BAB 24

1.6K 63 5
                                    

' doktor , kenapa doktor tak nak bagitahu penyakit doktor ni kepada farisha ? '

Encik aqil berhenti menulis sesuatu di dalam fail pesakitnya . Encik aqil tersenyum pada jururawat yg bernama siti .

' sbb saya tknak anak saya risau . Kalau dia risau , mesti dia akan tinggalkan pembelajarannya di universiti . Saya nk tgk dia berjaya mencapai ijazah muda  untuk jadi seorang cikgu '

' tapi penyakit doktor ni serius . Kanser hati tahap empat . Bukan main main doktor ' jelas risau di wajah siti .

Encik aqil tersenyum lagi . Tenang je wajahnyaa .

' awak jgn laa risau siti . Nnti kalau ade masa yg sesuai . Saya bgithu laa farisha tentang penyakit ni '

' hmm baiklah kalau mcm tu doktor . Saya pun tak tahu nk ckp ape lagi . Saya smbung buat keje laa kalo mcm gitu . Sorry menganggu ' siti keluar dri bilik encik aqil

Encik aqil hanya mampu termenung jauhh . Selagi dia mampu . Dia akan terus buat rawatan kimo . Mne tahu dgn kuasa allah . Dia mampu sembuh . Kalau bole sebelum dia menutup mata , dia nk tgk anak dia bahagia dgn lelaki yg betul betul mencintai dia . Semoga allah permudahkan urusan ni .

*****
" papa !!! " farisha melaung dri atas . Kemudian dia berlari anak turun tangga .

Encik aqil yg tgh termenung terus tersedar .

" hish anak dara tak elok jerit jerit ni . Nnti bakal suami lari " matanya fokus kepada wajah anaknya yg tgh bercekak pinggang di hadapan tv

Farisha mencebik

" biar laa bakal suami nk lari . Janji papa tak lari dripada isha sudaa laa "

" andaikata papa lari mcm mne ? " encik aqil sengaja menguji farisha .

" kalau papa lari . Isha kejar laa papa " sengihnya sehingga nmpk lesung pipit .

Manis . Mcm muka arwah mama nya .

" hahahaa yelaa . Ni pakai lawa lawa ni nak g mne ? " hairan jugak tgk anak dia pakai lawa lawa .

" syafiq nk jumpa isha . Dia kata ade benda nk bincang ngan isha "

" ni mesti dia nak luahkan perasaan pada kamu ni " encik aqil sengih mengusik

Pipi farisha daa kemerahan . Hailaa bila kulit putih ni susah ekh . Bila malu je mesti pipi merah pastu senang nmpk pulak tu .

" hish tak mungkin laa pa " farisha mengelengkan kepala . Mana mungkin . Syafiq ade intan kut . Intan lawaa kut . Tinggi cam model . Aku ni pulak pendek mcm org kerdil dlm cite snow white . Hehehe . Kutuk diri sendiri .

" mungkin sajaa dia mencinta ku ~ " ewah encik aqil menyanyi lagu janna nick .

Farisha menyambung " dan mungkin saja sekadar temanku ~ hahahaha daa laa pa . Org daa lambat ni . Sebelum lupaa . Papa ade nmpk kunci moto isha tak ? "

" kunci moto isha ade kat atas meja makan . Papa pinjam malam semalam . Sbb papa nk gunting rambut " encik aqil menunjuk meja makan .

Farisha datang dekat ke arah encik aqil lalu dia mengecilkan mata .

" patutlah papa nmpk lain mcm . Rupanya papa potong rambut . Eee tak hensem laa " farisha mengusik rambut papanya yg sudah botak . Tapi ade laa rambut sikit bukan botak licin mcm harith iskandar tu .

" ehhh anak dara ni . Botak laa lagi seksi " encik aqil menepis tangan farisha dgn lembut .

" tapi kenapa papa botakkan rambut ? Bukan papa syg ke dgn rambut papa ? " farisha menjongketkan kening .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now