BAB 5

2.3K 73 0
                                    

" baiklah pelajar ! Cikgu nak awak semua siapkan essay dekat rumah . Lepastu esok hantar . Sape tak hantar , cikgu bawak dia jumpa pengetua . Faham tak semua ?!" ujar cikgu Nora sambil mengetuk meja dgn kuat . PAKKKK !!!

"  OH MAK KAU , CIKGU NORA SEKSI ! " melatah pulak dibuatnya si FR ni . Dahh laa buat gaya cam nak silat . Malu pulak nk mengaku kawan .

Apelagi , satu kelas laa bantai gelakk ! HAHAHA .

" Diam semua ! Kamu ni Faiz dah macam org tua , melatah sana melatah sini ! Seksi tang mana cikgu ni Faiz Oiii ?! " cikgu Nora datang ke meja FR , lalu menarik telinga FR , sampaikan FR terpaksa jengket . Sbb cikgu nora tarik telinga dia mcm buat teh tarik .

" Ampun cikgu , saya tak sengaja termelatah , saya kalau terkejut mmg saya cepat melatah . Ampun cikgu nora . " aku tgk telinga FR daa merah merah . Bahaya jugak cikgu nora ni .

" lain kali jgn buat lagi mcm gituu . Kalau nk melatah pun , cakap laa cikgu nora cute . Ni tak . Seksi kamu kata kat Cikgu ?! " cikgu berhenti menarik telinga FR . " Okay bangun semua , cikgu ade kelas lain . Ingat ye , essay cikgu wajib buat ! Tak buat , terima padahnya ?! "  ucap cikgu Nora sebelum keluar kelas

Keluar je cikgu nora . Aku dgn mia terus pegi kat tempat FR . Bukan tanya dia okay ke tak . Tapi aku ngan mia cuma cakap ...

" HAHAHAHA , Padan muka kau Faiz !!" aku dgn mia gelak kuat . Sampaikan satu kelas pandang 🙄

" Sampai Hati you alls buat i mcm gini . Malu tau i depan kawan kawan . Mcm i ni badut " sayu je suara FR . Bukan sayu tapi mengada .

" rilek k kitaorang gurau je " mia menumbuk bahu FR sebelum FR beredar ke tandas kerana FR Sakit perut .

" Isha , Ervan tu hensem kan ? Aku rasa kan aku daa mula suka kat diaa laa " mia buat muka malu malu kucing . Gedik pulak aku tgk .

" haah hensem . Tapi ervan bukan suka kau pun " aku ajuk tak ajuk je dgn ayat mia . Walhal hati aku pedih bila bestpren suka crush kita . Huwaaaa !

" Alaa jgn laa jatuhkan semangat aku . Ermm Isha , bole tolong tak ? " amboi kalau mintak tolong mula laa mata tu bercahaya .

" erm tolong ape ? " aku mengemas beg untuk balik . Sbb ketua kelas bagithu yg kelas tambahan komputer dibatalkan . Malas nk layan Mia . Sbb hati sakit .

" tolong chat Ervan kat Facebook bole ? Tanya dia single atau taken . Pastu tanya dia suka sape "

" eee taknak laa aku . Karang dia ingat aku suka diaa pulak . Lagipun Mia , kita baru Form one tau " aku menolak permintaan mia yg tak masuk akal .

" please Isha . Kau laa satu satunya kawan aku . Nak mintak tolong Faiz tu rasa malu . Sbb dia lelaki walaupun dia lembut " mia buat muka sedih . Ahh ni yg aku lemah ni bila dia buat muka sedih .

" huh ! Ye laa mia , aku tolong kau nanti okay ? Daa jom balik . Tinggal kita je yg tak balik . Faiz mana ? Takkan laa tak balik lagi dri tandas ? Cirit birit ke ? " aku mencari FR .

" yess ! Thanks Isha , sayang kau " mia peluk aku dgn kuat sambil cium pipi aku berulang kali . Aku mengelap pipi aku , aku buat buat geli . " eleyh geli konon , jom laa balik . Tinggalkan je si Faiz tu . Lembab mengalahkan perempuan . Kita yg perempuan pun tak lembab tauuu ! " aku dgn mia sama sama ketawa kan si FR lalu kami pun beredar dri situ .

Jahat kan kitaorang ? Tkde semangat setia kawannn .

Aku masih diburu resah . Perlu ke aku terima permintaan Mia ? Hm nak taknak aku kena buat jugak . Aku taknak kehilangan kawan karib aku .

Sampai aje rumah , aku terus amik tuala dan mandi . Selesai aje mandi . Aku mengambil laptop lalu aku tekan akaun facebook ku . Aku tgk chat aku .

Hmm . Ervan online . Aku pejam mata tarik nafas dannnn ....

Aku menaip " assalamualaikum "

Tak sampai 5 saat , ervan daa menjawab salam aku .

" ervan , aku nak tanya kau ...... "

Sambung ...

* agak agak dia nk tanya psal ape ekh ? Isha akan tunaikan ke permintaan Mia ? *


[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now