BAB 48

1.3K 48 1
                                    

Sebulan kemudian ....

" abang elok elok pergi kerja tau , jangan main mata dengan perempuan lain ye . Kalau tidak , isha pulas perut boroi abang tu" gurau farisha . Dia membetulkan tali leher syafiq .

Syafiq gelak " hati abang hanya setia padamu lah sayang oi " dia menarik pipi farisha yang tembam itu . " btw abang tak boroi okay , ini bukan boroi tapi sado laa "

Farisha muncungkan mulutnya " isha tak suka laa kalau abang sado . Nanti ramai perempuan lain usha abang . Nanti isha jeles "

Syafiq menarik muncung farisha " alololo kiutnya isteri kita bila jeles . Ni yang rasa taknak pergi kerja ni "

" dah dah , abang jangan mengada . Abang pergilah kerja " farisha menolak badan syafiq sehingga sampai ke kereta suaminya .

" hish budak ni , main tolak tolak . Cepuk kang" gurau syafiq . Dia tersenyum bahagia .

Farisha menjelir lidah " cepuk laa , nanti isha mengadu kat mummy and abah , yang abang nak cepuk isha "

Syafiq mencebik " kaki ngadu , dah laa abang pergi dulu ye . Isha jaga diri ye . Pergi study . Exam dah nak dekat tu "

Farisha menyalam syafiq . Syafiq mencium dahi licin isterinya itu . Memang itulah rutin harian mereka .

Syafiq masuk ke dalam perut kereta audinya .

" haa .. Abang .. Isha nak keluar dengan mia bole tak ? " soal farisha mintak izin .

Syafiq mengangguk " okay boleh . Hati hati ye . Jangan lama lama tau "

Farisha sengih kegembiraan " baik boss , hati hati drive tu "

Syafiq senyum lalu mengangguk . Dia melambaikan tangan ke arah isterinya .

Perlahan lahan kereta audi itu keluar dari kawasan rumahnya .

*****

" Isha .... " panggil mia di hujung talian .

" ye mia ... Kenapa ? "

" kereta aku rosak laa " adu mia .

" pulak " farisha menepuk dahinya . Macam laa si mia bole nampak dia tepuk dahi .

" tumpang kereta swift biru kau bole ? Hihihi " amboi mentang mentang laa aku daa ade lesen kereta . Suka hati dia je amik kesempatan .

Oh ye , farisha sekarang dah ade lesen kereta . Takkan laa selamanya farisha takde lesen kereta kan . Jadi author buat laa dia ade lesen kereta . Hahahah .

" haa yelah yelah . Kau siap cepat eh . Aku lepas sarung tudung ni . Aku ambil kau . Cepat sikit " usai saja farisha bagi arahan , dia terus matikan hpnya . Dia tahu mia mesti akan merungut tak puas hati . Tapi ape aku kisah . Muahahah .

*****

Rykal mengetuk pintu bilik syafiq . Syafiq kelihatan tekun membelek fail fail yang ada di atas meja . Rykal tersenyum . Dia bersyukur dikurniakan kawan yang begitu baik . Walaupun dia datang dari keluarga yang kaya raya tapi tak pernah dia mensisihkan rykal yang datang dari golongan sederhana ini . Mak rykal seorang guru pencen . Manakala ayahnya pulak seorang askar pencen . Senang cerita , dua dua orang tuanya sudah pencen . Rykal laa sekarang ni yang mengambil tugas menyara mak , ayah dan adik perempuan yang baru berumur 13 tahun .

" ye masuk " jawab syafiq tanya melihat gerangan yang mengetuk pintu itu .

Rykal masuk lalu duduk di hadapan syafiq .

" amboi tekunnya buat kerja"

Syafiq mengangkat muka " eh kau rykal , haa kenapa datang ? " syafiq berhenti dari membelek fail yang bertimbun itu . Dia memandang rakan baiknya a.k.a PA dia . Memandangkan dia dah ade isteri , jadi dia mahu PA dia seorang lelaki . Kalau perempuan mahu si farisha cemburu .

" ni haa , jap lagi kau kena jumpa dengan ceo dari syarikat mega holdings TSH"

Syafiq mengerut dahi " mega holdings TSH ? Itu bukan nama syarikat tan sri hisham ke ? "

Rykal mengangguk " yup ! Dan teka sape ceo dia " rykal mahu bermain teka teki .

" sape ? "

Rykal diam sebelum menyambung percakapannya " intan juliana"

Muka syafiq jelas terkejutnya . Sudah lama intan juliana menyepi akhirnya muncul kembali ?

*****

Bersambung ...

Jangan lupa vote n komen .
Thanks yooo .

566 patah perkataan . Sorry guys . Nak bagi korang suspen . Hahahah






[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now