BAB 57

1.7K 53 5
                                    

Intan menyedut air minumannya dengan kasar . Ketika itu dia sedang minum air di kantin hospital .

Wajahnya masam mencuka ' apahal semua nak backup farisha ? Baik sangat ke dia tu ? Entah entah pura pura baik je tu ' bisik hati intan . Dia mencebikkan mulutnya .

" amboi , kenapa mulut tu tercebik cebik ? " senyum rykal . Dia melabuhkan punggungnya diatas kerusi depan intan .

Intan menjeling , lalu memandang tempat lain .

" mamat bajet hensem ni lagi " gumam intan perlahan .

Rykal mengerutkan dahi , dia rasa macam dengar sesuatu .

" awak cakap apa ya ? "

Intan berdecit " takda papa lah "

Rykal sengih lalu mengaru kan kepala " ouh , ingatkan awak ada cakap apa apa dekat saya "

" kau buat apa kat sini ha ? Makin stress aku bila tengok kau ni tau ! " marah intan .

" garangnya awak ni . Saya datang sini sebab .... Ada polis cari awak kat hospital tadi " serius saja nada suara rykal .

Muka intan sudah pucat lesi . Dah kenapa polis cari aku ni ?

" ke - ke napa polis ca cari aku ni ?" tergagap gagap intan dibuatnya . Dia menyedut minuman dengan kasar . Untuk menghilangkan rasa gugupnya .

Rykal tahan gelak ' comel ' pujinya di dalam hati .

" sebab awak dah curi sesuatu . Awak tak tahu or buat buat tak tahu ni ? " nadanya masih serius . Dia menjongketkan kening .

Tercengang intan dibuatnya . Bila masa dia mencuri ?

" haa ? Bila masa aku mencuri ? Aku rasa polis tu silap orang kut . Jahat jahat aku , aku tak mencuri lagi tau . Lagipun aku bukannya miskin sampai nak curi barang " ujar intan .

Rykal berdehem . " awak pasti awak tak curi apa apa ? "

Intan mengangguk laju " ya aku berani sumpah yang aku tak curi barang " intan siap mengangkat tangan lagi .

" polis tu cakap dia nak tangkap awak , sebab awak dah curi hati seorang lelaki yang hensem dan bergaya . Nama lelaki itu ialah rykal" sengih rykal .

Intan mengecilkan mata . Tandanya dia tengah geram dengan rykal . Buat penat je aku gelabah .

" eeee kau ni kan ! " intan mencubit lengan rykal . Rykal mengadu sakit .

Intan tergelak bila tengok wajah rykal yang mengadu sakit itu . Macam beruk maye kena gigit semut.

Terpana rykal bila melihat intan gelak . Serius , buat pertama kali intan gelak . Sebelum ni muka asyik masam mencuka . Lawaa aihh !

Intan yang perasan rykal merenungnya , terus berhenti gelak . Dia seriuskan muka dia . Dia berasa tenang dengan rykal . Segala masalah hilang bila rykal ada di depan mata . Namun intan hanya menjauhkan saja perasaan itu .

Intan berdehem " sapa yang melawat syafiq ? "

" haa . Takda sapa "

" kalau macam gitu , aku pergi dulu nak lawat syafiq . Kau cakap kau suka aku kan , kau bayarkan lah milo ais aku ni " tukas intan lalu beredar dari situ .

Rykal tercengang " aik aku kena bayar ? Takpa lah milo ais je pun , hish haus pulak " dia mengambil air milo ais intan yang masih tinggal separuh .

*****

Dalam perjalanan nak ke wad rykal . Intan bertembung dengan farisha.

Intan memeluk tubuh .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now