BAB 15

1.7K 60 2
                                    

'' thanks papa sudi hantarkan isha pegi mall '' aku mencium tangan papa . hari ini papa yg hantar aku g mall . alang alang papa nk g hospital , ape salahnya papa hantarkan aku pegi mall . hehehe

'' sama sama , isha ... hari ni papa tak bole amik isha tau . ramai pesakit kat hospital . papa mintak maaf ye '' jelas di raut papa yg dia rasa bersalah .

aku hanya senyum . aku memegang tangan papa '' alaa papa ni , itukan daa tanggungjawab papa sebagai seorang doktor . isha bole balik naik uber atau grab , papa jgn risau okay ''

papa membalas senyuman aku '' yelaa kalau daa mcm gituu . ni boyfriend kamu tunggu mana ?'' papa mengusik aku . hish , aku awal awal daa bgithu aku nk keluar dgn sape .

'' hish papa ni , kawan laa bukan boyfriend . ni dgr dek makwe dia , hbislah isha '' aku membuka pintu kereta honda civic milik papa . '' ilove you papa '' aku melambai ke arah papa .

'' hahaha , ilove you too '' papa membalas lambaian aku lalu honda civic milik papa beredar dri situ .

setelah tak nampak bayang kereta papa . aku segera masuk ke dalam mall . aku melihat jam ditangan . alamak aku daa lambat 5 minit . 

aku check phone aku . aku melihat balik chat aku dgn syafiq 

SAYA TUNGGU AWAK KAT RESTORAN KFC .

aku meletak balik phone aku dalam beg .


********************************************
'' awak , sorry sbb lambat . jalan jem , saya tak tipu . tadi ade accident moto dgn kete , pastu orangnyaa pulakkk .... '' belum sempat aku bebel , syafiq memotong percakapan aku .

'' hahaha takpelah . saya pun baru sampai jugak ni '' hmm baru sampai laa sangat ye , padahal daa 15 minit kau tunggu dia . 

'' ouh yeke ? hehe nasibbb baekkk '' aku mengurut dada aku . kononnya lega sbb tak kena marah .

'' awak nak ape , biar saya yg g beli '' syafiq menawarkan diri untuk pegi beli . haa bagus jugak . aku pun daa penat ni . penat lari takut terlambat . nasib aku ni takde semput . kalau tak hmm KO laa jwbnya .

'' awak belikan saya chizza jelah , saya nk air milo . thanks '' aku menghulurkan duit kepada syafiq . tapi syafiq hanya geleng 

'' ehh takpayah . saya belanja awak hari ni . sebagai tanda perkenalan '' syafiq senyum . aduhh menawannya senyuman dia . syafiq segera pergi ke kaunter untuk order makanan .

aku memerhati je tingkahlaku syafiq . syafiq yg terasa dirinya diperhatikan segera pandang aku . syafiq senyum kearah aku . cepat cepat aku pandang tempat lain . alamak mcm mne bole terkantoi ni . aku mencubit lengan aku sendiri .

'' kenapa awak cubit lengan awak tu ? '' aku segera pandang syafiq yg tgh menatang dulang KFC tu . aikkk cepatnya dia beli . aku pandang balik ke kaunter tu , hmm patutlah tkde org . 

'' haa ? takk saya rasa gatal kat lengan ni , tu yg saya cubit . heheeh '' aku sengih mcm kerang busuk . cover malu sbb terkantoi cubit lengan sendiri .

'' ouhh , ni chizza n milo awak '' syafiq menghulurkan makanan dan minuman yg aku kirim tadi .

'' thanks '' pantas aku menyedut milo . ahh lega hilang haus .

'' so , esok awak ade reunion sekolah ? '' syafiq mengaju soalan kat aku lalu dia mengigit burgernya .

'' yup , saya nak beli baju untuk esok , saya takde baju pulakk . huhu '' aku kopek isi ayam lalu menyuap dalam mulut . sedapnyaaa . daa lama idam nk mkn chizza . tapi tak kesempatan .

'' ouhh okay '' syafiq senyum . kami sambung makan . tanpa farisha sedar , syafiq merenungnya senyap senyap .

selesai makan , kami berjalan seiringan mencari kedai baju yg menjual pakaian muslimah .

