BAB 42

1.3K 47 0
                                    

Farisha memeluk encik aqil dgn erat " papa ! " air mata farisha jatuh di atas baju encik aqil .

Encik aqil membalas pelukan anaknya .

" daa daa jgn laa nngis . Kamu ni daa besar pnjg . Daa kahwin daa pun . Tak malu ke nangis depan suami dgn mertua ? " encik aqil memujuk farisha .

" isha tk nak berpisah ngan papa . Nnti sape nk jaga papa ? " cebik farisha .

" kalau soal tu , isha jgn risau . Abah daa upahkan mak mah jagakan papa dekat rumah " tukas tan sri khalid . Bapa mertuanyaa .

" haa dgr tu . Daa jgn sedih sedih " encik aqil mengusap bahu anaknya .

Farisha mengesat air matanya . " isha janji pa , hujung minggu isha akan lawat papa " senyum farisha .

" kamu kalau nk lawat papa , kamu jgn lupa mintak izin suami pulak ye . Ingat , kamu tu daa kahwin" tegur encik aqil .

Farisha buat muka comel depan syafiq . " awakkk ... Bole kan hujung minggu kita lawat papa ? " meleret je suara farisha . Manjaa . Manja mcm viral kat ig yg awek mintak cendol tu . Hahahaha .

Syafiq senyum . Dia mengusap kepala isterinya yg masih berbalut tudung .

" bole je isteriku " ahah ! Syafiq senyum lagi . Senyuman manis . Aihhh author pun bole cair !

" yessss ! Sayang awak " secara spontan farisha menjengketkan kakinya lalu dia mencium pipi syafiq . Dia lupa yg papa , mummy and abah masih di situ .

Syafiq terpaku . Beku !

Farisha yg sedar akan keterlanjurannya itu cepat cepat tutup muka lalu lari masuk bilik .

" haih comel betul menantu kita tu kan sayang " soal tan sri khalid kepada puan sri indah .

Mereka gelak .

Syafiq masih memegang pipinya . Dia tersenyum .

' aku mimpi ke ni ? '

*****
Farisha menutup pintu . Lalu melompat atas katil . Dia menumbuk bantal .

" ahhh malunyaa . Kenapa dgn aku ni ! " dia menyembamkan mukanya ke bantal . Biliknya dihias cantik . Maklumlah , bilik penganti kann .

Farisha bgun duduk bersila . " tapikan , kenapa nk malu ? Dia suami aku yg sah kut "

" ehh dripada aku terus bermonolog mcm gini . Baik aku mandi . Daa berpeluh ni" kata farisha sambil cium ketiak nyaa . " fuhh bau telur, ni kalau si syafiq hidu mau dia pengsan"

Farisha bangun menuju ke bilik air .

****
Dia hanya berkemban je . Alang alang tkde org kannn .

Dia menyanyi kecil " kau mencuba lagi . Memangil kembali . Ewahhhh . Cumi cumi cumi " sikatnya di jadikan microfon . Dia menari gaya iqram dizly .

Dia tak sedar yg syafiq yg sudaa masuk dlm bilik tu tgh memerhatikannya .

Syafiq tahan gelak . Alahai comelnya .

Syafiq menepuk tgnnya . " wahh hebatnya persembahan awak "

Farisha sengih " terimaa kasih " dia buat gaya alley cats . Ehh jap . Suara syafiq ke tu ? My husband ? Farisha memusingkan badanya ke belakang .

Sumpah terkejut duhh ! Segera farisha menutup badannya yg terdedah .

Syafiq hanya berpeluk tubuh

Syafiq bergerak kedepan . Tangannya dimasukkan ke dalam poket baju melayunya .

Farisha undur setapak . Makin farisha undur makin tu syafiq bergerak ke depan .

Farisha mahu undur lagi tapi badannya daa bertemu dinding .

" kenapa awak lari sayang ?" mengoda sungguh suara syafiq .

" aaa . Sa sa sayaa ... " baru je farisha nak lari . Syafiq meletakkan kedua dua tgnnya ke dinding tak nak bagi farisha lari .

Mukanya didekatkan ke muka farisha .

Farisha menelan air liur . Gulp ! Mcm ni ke perasaan pengantin baru ?

Bau shampoo farisha wangi sungguh. Sungguh dia terkejut bila tgk farisha berkemban . Dgn tubuhnya yg putih melepak tu . Pastu di tambah lagi dgn rambut ikal mayang yg panjang paras pinggang . Haihh bole gugur iman syafiq .

Mata mereka bertembung . Tapi cepat cepat farisha alihkan pandangannya . Dia seriau dgn pndgan kuyu syafiq .

" erkk . Awak ni busuk laa . Pegi mandi " dalih farisha . Dia buat buat tutup hidung .

" mana ade . Saya wangi laa . Awak punya bau shampoo tu melekat di baju saya " syafiq mengenyit mata .

" erkkk . " farisha memikirkan idea untuk melarikan diri .

Muka syafiq makin ke depan . Hidung mereka daa bercium . Hidung okay .

Belum sempat syafiq mahu mencium farisha . Farisha menutup muka syafiq menggunakan kedua dua belah tgnnya . Automatik tgn syafiq turut terikut menghalang tgn farisha dri pada menutup matanya .

Farisha mengambil kesempatan dengan mengambil bajunya di atas katil lalu berlari masuk ke dalam bilik air .

Dia mengeluarkan kepalanya , manakala badannya dalam bilik air .

" welkkkk tak dapat " dia menjelirkan lidah pada syafiq

Syafiq gelak " takpeee . Awak keluar nnti siap laa ye "

Farisha terdiam . Lalu dia mengunci pintu bilik air .

" so creepy " bisik farisha perlahan . Namun dia senyum jua .

Dia akan tinggal dlm bilik air ni sampai encik suami keluar dri bilik . Seram woi . Lelaki nafsu dia satu woi .

Bersambung

Jgn lupa vote n komen .
Tak reti laa nk menaip bab bab sweet ni . Takut korang geli . Hahahahah .

Btw . Tepat jam 12.00 malam , birthday sis .

Hahahaha tknak wish ke ?








[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now