BAB 56

1.7K 46 1
                                    

" Rykal , syafiq mana ? " soal farisha dengan cemas . Dia terus datang ke hospital apabila dimaklumkan oleh rykal yang suaminya accident .

Rykal menarik nafas " dia masih di bilik ICU , dia tengah koma sekarang "

Farisha menutup mulut menahan esakan .

" aku nak jumpa suami aku " tukas farisha . Dia mahu pergi ke bilik ICU . Namun dihalang oleh Rykal .

" isha kau tak boleh masuk - "

" kenapa ?! Aku isteri dia lah ! " tengking farisha . Dia memotong percakapan rykal . Emosi dia tak stabil , dengan keadaan dia yang sedang mengandung lagi .

" isha , bawa bertenang . Ni hospital isha . Aku tak bagi kau masuk sebab aunty indah dgn uncle khalid ada dalam wad ICU tu . Isha tunggu lah dia keluar dulu , baru kau boleh melawat syafiq . Sabar okay ? " lembut sahaja rykal memujuknya .

Farisha istighfar dalam hati . Dia tidak sepatutnya menengking rykal . Farisha menarik nafas .

" a a aku mintak maaf . Emosi aku tak terkawal , mungkin pembawakkan budak . Sorry rykal . Aku sedih bila dapat khabar yang syafiq accident . Isteri mana yang tak sedih kan ? " luah farisha . Dia tidak sedar yang dia tengah bagi klu dekat rykal . Klu dia sedang mengandung .

Rykal mengerutkan dahi

" pembawakkan budak ? Maksud kau ? Kauuu ... " rykal menunjukkan muka terkejut plus happy .

Farisha mengemam bibir . Alamak macam mana boleh terlepas cakap ni . Farisha senyum mengangguk .

" haah aku mengandung dah 4 minggu " farisha mengusap perutnya yang masih kempis itu . Dia tidak sabar mahu melihat perut ni membesar .

Rykal senyum " syafiq tahu tak ni ? "

Mati senyuman farisha . Dia mengeleng .

" syafiq tak tahu lagi , tadi aku sediakan makan malam untuk syafiq , ingatkan nak suprise kan dia . Tapi tak sangka aku yang disuprisekannya " farisha memberikan senyuman palsu .

" sabar , farisha . Doakan syafiq selamat dan sembuh sediakala " senyum rykal . Farisha seorang isteri yang baik . Beruntung syafiq dikurniakan isteri sebaik farisha .

Farisha senyum .

Bunyi pintu bilik ICU dibuka dari dalam .

" papa , mama . Syafiq macam mana ? " farisha meluru ke arah mertuanya .

Puan sri indah menangis di dalam pelukan tan sri khalid . Tan sri khalid mengusap belakang isterinya .

Tan sri khalid memberikan senyuman .

" alhamdulilah keadaan syafiq stabil . Cuma dia tengah koma " tukas tan sri khalid .

" tapi kenapa mama menangis ? " farisha memandang mak mertuanya .

Puan sri indah mengelap air mata . Dia senyum

" takdelah sayang , mama nangis sebab mama tak boleh tengok anak kesayangan mama baring terlantar di hospital , haa isha pergi lah masuk melawat syafiq tu "

Farisha mengangguk . Berdebar debar dia bila masuk wad ICU .

Airmatanya mula bergenang bila melihat keadaan suaminya yang terlantar baring di hospital . Wayar berselirat sana sini . Kepalanya dibalut . Luka sana sini di muka . Nasib luka kecil . Kalau besar , mesti dah tak hensem suaminya .

Farisha melabuhkan punggung di atas kerusi yang disediakan oleh pihak hospital .

Dia memegang tangan syafiq .

" abang .... Isha datang ni " farisha mencium tangan suaminya . Air mata jatuh ke atas tangan syafiq .

" abang ... Isha rinduuu abangg " dia menahan esakannya .

" isha tunggu abang balik tadi . Tapi abang tak balik balik pun . Isha call abang tapi abang tak angkat . Sampailah rykal call isha yang abang accident . Masa tu hanya Allah je tahu perasaan isha bang " dia mengusap tangan kasar suaminya .

Farisha senyum dalam tangisan .

" abang ... Cepat sembuh tau . Isha nak perkenalkan abang pada anak kita . Dah 4 minggu anak kita ni bang " farisha mengusap perutnya .

" abang kena lawan penyakit abang ni tau . Abang dah janji kan yang abang takkan tinggalkan isha . Isha sayang abang . Isha akan tunggu abang sampai lah abang sembuh . Demi anak kita . Baby ni rindu kat abang " dia mencium berkali kali tangan itu .

" isha taknak kehilangan abang , macam mana arwah papa tinggalkan isha . Isha dah takda sapa di dunia ni kecuali abang . Isha tak sanggup membesarkan anak tanpa abang disisi " farisha mengesat air matanya .

" abang ... Isha pergi dulu ye . Sekarang giliran rykal pulak melawat abang . Abang jangan risau isha sentiasa ada dengan abang " farisha bangun lalu menunduk mencium dahi syafiq . Lama , sampaikan air matanya tumpah ke atas dahi syafiq . Berat hati nak tinggalkan syafiq namun apakah daya , ramai lagi orang yang mahu melawat syafiq .

Farisha berjalan keluar dari bilik itu . Pandangannya kosong .

" rykal , pergi lah melawat syafiq " ujar farisha . Rykal hanya mengangguk lalu beredar dari situ .

" ini semua salah kau ! Kau pembawa malang dalam keluarga ni ! " tengking satu suara .

" intan ! " tengking tan sri hisham .

" papa tahu tak , betina ni lah yang pembawa sial . Dia yang buat syafiq accident . Ehh puas hati kau ?! " intan menolak bahu farisha . Farisha hanya menunduk menangis . Dia malas nak membalasnya .

Pang !

Intan memegang pipinya yang baru dilempang oleh puan sri indah .

" kenapa aunty lempang intan ? " bergenang airmatanya menahan sakit di pipinya .

" kau jangan berani hina menantu kesayangan aku . Nama dia farisha bukannya betina . Tolong jaga mulut kau ! Dan lagi satu dia bukan pembawa malang . Syafiq accident bukan disebabkan farisha . Ini ketentuan Allah . Cakap macam takda agama ! " marah puan sri indah .

" sabar indah sabar " tan sri khalid menarik isterinya .

" papa tak sangka perangai intan makin menjadi jadi . Jangan sampai papa tarik segala kemewahan pada diri intan " marah tan sri hisham .

Intan hanya menjeling farisha . Dia sakit hati ' apehal semua orang sebok backup minah ni ? '

Intan hanya menghentak kaki sebelum beredar dari situ . Hati nya sakit . Ya sakit teramat !

" isha , uncle minta maaf bagi pihak intan . Uncle malu dengan sikap intan . Maafkan intan ya " jelas terpancar wajah bersalah di wajah tan sri hisham .

Farisha senyum " tak apalah uncle hisham . Isha tak ambil hati pun . Sekarang ni kita sama sama doakan supaya syafiq cepat sembuh yaa "

Tan sri hisham senyum

" kamu memang seorang wanita yang baik " puji tan sri hisham dengan ikhlas .

******

Kenapa aku rasa aku punya story makin lama makin hambar ekh . Aduhhh debar kut nak amik result .

Lagi dua hari guyss .

Jgn lupa vote n komen

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now