BAB 31

1.4K 43 2
                                    

Intan membuka laman sosial instagramnya .

' hm bosan ' dia menguap .

Sedang dia sebok meng scroll news feed dia . Mata nya tertacap pada sekeping gmbr dari syafiq .

Gambar farisha yg comel dgn berbaju kurung dengan menunjukkan jari manisnya yg ade cincin . Dan disebelahnya ade syafiq yg buat piece .

Intan mencampak iphone nya ke dinding . Smpai pecah . Okay masuk ni daa kali berapa iphone dia pecah . Untung jadi anak tan sri ni .

Intan memeluk lututnyaa . Dia meraung teresak esak .

Kemudian dia mengusutkan rambutnyaa .

" kenapaa kauuu buat aku mcm gini " tukas intan sambil teresak esak .

Dia menolak meja ruang tamu menggunakan kaki . Airin tkde kat rumah . Dia pegi beli bahan basah . Airin mmg pndai masak . Jarang diorang makan kat luar . Kalau nk harapkan intan . Hmph .

Intan membaling bantal ke arah pintu masuk . Lalu dia menjerit sekuat hati melepaskan kesedihan + kemarahan + kekecewaan bila tgk gmbr ex boyfie bertunang .

*****
" weh amacam ? " mia menyiku umar yg duduk sebelahnya .

Ketika itu mereka tgh rehat .

Mia mahu belanja geng asigmentnya . Tanda mereka berjaya mendapat pujian dripada pensyarah .

" amacam ape ? " umar mengerutkan dahi . Farisha hanya memerhati sambil mulutnya mengunyah makanan .

" alaa , kau kan nk jumpa dgn parents ain "

" ouhh " umar sengih . Ain pun sengih .

Sehati sejiwa .

" ouh je ? " mia buat muka tak puas hati .

" habistu ? "

" bagilah tahu mcm mne keadaan nyaa laa badigol " geram mia dibuatnyaa .

Umar berdehem " ehem ! Alhamdulilah mak bapak ain terima aku " umar senyum ke arah ain . Ain membalasnya . Ahh sudaa saling merenung .

" walamakk ! So sweet . Ahhh cair tahi telinga aku . "

" bodo laa dia ni . Aku tgh makan kan " farisha tak jdi mahu menyuap makanan ke mulutnya .

Umar , mia , dan ain hanya gelak bila tgk muka cemberut farisha .

Dann tetiba umar dan ain berhenti gelak bila terpandang cincin di jari manis farisha . Farisha daa kahwin ke ? Detik hati mereka .

" isha , cincin di jari kau tu cincin ape ? " soal ain

Farisha memegang cincin yg berada di jarinya . Dia senyum

" ini ..... Cincinnnn ..... " saja dia berhenti henti cakap .

" cakap laa cepat " umar tak tahu sabar . Ain hanya mengangguk setuju .

" cincin .... Cincin ... " belum sempat farisha sambung . Mia menyampuk .

" lembab kau ni . Tu cincin tunang diaaa "

Apalagi terlopong laa mulut sweet couple ni .

" serius ar ? " mereka masih tak percaya .

" dgn sape ? " soal ain . Ewahhh busybody nmpk .

Tapi belum sempat farisha nk menjawab . Mia meletakkan jarinya di bibir farisha . Suruh farisha diam .

Mia sengih " syafiq adam "

" what ?! Senior yg kacak tu ?! " okay mereka menjerit sama sama .

Farisha hanya gelak tgk muka diorang yg terkejut . Lalu dia mengangguk .

" wahh tahniah isha " ain senyum .

" thanks . Nnti kahwin , aku jemput korang . Kalau korang daa nk kahwin jemput aku tau "

Mereka hanya membalas okay je .

*****
" isha bungkuskan aku mee goreng mamak tau . Aku tunggu dlm kete " tukas mia yg tgh menguatkan radio . Keluar lagu yazid izdham tajuk mudahnya kau berubah .

" orait " farisha keluar dri kereta . Lalu pegi ke restoran mamak 24 jam .

" nak mee goreng mamak dua , bungkus tauu "

" baik cik adik manis " mamak tu buat tanda hormat lagi .

Farisha memilih tempat yg menghadap tv skrin besar . Tapi dia bukan nk tgk tv . Sajaa jee , meriah sikit . Ramai jugak yg dtg lepak malam kat restoran mamak ni .

Farisha memerhati sekeliling .

Tiba tiba ade yg menarik kerusi di hadapan farisha .

Farisha mendongak . Mahu melihat sape gerangan yg mahu duk depannya .

Terkejut beruk farisha bila di depannya ialah fawaz hakimi . Oh shit buat ape si gila ni kat sini ?

" hai farisha " fawaz menyapa farisha yg muka daa cemberut .

" kau buat ape kat sini " farisha memandang tempat lain . Dalam hati dia berdoa semoga aney ni masakkan cepat mee goreng mamaknya .

" ni kan restoran , jdi aku nk makan laa "

Mulut aku terkumat kamit memaki diri sendiri .

" isha , aku rindu kau . Kembali pada aku ? " fawaz merayu .

" no ! "

" beri saya peluang kedua ?"

" i say no ! " farisha menjengilkan matanya .

" why ? Sbb lelaki tu ke ? Come on isha , takkan sebegitu mudah kau move on ? Daa 5 tahun kita couple . Takkan senang je kau lupakan cinta kita ? "

Farisha senyum sinis " couple olok olok . Pastu dapat cinta olok olok . Hahahahaha pastu acah ckp pasal cinta . Hello , selama lima tahun tuuu . Kau cuma bagi fake love . Sudaa lupa kaa ? " bidas farisha .

Fawaz hanya terdiam .

" please farisha qaisara , bagi aku peluang kedua . Dan aku tkkan sia siakan peluang tu . Aku janji " fawaz tak jemu jemu merayu . Siap angkat sumpah.

" tak takut kena sumpah ke ? " sinis je nadanya .

Fawaz menurunkan tangan .

" please " fawaz buat muka simpati .

" enough fawaz hakimi ! " marah farisha dgn garang . geram farisha di buatnya . Dia menunjukkan cincin di jari manis .

" aku daa bertunang " dgn bangga ekh .

Terdiam fawaz dibuatnya .

" de de dengan lelaki yg harituh ?" tergagap gagap dibuatnya .

" yup , hujung bulan ni kami kahwin . Nnti  aku hantar kad udangan kat kau "

Ketika itu mamak dtg untuk bagi bungkusan makanan .

" berapa ? "

" ini harganya 16 ringgit "

Setelah membuat pembayaran .

Farisha bgun lalu dia memberi pesanan kepada fawaz " tolong move on . Cri yg lebih baik dri aku . Bunga bukan sekuntum " farisha senyum ikhlas lalu berlalu pergi .

Fawaz masih termenung. Dia membisik perlahan " yaa bunga bukan sekuntum tapi bunga yg aku nk susah nk di cari "

*****
" hish pehal lambat ? " mia merungut .

" terserempak ngan fawaz . N tahu tahu jelaa ape yg jadi . Fawaz so creepy " ujar farisha

*bersambung .
Jgn lupa vote . Thanks







[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now