'' burpppp '' aku tersendawa kuat . aku menutup mulut , aku menoleh ke arah syafiq . harap harap dia tak dgr . ya allah malunyaaaa >< .

'' ermm awak dgr tak ? '' semoga dia tak dgr . 

syafiq menoleh ke arah aku '' dengar ? dengar ape ? dengar awak sendawa ke ? '' syafiq sengih . aku membulatkan mata . aku pandang ke depan .


wehhh dia dgr aku sendawa , ya Allah mana aku nak letak muka aku yg comel lote ni ? aku jalan laju tinggalkan syafiq sendirian di belakang . malu bakhang . 

'' Ishaa ! waittt . tunggu saya '' syafiq ketawa lalu geleng kepala . haihh comel je dia sendawa . pastu pipi dia merah pulak tu bila malu . erkkk cinta mmg cam gini ke ? sampaikan sendawa pun nmpk comel . 

syafiq berlari anak mengejar farisha . 

*************************************

'' awak , baju ni okay tak ? '' aku menayangkan baju biru ni kepada syafiq . jujur aku cakap , aku tak reti dalam bab baju baju ni . aku main amik je baju ikut dan . asalkan selesa , longgar dan  menutup aurat . 

syafiq mengosok dagunya . '' hmm terlalu simple laa , jap saya pilihkan untuk awak '' syafiq membelek baju muslimah yg sesuai untuk aku . 

aku hanya tgk je dia pilih baju . 

'' haa okay daa jumpa . nak cuba try baju ni '' dia menghulurkan gaun warna purple yg bercorakkan bunga kecil kecil . hmm cantik . mmg tepat pilihannya . tak ketat pulak tuuu . 

'' okay jap '' 

3 minit ...

'' awak , okay tak ? '' aku menunjukkan gaun yang sedang aku pakai . 

tak berkelip mata syafiq memandang farisha . masya ALLAH lawaaanyaaa . bidadari ke ni ? 

aku menilik pakaian aku , err mcm badut ke aku pakai gaun ni ? asal dia pandang aku tak berkelip ? 

aku mengawang awangkan tangan aku ke hadapannya .

'' err awak ? '' syafiq yg tersedar dari lamunan segera mengeleng .

'' lawa , mcm bidadari . comel '' puji syafiq 

okay aku daa kembang semangkuk ni . hidung aku rasa mcm nk kembang kempis je ni .

'' ermm , thanks . saya salin baju saya balik . saya pilih baju ni '' aku segera masuk ke bilik persalinan untuk tukar baju .

syafiq hanya memerhati aje . 

setelah selesai menukar baju . aku mengeluarkan duit untuk membayar tapi syafiq menghalangnya . 

'' takpayah , biar saya yg bayarnyaa . saya belanja . '' syafiq hanya senyum . '' berapa ye harganya kak ? ''

aku memandang syafiq tak berkelip . kenapa kau baik sangat wahai anak tan sri ? 

'' hmm awak , kenapa awak asyik belanja saya '' soal aku . ketika itu kami mahu pulang . 

'' sbb kita kwan '' syafiq senyum . haish mamat ni asyik senyum aje . tak tahu ke yg aku tergoda dgn dia . 

'' ye saya tahu kita kawan , tapi jgn laa asyik belanja saya . saya kawan dgn awak dgn ikhlas bukan sbb suruh awak belanja saya '' syafiq berhenti melangkah . dia menghadap aku . kami saling berpandangan .

'' saya pun ikhlas belanja awak , lain kali awak pulak belanja saya . okay ? ''
'' okay je awak , saya belanja awak bayar '' aku ketawa lalu meninggalkan syafiq sendirian . jantung berdegup kencang . 

'' nakal ehh awakkk kenakan saya . tunggu saya ishaaaaa ?!! '' laung syafiq .

tanpa mereka sedar , ade yg memerhati dgn penuh kebencian . 

intan juliana memeluk tubuh

'' ouh patutlah taknak temankan aku shopping . rupanya gi dating dgn perempuan pendek tu . baru kenal daa dating dating ye ? takpe kau tunggu jelah perempuan pendek . kau belum kenal aku sape '' intan juliana senyum sinis sebelum beredar dari situ .

BERSAMBUNG

* jangan lupa vote ye . thanks :)








[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now