BAB 30

1.7K 58 0
                                    

" woi minah . Kau nk g mne tu ? " airin yg sedang mengeringkan rambutnya di ruang tamu , menegur intan yg sedang mengambil kasut tumitnya di rak .

" jumpa syafiq " ringkas je jawapannya .

" buat ape jumpa dia ? Korang kan daa putus ? " airin menyangkut tuala basahnya pada hanger lalu menyidai di luar .

" adelah something aku nk bincang ngan dia . Kau tak payah sebok " jeling intan , lalu keluar pergi .

" cehh poyoo lebih . Jgn balik nnti meroyan sudaa " airin mengambil remote di atas meja lalu menekan siaran kegemarannya .

****

" nah , u tgk laa gmbr ni " intan bagi iphone miliknya kepada syafiq .

Syafiq yg hanya berpeluk tubuh tu . Hanya memandang iphone yg berada di atas meja .

" ape tu ? " acuh tak acuh je dia tnya .

" itu iphone laa . Takkan laa produk que puteh kut " intan menjeling syafiq . Pura pura tk thu konon . Hmph .

Syafiq mengambil iphone tu . Lalu dia melihat di skrin iphone milik intan . Terpampar gmbr fawaz memegang lengan farisha .

Syafiq meletak balik hp tu di atas meja . Lalu kembali berpeluk tubuh .

" motif kau tunjuk gmbr ni ? Nk hancurkan hubungan aku dgn farisha ke ? " haa amik kau . Panggilan U dan I dah digantikan dgn aku kau .

Intan terkejut . First time syafiq bahasakan diri aku kau .

" u tak rasa marah ke bila tgk gmbr tu ? " intan menjongketkan kening . Selamba badak je muka syafiq ni . Tkde jeles langsung.

Syafiq tetap buat muka selamba .

" tak pun . Sbb masa tu aku thu farisha nk jumpa fawaz . Dan aku ade masa situasi tu " syafiq senyum sinis .

Intan menelan air liur . Muka dia jelas yg dia tk tenang skrg . Rancangan dia nk musnahkan hubungan merpati dua joli ni tak menjadi .

Intan hanya diam .

" okay tu je ke ? Aku pegi dulu . Buang masa aku je jumpa kau"

Syafiq bgun lalu beredar pegi dri situ . Intan tak menghalangnya . Dia masih terkedu . Rancangan yg diharapkan tak berjaya . Next plan .

****
" mia jgn makeup tebal sngat tau . Aku rimas . Nnti muka aku ni mcm berat . Aku nk natural . Tapikan kalau tak makeup tak leh ke ? Aku tk suka laa makeup makeup ni . Nmpk fake " farisha mencebik . Alahai comelnyaa kawan aku ni detik hati mia .

" tak bole . Kau kena berseri seri sikit depan bakal mak mertua kau . Nnti diorang tgk muka kau tk berseri . Diorang reject karang" usik mia .

" jgn laa ckp mcm gitu . Ape yg kau ckp tu bole jadi doa tauuu " farisha pura pura kecil hati .

Mia gelak . " alolo kawan ku yg comel lote ni , aku gurau jelaa " mia menarik pipi pau farisha .

Okay tinggal pakaikan gincu saja .

" daa ke belum ?" tanya farisha .

" ish bibir mungil kau tu leh diam tak ? Jgn gerakkan mulut kau tu . Aku nk pakaikan lipstik ni "

Mia mengoles lipstick warna retro jenama silky girl ke bibir mungil farisha .

" okay done . Pegi bgun tgk cermin "

Farisha segera bgun lalu menghadap cermin besarnya . Dia membelek dirinya yg hanya memakai baju kurung warna pink dan berbunga kecil warna merah . Dan dipadankan dgn tudung shawl labuh warna ungu lembut .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now