BAB 35

1.4K 45 5
                                    

Intan berjalan jalan di mall tanpa hala tuju . Otak dia tgh serabut sekarang . Dia hanya mahu menenangkan fikiran .

Dia berjalan sambil termenung . Intan tak menghiraukan suasana yg bising .

Tiba tiba ade yg terlanggar bahu dia .  Apelagi dia jatuh mcm nangka busuk . Patah habis kasut tumit kesayangan dia yg diimport dri itali .

" awak okay ? " soal rykal itu .

Intan memicit kakinya yg terseliuh . Dia mendengus kuat . Bole lagi mamat sengal ni tanya soalan bodoh . Dia tak nmpk ke yg kaki aku ni sakit . Getus intan dlm hati . Dia masih menunduk .

" kau tak nampak ke aku picit kaki aku ? Makna nya kaki aku sakit laa ! Kau buta ke ape ! Tak nampak aku ke ? Kau jalan pakai ape hah ?! Pakai hidung ehh ! " intan maki rykal itu . Intan mendongak memandang  rykal . Gulp ! Wow hensemnya . Mix cina sikit . Pujinya dalam hati . Ehh tak tak . Syafiq lagi hensem .

" ewahh . Kasarnya bahasa kau cik kak . Aku tnya elok kan . Perlu ke maki org ? Harap muka je lawaa tapi tkde adab " perli rykal .  Yaa dia kenal perempuan tu . Intan juliana . Tapi perempuan ni je tak kenal diaa .

Intan mengigit bibir dgn kuat . Dia menahan marah . Intan masih duduk di lantai . Tangannya masih mengurut kakinya yg terseliuh . Dia tak bole bgun .

" lantak kau nk ckp ape . Skrg ni aku nk mintak ganti rugi dri kau . Kau ganti balik kasut tumit aku " intan merenung tajam ke arah rykal .

' lawanyaa ' getus hati rykal itu .

" maaflah . Mak aku kata jgn tolong org yg tk reti ckp baik baik dgn kita ni , so bye bye laa " rykal melambai tangan ke arah intan lalu beredar dri situ .

" pergi jahanam laa kau ! Aku tak hadap dgn pertolongan kau ! Shitt ! " intan menjerit dgn lantang . Dia tak hiraukan mata yg memandang . Dia menangis menahan pedih akibat kaki yg terseliuh . Dia datang mall ni nak tenangkan fikiran tapi lain pulak jadinya . Dia cuba bgun tapi tak bole . Kakinya betul betul terseliuh . Tkde spe pun yg sudi menolongnya . Mungkin sbb dia sombong .

Rykal berhenti di tengah jalan ' kesian pula kat minah ni . Org kata lelaki gentleman tak akan tinggalkan perempuan yg dalam kesusahan . Aku nk jadi lelaki gentleman ' bisik hati kecil  rykal .

Dia berpatah balik ke arah intan lalu dia mendukung intan . Kasut tumit intan dibiarkan di situ . Alaa nnti ade ane kutip laa tu .

Intan terkejut . Pantas dia berpaut tangannya pada leher rykal .  Dia ralit memerhati rykal . ' siapakah lelaki ini ? '

" daa puas perhatikan aku ? Patutnyaa kau kena berterima kasih kat aku sbb sudi tolong kau walhal kau yg salah dalam hal ni"

" apehal pulak aku yg salah ? Kau yg langgar aku " intan tknak mengaku salah .

" woi cik kak , kau tu yg termenung smpai tak sedar aku ade kat depan . So , kau yg kena bayar ganti rugi " rykal menjeling intan yg berada dalam dukungannya .

" tapi kau tkde cedera mana mana kan ? Aku ni haa ! Kaki lebam sbb kau ! "

Ehh minah ni . Kita daa tolong dia . Dia cakap kasar pulak kat kita . Aku tinggalkan kat mall ni . Bru tahu .

