BAB 34

1.2K 50 0
                                    

" kamu berdua daa tetapkan tarikh kahwin ? " soal encik aqil .

Farisha keluar dri dapur dgn membawa dulang yg berisi air teh . Dia meletakkannya di atas meja dgn perlahan lahan .

Lalu dia duduk di hadapan encik aqil dan syafiq .

Syafiq hanya memerhati je tingkahlaku farisha .

Syafiq mengangguk " saya daa bincang dgn abah n mummy . Dia cakap dia ikut je mana yg okay "

" so bila tarikhnya ? " soal encik aqil lagi sekali .

Farisha dan syafiq berpandangan sebelum matanya kembali memandang encik aqil .

" kami daa bincang . Kami nk buat bulan 8 ni "

" ouh tak lama lagi tu . Skrg daa bulan 6 "

" papa okay ke ? " tanya farisha

" papa okay je . Benda baik elok dicepatkan . Tak gitu " encik aqil senyum .

Mereka senyum lalu menangguk serentak .

" ehh jemputlah minum syafiq . Sedap ni air farisha buat " encik aqil menghirup air tangan yg dibuat oleh farisha .

Syafiq mengambil cawan yg berisi air teh lalu menghirupnya perlahan .

" hmm sedap tapi manis . Nnti kena kencing manis kan " usik syafiq . Sebenarnya tkde manis mne pun . Saja dia ngusik .

" laa yeke ? Jap isha tambah air " farisha mahu bangun tapi tak jadi bila dgr ayat syafiq

" takdelahh . Saya gurau . Air teh ni rasa manis sbb saya minum sambil perhatikan awak . Awak kan manis " puji syafiq . Tapi dalam pda masa yg sama syafiq buat muka . Mata ke atas , tangan ke bahu .

Farisha jeling tajam tapi tak lamaa . Kemudian dia gelak . Syafiq pun ikut gelak .

Encik aqil hanya senyum lalu mengelengkan kepala .

' papa harap isha akan bahagia sampai bila bila ' bisik hati kecilnya .

*****
Fawaz membaling batu kecil ke arah tasik yg terbentang luas .

Dia datang ke sini untuk menenangkan fikiran .

' ya Allah berdosa ke aku bila memaksa org untuk cintakan aku ? Ape yg aku daa buat ni '

' fawaz tolong sedar , farisha bukan jodoh kau . Diaa daa bertunang . Tolong move on '

Bisik hati kecil fawaz .

" kenapa termenung ? " tegur satu suara di sebelahnya .

Fawaz menoleh . Airin di sebelahnya . Perempuan yg pernah mainkan perasaanya . Perempuan yg paksa dia untuk mainkan perasaan farisha .

Fawaz tidak membalas lalu dia mahu pergi dari situ . Tetiba jantung dia berdegup kencang . Mungkin dia tgh marah .

" fawaz hakimi . Tunggu " airin mengejar langkah fawaz .

Fawaz berhenti . Lalu menoleh ke arah airin .

" kau nak ape lagi ? Nak tepuk tgn ke sbb tgk hidup aku merana ? " balas nya dgn kasar . Dia pandang tempat lain . Entah kenapa bila pndg mata airin . Hati dia berdebar . Masih cinta ke ?

" takk takk . Aku aku nak mintak maaf ape yg aku daa buat kat kau dgn farisha . Aku sedar yg aku ni jahat . Tolong maafkan aku " ikhlas bicaranya . Lembut tutur katanya .

Mmg dia skrg daa insaf . Dia terlalu bnyak dosa kat farisha dgn fawaz . Kalau bole dia nk mereka maafkan dia . Sungguh hatinya tak tenang selagi mereka tak maafkannya .

Fawaz merenung anak mata airin yg berwarna coklat .

Airin menundukkan pandangannya . Dia rasa janggal . Dia rasa ade perasaan aneh yg menyelinap masuk. Perasaan apekah ini ?

" kau ikhlas dgn ape yg kau kata ? " fawaz masih merenung airin .

" aku ikhlas . Aku betul betul nak berubah . Aku tknak terus dibelenggu dgn kesalahan yg lepas " airin memandang fawaz .

Dan mereka saling merenung . Sebelum fawaz berdehem . Dia pndng ke arah lain .

Fawaz mengangguk . " baiklah aku maafkan kau " senyum fawaz

Airin buat muka tk percaya . " kau serius ? Kau ikhlas ? "

" yup aku ikhlas " fawaz mengangguk .

Airin senyum

' senyuman ni masih menawan . Senyuman yg buat aku cair dulu ' bisik hati kecil fawaz .

" hmm . Kau ade nber farisha ? Aku nk nber diaa . Aku kalau bole nk face to face ngan dia . Nk mintak maaf ngan diaa. "

" adaa . Kau bagi nber kau . Nnti aku ws kau nber dia " fawaz mengeluarkan hpnya .

" okayy . 012639**** "

" okay done " fawaz menyimpan balik hpnya ke dalam kocek .

" kalau mcm gitu aku balik dulu . Daa nk senja ni . Bye " belum sempat airin mahu pergi dri situ . Fawaz memangil namanya .

" airin . Kau single ke taken ? " ehh apehal aku tnya pasal ni ? Aduh mulut pehal ngan kau ni .

Airin buat muka pelik . " errr . Aku masih single . Aku daa berubah . Daa tkde scandal " airin sengih . Lalu beredar dri situ .

Fawaz yg tercengat berdiri disitu hanya senyum kegembiraan .

Dia pun tak tahu kenapaa dia jdi mcm gini . Dgn airin , hatinya berdebar sakan . Kalau dgn farisha tkde pulak debar gila mcm gini . Ape maksud perasaan ni ? Cinta ke ? Hah ! Dia bole jdi gila . Mana satu yg dia suka ni . Farisha atau airin ?

*okay gak kalau jodohkan dia dgn airin . Kita buat watak intan jelah jdi jahat 😂😂 airin pun daa mula insaf . Tak best kalau watak bnyak yg jahat .

Okay sambung . Jgn lupa vote .

Ship tak bila airin dgn fawaz ? Ke shit ?

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now