BAB 63

2.9K 54 1
                                    

" kenapa qaisara bawa saya pergi ke pantai ? " soal syafiq kehairanan . Panggilan aku , kau pun dah bertukar jadi saya , qaisara .

Farisha tersenyum bila syafiq memanggilnya sebegitu . Syafiq dah menujukkan tanda positif .

" dulu , masa qaisara sedih sebab arwah papa sakit , abang lah yang ajak qaisara datang sini . Abang kata kalau kita lihat pantai . Hati kita akan tenang . Abang masih tak ingat kenangan kita di sini ? " farisha memandang raut wajah tampan suaminya .

Syafiq membalas pandangan farisha . Dia mengelengkan kepala .

Farisha tersenyum hambar . Dia kembali memandang laut .

" qaisara nak basahkan kaki dalam laut sekejap . Kalau abang dah ingat memori kita bersama . Abang jerit lah panggil nama penuh qaisara "

Farisha berjalan menuju ke laut .

" abang , kenapa abang tak cuba ingat isha bang ? Kenapa abang tak cuba " farisha berjalan sambil menangis . Dia terlupa niatnya yang hanya mahu membasahkan kaki . Dia berjalan sambil termenung sehinggakan air laut sudah paras lututnya. Sekejap lagi mungkin dah sampai ke pingangg .

Syafiq yang hanya memandang menjadi panik bila melihat air laut nak sampai ke paras pinggangnya . Dia mahu berlari , mendapatkan farisha . Namun kakinya seolah olah terpaku . Dia mahu menjerit nama farisha namun terasa suaranya tersekat di kerongkong .

Perlahan lahan syafiq memejamkan mata . Dia mahu mencuba mengingat kembali kenangan mereka berdua .

" amboi , kalau saya buta nanti . Mesti awak cari lain kan . Yelah siapa lah nak lelaki buta macam saya ni "

" alooo encik abangku yang hensem . Saya bukan jenis perempuan pandang paras rupa . Saya tengok awak pakai hati . Bukan pakai mata . So , kalau awak buta atau cacat atau hilang ingatan . Segala atau nenek moyang lah senang cerita . Cinta saya takkan pernah berubah . Saya percaya pada takdir Allah "

" dan kalau saya hilang ingatan dan saya tak ingat awak macam mana ?"

" saya akan buat awak ingat saya sampai bila bila . Saya takkan putus asa kembalikan ingatan awak semula . Itu janji saya . "

Mata syafiq terbuka luas . Yaa dia dah ingat semuanya . Dia memandang farisha . Air laut sudah sampai ke dadanya . Bila bila masa sahaja , farisha akan lemas .

" Farisha qaisara ! I love you " jerit syafiq dengan kuat . Dia berlari ke arah farisha .

Farisha yang baru tersedar dari lamunan , dia terasa sukar mahu bernafas . Air laut sudah paras dadanya . Dia cemas . Dia seolah olah dengar syafiq memanggil namanya dan mengucap kata keramat .

Tiba tiba ada seseorang yang memeluknya dari arah belakang lalu menariknya ke dasar pantai .

Syafiq memegang kedua dua belah pipi farisha .

" isha tak apa apa ? " syafiq merenung anak mata farisha . Dia merindui isterinya .

Farisha mengeleng . Dia membalas renungan itu . Dia memeluk suaminya lalu menangis .

" isha rindu abang "

Syafiq membalas pelukan isterinya .

" abang pun . Rindu teramat sangat . Abang minta maaf sebab selama abang hilang ingatan , abang selalu sakitkan hati isha . Abang minta maaf sangat sangat "

Farisha melepaskan pelukan . Dia memegang tangan syafiq .

" isha dah lama maafkan . Lagipun abang buat begitu sebab abang hilang ingatan kan " senyumnya sehingga menampakkan lesung pipitnya .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now