BAB 6

2K 70 4
                                    

" Ervan , aku nak tanyaa kau .. " mengigil jari aku nak menaipnya .

" yee , kau nak tanya ape Isha ? " ervan membalasnya .

Gugupnya ! Mcm gini ke perasaannya bila berdepan dgn Crush yg selama kita puja dalam diam ?

" ermmm , kau taken ke single ekh ? " aku memejamkan mata . malunyaa aku . Kenapa laa si mia suruh tanya soalan sebegini .

" single , asal kau tanya ? " okay aku tak thu reaksi muka si ervan . Sbb kami hanya berchat . Mesti dia ingat aku suka dia . Tapi mmg aku suka dia pun . Hehehhe . Tapi tak salahkan kalau aku luahkan perasaan kat dia ? Sorry mia , aku terpaksaa tikam belakang kau . Muahahahaha .

" ouhh , aku cuma nk cakap yg aku suka kau sejak pertama kali kita berjumpa " ya allah aku ke ni yg luahkan . *tutup muka guna bantal*

" sebab ape kau suka aku ? Aku ni kan nakal dalam kelas " crush sedar diri , bagus . Ni yg aku suka .

" aku suka kau sbb kau ni comel , pandai math pastu pandai buat lawak dlm kelas . Sbb tu aku suka kau " akhirnya terluah juga perasaan aku ni . Rasa tenang je skrg ni . Rasa cam nk terbang di langit . Okay aku terover malam ni .

" thanks laa sbb suka kat aku , tapi aku terpaksa reject kau . Aku tak suka kau , aku suka mia , kawan kau tu " okay jap , kenapa dia ni kejam ? Kejam nya cara dia reject aku . Pastu dia cakap dia suka mia ? Untungnya mia . Sebak rasa . Air mata jatuh jua . Aku kesat air mata . Aku lap hingus yg hampir meleleh . Aku rasa cam nak meraung sekuat hati . Aku nk jerit cakap kenapa kau tak sukaa akuuu ?!! Ape kurangnya aku dgn mia !!! Kalau nk dibandingkan aku dgn miaa ! Aku lagi lawaaa . Aku putih lagiii !! 😞 * bukan nk perasan tapi kenyataan , kau tk tgk ke gmbr aku kat tempat watak watak ?* aku sambung chat ervan .

" ouhh , mia pun ckp ngan aku , yg dia suka kau jugak "

" serius laa isha ? Aku ingatkan selama ni aku Syok sendiri . Sbb aku pndg dia je mesti dia pndg tempat lain , aku nk mintak couple ngan dia laa . Agak agak dia terima tak ? " couple laa pulak . Tidak kah ervan tahu yg aku tgh terluka skrg ? Sampainya hati mu crush . Ni yg rasa cam nk nyanyi lagu spring yg tajuk dia sampai hati . Cehh terover pulak aku ni . Patutlah ervan tak suka .

" dia terima . Sbb diaa tak habis habis cakap yg dia suka kau . Sakit telinga aku nk dgr "

" baiklah , esok aku bgi surat kat dia dgn siap coklat , thanks Isha sbb bagi pendapat . Sayang kau sebagai kawan" walaweii siap nk bgi coklat pulak tuuu . Papa !!! Anakmu ni tgh berdukaa !!!

" no hal laa bro . Okay laa aku nk off , papa aku mrah sbb online facebook malam malam " padahal papa tak marah pun . Saja je aku bgi alasan sbb nk sambung nangis . Maka tamatlah perbualan aku dgn Crush . Aku akan cuba move on . Masa sch rendah perasaan suka tk pernah wujud . Naik sch menengah , terus perasaan ni wujud . Ahhh bencinyaaa .

Aku baring sambil peluk bantal . Aku nangis dalam gelap . Sungguh hati aku tak pernah rasa sebegini . Sakitnya bila cinta ditolak . Akhirnya aku tidur bertemankan air mata kekecewaan .

Sambung ...








[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now