BAB 18

1.5K 51 2
                                    

Okay daa siap . Aku membuat gaya model di hadapan cermin . Fulamak lawaa jugak aku ni . Heh ! Perasannya aku ni . Tapi tgk laa sape yg pilih kalau bukan syafiq adam . Aku tersenyum sendirian . Entah kenapa kalau terpikir dia je mesti aku tersenyum . Haihh daa jatuh cinta gamaknyaa .

Cumi cumi cumi ~

Sape pulak yg call ni ? Bru nk berangan .

Tkde nama . Nombor sape pulak ni ?

" hello , assalamualaikum . Sape ni ye ? " aku mengerutkan dahi .

" waalaikumusalam , isha , ni aku laa fawaz "

Erkk dri mne dpt no aku ni ?

" ouhh kau . Kenapa call aku ? Btw dri mne dpt no aku ni ? "

" aku dapat dri mia . Aku nk ajak kau ni , jom g reunion sama sama "

" haa ? Tapi aku daa janji nk g sama sama ngan miaa laa " hailah ex ni . Nk usha aku balik ke ? Hahahk perah santannya aku ni . Kalau dia nk usha balik . Jgn hrap aku nk terima . Sbb aku daa ade syafiq adam . Ehhh .

" mia ckp yg dia tak leh amik kau . Sbb ervan yg amik diaa . Tu yg diaa suruh aku g reunion ngan kau " pulak daa . Mia ni nk kena cubit . Reti bgithu aku . Sampai hati nk dating ngan ervan tak ajak . Ehh buat ape nk ajak aku .

" haa baiklah , aku tunggu kau " akhirnya aku memberi kata putus .

" takyah tunggu . Aku daa ade depan rumah kau ni . Cepat laa nnti lambat pulak sampai majlis reunion " aku terus matikan telefon .

Aku terus ngintai di sebalik langsir tingkap bilik aku . Kelihatan fawaz tgh sandar belakang kereta axia hijaunya . Fawaz yg perasan ade makhluk mengintai dri atas apelagi dia bye bye laa .

Aku tergopoh gopoh amik beg . Nasib daa makeup sikit . Tapi makeup sikit jelah . Sbb muka aku mmg daa lawaa . Okay done riak .

" wehhh asal tak bgithu awal kau daa sampai ? "

" saja nk buat suprise "

Aku mencebikkan mulut .

" dri mne dapat alamat rumah aku ?"

Aku memandang sekilas fawaz yg tgh memandu . Nmpk hensem pulak dia pakai cermin mata hitam . Fuhh merecik hawauuu ! Tapi cepat cepat aku sedar . Taknak daa suka kat diaa lagi . Serikkk .

" sape lagi kalau bukan bff kau , si Faiz tu " fawaz sengih

Faiz pulak ? Tadi mia . Ni faiz . Depa mmg nk kena piat telinga ni .

Aku hanya diam saja . Tak tahu nk ckp ape . Yg aku thu aku tak sbar nk jumpa kawan sekelas aku yg ting tong . Lepas amik result spm , masing masing buat hal sendiri .

*****
Kami berdua berdiri depan pagar sch menengah . Ahhh rindunyaa sch ni .

" jom masuk " fawaz mengajak aku masuk .

" berdebar rasanya nk jumpa kawan lama " dup dap .. Dup dap rasanya hati aku ni .

Fawaz memandang aku kehairanan .

" laa nk berdebar apa ? " aku memandang fawaz

" yelaa , dulu kan kita gaduh bagai nk rak . Sampaikan aku bersumpah taknak berbaik dgn kau smpai mati . Tgk laa skrg ni , kita dtg reunion pun sama sama "

Fawaz gelak " hahahaha kelakar laa kau ni . Tu cite lamaa laa , skrg kita daa jdi kawan baik kan . Lek tenang okay . Daa jom masuk " fawaz menarik hujung lengan baju aku . Baru saja nk melangkah ade satu suara yg menegur.

" amboi amboi ... Korang berdua ni taknak masuk ke ? Nak bercinta pun , agak agak laa . Jangan laa nak halang laluan "

Kami serentak menoleh ke belakang .

" Ezzatul !!!! "

Aku peluk ezzatul. Ezzatul ni , antara kawan baik aku juga tapi tak laa rapat . Dan merangkap penolong kelas aku .

" btw , pembetulan eh . Aku dan fawaz bukannyaa ... "

" yek o je . Pegi reunion sama sama ni . Bukan korang daa putus ke ? Kau siap bersumpah taknak berbaik dgn fawaz tapi ni baik je "

Aku pandang fawaz , fawaz senyum senyum .

" sedangkan nabi memaafkan umat . Ni apetah lagi aku manusia yg kerdil " okay ni jawapan tepat . Betul kan ?

Fawaz hanya mengangguk setuju .

" tapi kalau korang couple ape salahnya . Sesuai sepadan " ezzatul kenyit mata .

" ezzatul !!!! "

Ezzatul terkejut , terus diam . Aku pegang bahu ezzatul dan cuba yakinkan ezzatul yg aku dan fawaz hanya sesuai jadi kawan baik saja .

" aku dgn fawaz , sesuai jadi kawan baik as always . Not couple okay "

" no ? " ezzatul meminta kepastian

" no!!! " aku membulatkan mata aku .

" why not ? Sayangnyaa . Rugi betul . You are wasting time isha . Kalau kau couple ngan fawaz fuh meletop . " ezzatul gelak kuat . Haih tak berubah perangai sengal dia ni .

Aku cubit lengan ezzatul kuat kuat sampaikan terjerit kecil minah ni .

Fawaz hanya senyum memerhatikan gelagat kami .

*sambunggg ..

# daa laa sis nk layan drama lafazkan kalimah cintamu . Jgn lupa vote . Thanks yoo

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now