BAB 51

1.6K 43 1
                                    

"intan , kau kena ingat . Kalau kau anak tan sri sekalipun . Kau bukan orang yang berkuasa dalam dunia ni . Kau kena ingat yang Allah swt paling berkuasa dalam dunia ni . Jadi jangan bongkak . Takut segala kemewahan yang intan ada ditarik serta merta . Alhamdulilah walaupun aku ni miskin harta tapi sekurang kurangnya ayah dan mak aku sudah beri segala didikan agama yang sempurna . Kalau macam tu aku pergi dulu . Jaga diri intan . Assalamualaikum "

Sampai ke rumah dia masih ingat ayat itu . Dia dipangut rasa bersalah .

' jap pehal aku nak rasa bersalah pulak ? ' bisik hati intan . Dia yang duduk atas katil tadi mula meniarap .

' hish tapikan aku punya bahasa tadi boleh tahan biadap juga kan ? ' intan mula bangun lalu jalan mundar mandir .

Dia mengambil iphonenya .

' nak minta maaf ke tidak eh ? ' mulutnya bergerak ke kanan dan ke kiri .

Kemudian jarinya menari di keypad , mahu menghantar whatsapp kepada rykal .

' ahh buat apa aku nak mintak maaf dengan mamat mata sepet tu . Memang patut pun dia kena hina dengan aku . Aku dah lah tengah bengang pasal syafiq pastu boleh dia tanya soalan bodoh . Dah tentu lah aku naik kereta ' bisik hati jahat intan . Intan membaling iphone nya diatas katil .

Intan kembali baring di atas katil .

Dia tersenyum

" tak sabarnya nak jumpa buah hati " dia menarik selimut lalu memejamkan mata . Dia mahu mimpi indah .

*****
" Isha kenapa aku tengok kau makin bambam ? Pipi tu makin bulat je aku tengok " soal ain . Umar mengangguk mengiyakan .

" kann weh , aku ingat kan aku seorang je yang perasan . Rupanya korang pun perasan " mia memetik jarinya . " entah entah kau ni mengandung tak isha " mia buat muka terkejut .

Umar dengan ain saling berpandangan . Reaksi diorang pun terkejut jugak .

" kau ni merepek lah mia , aku makan banyak tu yang makin bambam . Takde rezeki lagi yang aku ni mengandung" balas farisha . Kalau dia mengandung alhamdulilah . Tapi memang dia tak mengandung pun , kalau dia mengandung kenapa dia tak muntah ? Ehh kau ni isha , asal mengandung je mesti muntah kan .

" mana lah tahu kan , baik kau check weh . Silap hari bulan tetiba perut kau membesar . Haa naya kau " mia masih berpendapat bahawa dia mengandung .

" aku setuju dengan cadangan mia . Baik kau pergi cek " ain mengangguk .

Umar mengangkat tangan " aku pun setuju "

Farisha menjeling " ceit , kalau ain setuju , kau pun setuju lah ek umar . Kalau ain makan batu kau pun ikut makan batu kan ? " farisha mencebik . Saja bergurau

" yup . Demi ain aku sanggup makan batu " umar mendabik dada . Ain tersenyum lalu memukul lengan umar dengan perlahan .

" alaa so sweet , kalah sajat dengan coach yin " ujar mia .

Ayat mia mengundang ketawa kami berempat .

*****

" woi ! " syafiq menepuk bahu rykal yang sedang mengelamun .

Tercengang cengang rykal dibuatnya .

" kenapa kau tetiba mengelamun ni ? " tanya syafiq . Pelik , selalunya rykal ni seorang yang ceria tapi kenapa hari ni macam tak ceria je mamat mix cina ni .

" ermm . Takde pape lah . Haa kenapa ? " dia nak cerita hal pasal intan tapi ... Takpelah biar dia pendam sendiri .

" kalau kau ada masalah kau cerita aje dengan aku . Aku kan kawan kau . Bukan setakat kawan tapi dah macam adik beradik tau . Aku pergi kat meja kau ni , aku nak ajak kau lunch . Jom " tukas syafiq .

Rykal senyum " jom tapi kau belanja boleh bos ? Hehehe " sengih rykal . Dia mahu bergurau sebenarnya .

" untuk kau boleh je , jom"

*****

"cerita lah masalah kau" syafiq menyedut air sirapnya .

Rykal menghabiskan kunyahan dia sebelum bercerita tentang hal semalam .

" kau kalau dengan intan kan bro , kau kena mental kuat . Mulut dia tu memang biadap gila " jawab syafiq . Dia menyuap nasi hingga habis . Pehal sedap pulak masakan kak nab hari ni .

Rykal mengacau ngacau nasi di pinggan .

Dia mengeluh " kalau aku ni kaya kan , mesti intan suka aku kan "

" haish kau ni , ada pulak macam gitu . Intan tu aku berkawan dengan dia dari kecil lagi . Dulu dia memang okay gila , baik . Tak gedik and mengada macam sekarang . Sekarang je bila besar perangai dia memang bongkak gila pastu gedik . Tak tahu lah dari mana perangai tu datang "

" aku rasa intan memang betul betul suka kau " rykal menjongketkan kening

" tapi aku tak suka dia , dalam hati aku cuma ada farisha qaisara " syafiq senyum sendirian bila menyebut nama panjang farisha .

Rykal sengih " haa tengah pikirkan bini lah tu "

Syafiq senyum " of course ler . Apa apa pun , jangan giveup dengan intan . Aku yakin kau boleh bimbing dia ke arah kebaikan . Dah makan habiskan cepat . Nanti nak meeting lagi "

Rykal menguntum senyuman . Dia menghabiskan makanannya yang tinggal separuh .

Syafiq ralit memerhatikan rykal . Bukan kunyit ehh .
' aku cuma doakan kau bahagia kawan ku ' bisik hati kecil syafiq .

*****

" sayang , abang pening kepala lah " syafiq memejamkan mata lalu mengurut dahinya dengan perlahan . Entah kenapa dia tetiba sahaja pening kepala .

Farisha meletakkan tapak tangannya di dahi syafiq . Tak panas pun .

" macam mana boleh pening ni ? Abang tak makan ke tengah hari tadi ? " tangannya mula mainkan peranan mengurut kepala suaminya .

" entah lah , abang dah makan tadi dengan rykal dekat restoran kak nab " dia masih memejamkan mata lagi . Tadi elok je dia kat office . Tak pernah dia pening kepala macam gini .

" abang nak pergi klinik tak ? " soal farisha .

Syafiq mengelengkan kepala .

" jap ye , isha pergi amikkan panadol . "

Tak sampai satu minit ubat panadol dan air kosong di tangan farisha .

" abang makan panadol dulu , lepas makan panadol abang tidur ya "

Dia menghulurkan panadol dan air kepada syafiq .

Dengan cepat syafiq menelan panadol itu .

" meh isha papah abang naik ke bilik " farisha mengambil remote tv lalu mematikan tv .

Farisha memapah syafiq dengan berhati hati ketika menaiki tangga .

Sampai sahaja di bilik , farisha membaringkan syafiq di atas katil . Baru je farisha nak selimutkan syafiq , syafiq bangun menuju ke tandas .

" uwelkkkk " segala makanan yang dia makan keluar habis .

Farisha mengetuk pintu tandas . " abang okay tak ?"

" abang okay . Uwelkkk "

Farisha mengerutkan dahi . Dah kenapa suami aku ? Macam orang mengandung je muntahnya .

Bersambungg

Jangan lupa vote n komen . Thankss



[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now