" kaki kau lebam ni sbb kau pakai tumit tinggi . Alamakk "

Intan terdiam . Malas mahu cri gduh . Dia ni daa cukup baik tolong aku .

" kau nk bawak aku g mana ? "

" aku nk bawak kau g siam . Kita kahwin kat sana . Perempuan secantik n seseksi mcm kau tk bole dilepaskan . Karang melepas" rykal senyum gatal . Dia saja nk gurau dgn ex girlfriend syafiq . Entah kenapa hati dia berbunga bila dpt sembang ngan intan walaupun sebenarnya sembang cri gduh . Bgi dia intan ade personaliti tersendiri yg membuatkan dia jatuh hati sejak syafiq tunjuk gmbr intan padanyaa .

Intan membulatkan mata . Dia meronta ronta .

" lepasakan akuuu ! Aku taknakkkk ! Aku nak kahwin ngan syafiq jee !! " jerit intan .

Rykal mengerutkan dahi . Perempuan ni tak mengalah lagi ke ? Dia masih sygkan syafiq walaupun dia tahu syafiq daa bertunang .

Rykal mencampak intan pada tempat duduk belakang kereta .

Intan bangun dgn bersusah payah nk bukak pintu kete . Namun dikunci dri luar .

" wehh minah , reti duduk diam tak ? Kau ni bodoh jugak ehh . Percaya ckp aku bulat bulat . Takkan laa aku ni nk suka kat kau . You are not my taste okay . Kalau aku nk buat jahat . Aku bukan bawak kau kawin lari tapi aku rogol kau . Aku nk bawak kau g klinik . Sbb kaki kau mmg daa lebam . So better kau diam kat belakang . Kalau kau bising . Aku rogol kauu . Pakaian daa laa menjolok mata . Ingat lawaa ke pakai seksi seksi " panjang lebar si rykal membebel . Not my taste konon . Padahal intan ni cinta pertama kau . Akan aku didik intan jdi perempuan solehah . Rykal berazam dalam hati .

Intan berhenti meronta . Dia takut dgr ayat yg keluar dri mulut rykal .

" good girl " rykal mula start enjin kereta .

" nama kau ape ? " intan rasa bosan dlm kete sbb dri tdi senyap .

" rykal "

" nama pnjg ? "

" rykalllllllllll " rykal cuba buat lawak .

" tak lawak laa bodoh " aku serius dia jwb main main . Badigol .

" takyah tahu nama pnjg aku . Time kita kahwin bru kau tahu nama panjang aku " amboi daa pasang angan angan nmpk .

" siapa nk kahwin ngan kau ? " intan cakap perlahan . Tapi masih bole di dengar rykal .

" apedia ? " saja rykal tanya .

" haa ? Takk . Aku cuma ckp thanks sudi bwak g klinik "

" ouhhh kay " chait mcm aku tk dgr . Rykal mencebik mulut .

*****
" isteri encik tak bole bnyak bergerak . Sbb lebam di kakinya lambat sembuh " doktor itu bgi penerangan kepada intan dan rykal .

" what ? Isteri ? Ouhh please laa doktor . Dia bukan suami saya . Dia org luar yg saya tak kenal . "

" ouhh sorry cik intan juliana . Saya ingatkan dia suami awak . Sbb awak berdua sepadan "

Intan hanya buat muka nyampah . Rykal senyum ade makna .

" so , nnti cik intan amik ubat kat kaunter "

Mereka hanya mengangguk .

Rykal memapah intan .

" aku antar kau balik "

" takpayah , aku daa call pemandu papa aku ..nnti dia amik . Kau balik laa " dingin je suara intan .

" okay laa kalau mcm tu " rykal tanpa tunggu lama terus keluar dri klinik tu . Dia nk bgithu hal ni pada syafiq .

' poor man . You re not my taste . Taste aku bukan org miskin ' intan senyum sinis .

*sambung

Bab ni story pasal rykal ngan intan je . Sorryyyyy

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now