "

" bwak kunci rumah sekali . Lepas hbis movie ni , aku nk tido "

" hm k " malas nk layan .

****
" it is over ? " jelas terpampar wajahnya yg kusut .

" apa ? " syafiq acuh tak acuh je layan . Dia menyedut air minumannya sambil dia memerhatikan mamak yg tgh buat roti canai . Ramai org . Yelaa hari ni ade perlawanan jdt lawan selanggor . Tapi si syafiq ni bukan jenis minat bolaa .

" us . Our relationship . It is over ?! " nada suara intan makin tinggi .

" papa you ckp ape ? " syafiq pandang anak mata intan . Entah kenapa dia cuba jatuh cinta kat intan tapi tetap tak bole . Tapi kalau dgn farisha , ade sesuatu perasaan yg mengalir dlm dirinya . Perasaan cinta .

" dia ckp ngan i yg you mintak putus . Sbb u ade suka kat perempuan lain . Farisha qaisara ke perempuan tu ? " intan sandar pada kerusi sambil berpeluk tubuh . Matanya merenung tajam si syafiq ni .

" kalau daa papa you ckp mcm gitu . Haa betul laa kita daa putus " dia kembali menyedut air minumannya .

" u tahu tak bertapa cintanya i kat u ? Kenapa u susah sngat nk jtuh cinta kat ai ? " bergenang air matanya . Intan cuba menahan sendu . Yaa dia ikhlas cintakan syafiq . Tapi syafiq tak pernah cintakan dia .

" allah tak hadirkan perasaan cinta ni buat u . Tu yg i tak leh cinta ngan u . Anggap je kita ni takde jodoh . U cari laa lelaki yg lebih baik dri i . I doakan u bahagia dgn lelaki lain " lembut dia menasihati ex nya .

" tapi i taknak org lain . I nk you . Tak bole ke you bgi i peluang untuk buatkan u jatuh cinta kat i ? " akhirnya pecah jugak tangisannya .

Syafiq hanya memerhati . Dia tknak lemah bila tgk air mata perempuan .

" sorry , hati i pada org lain "

" ape kurangnya diri i ni ? Ape lebihnya farisha ? " intan kesat air matanya dgn kasar

" kelebihan farisha takde pada diri u , tu je yg mampu i cakap . Okay laa i penat laa . I nk balik n tidur . U kan yg belanja i ? Okay thanks . Bye " baru je syafiq nk bgun , intan tetiba ketawa .

" i takkan bagi u bahagia dgn farisha . Never " intan senyum sinis .

Syafiq hanya pamerkan wajah yg tenang .

" Fikiran jahat you kena ubah lepasni. Semoga Allah permudahkan " syafiq senyum manis sebelum beredar dri situ .

Intan hanya terdiam . Dia hanya mampu menjerit dalam hati .

*****
Bam ! Bam ! Bam !

" aduh si intan ni tak bawak kunci ke ?" airin keluar dari bilik dgn wajah yg mamai

Setelah pintu dibuka . Intan terus menerpa masuk ke biliknya

" aik ? Minah ni meroyan daa kenapa ?" airin mengaru kepalanya yg tak gatal . " ahh lantak dia laa . Baik aku tidur . Huarghh " airin menguap . Lalu kakinya menuju ke bilik tidurnya balik .

Sementara di dalam bilik intan .

" arghhhhh !! Tak gunaa punyaa jantannnn !kau buat aku suka kat kauuu , pastu kau tinggalkan aku ! Setannn ! " intan baling telefon iphone nya ke lantai . Masuk ni daa lima kali hp dia pecah . Ahh kesah ape intan . Dia anak tan sri . Bole beli bnyak mne .

Intan baling bantal nya ke bawah . Hbis semua brgnya bersepah . Daa mcm tokang pecah .

Dia berhenti lalu dia menyadarkan badan pada pintu almari . Lalu menangis teresak esak .

" aku cintakan kau syafiq . Aku betul betul cintakan kau " intan nngis lalu ketawa pulak .

" farisha , aku takkan bgi kau hidup bahagia . Kau akan dapat balasannya . Kau tunggu " intan senyum jahat lalu dia baring atas katil dan lelapkan mata tanpa kisah dgn suasana bilik yg bersepah .

****
Farisha tetiba bangun . Dia mimpi ngeri . Dia mimpi yg intan juliana mencekik dia .

Farisha meraup mukanya . Dia pegang dadanya lalu beristighfar .

" astaghfirullahazim , ya allah mimpi apekah ini ? "

Farisha terus menuju ke bilik air . Dia mahu mengambil wuduk . Dia mahu buat solat taubat dan solat tahajud . Semoga dirinya sentiasa tenang .

*bersambunggg

#jgn lupa vote n komen . Thanks 🤗

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now