BAB 43

1.4K 45 0
                                    

" morning abah n mummy " sapa farisha dgn ceria . Dia pegi dapur untuk mengambil pinggan . Dia lambat bgun hri ni gara gara hal semalam . Malu pulak bila ingat kan balik . >< . Hahahah tahu tahu jelaa bila pengantin bru ni 🙈😂 tapi nasib tak terlepas solat subuh . Alhamdulilah dapat solat berjemaah kami berdua sebagai suami isteri .

" morning too " jawab mereka serentak .

Farisha mengambil tempat duduk di meja makan . Mertuanya memandang pelik ke arahnya .

" err kenapa mummy and abah pandang isha mcm gitu ? Isha punya tudung senget ke ? " farisha membetulkan tudungnya . Takut senget ke .

" lambat bangun ? " soal puan sri indah .

" hmm penat semalam . Yelaa semalam kan hari kahwin kitaorang . Jadi penat laa . Haa layan tetamu " huish asal mummy senyum mcm gitu .

Puan sri indah senyum penuh makna .

" haa ni si syafiq mne ? " soal abah pulak . Dia hampir lupa nk kejutkan si suami .

Farisha menepuk dahi .

" allah , isha lupa nk kejutkan syafiq . Dia masih tidur . Hehehe sorry mummy abah . Peace " sengih farisha sambil buat tanda piece . Dia pantas berlari naik ke atas .

" haish ape kena mengena laa diorang ni " geleng puan sri indah .

Tan sri khalid hanya mengeleng sambil senyum . Mereka mula menikmati sarapan pagi . Pasal diorang tu lantak pi depa . Diorang bole dating jap agi .

*****

" awak bangun laa . Daa nk dekat tengah hari ni " farisha menarik selimut yg menutupi seluruh tubuh syafiq . Huish daa mcm mayat .

" ermmm " syafiq menyahut malas . Matanyaa masih terpejam . Dia penat pasal semalam . Ehh pasal semalam . Hahaha aduh lawakk . Goda punya goda . Akhirnya berjaya jugak goda isterinya . Susah ya ampun .

" yg awak sengih sambil pejam mata ni kenapaa ? " soal farisha kepelikkan . Dia ni ngingau ke ape .

" saya teringat pasal semalam " syafiq sengih lagi .

Farisha menahan malu . " hish ape ni ! Dah laa . Bangun laa awakkk ! " farisha cubit lengan syafiq sekuat hati .

" arghh sakit " syafiq mengadu sakit . Tangan mcm ketam .

" haa tahu sakit . Cepat laa bgun . Abah mummy tunggu kat bawahh . Nak sarapan sama sama " farisha menarik tangan syafiq . Tapi syafiq saja lembikkan badan . Eee puk kang !

" taknak bangun . Cium duluuu " syafiq menunjuk pipinya . Eee gediknyaa dia ni . Gedik gedik dia pun . Tu laki kau farisha oii . Takkan laa nk suruh dia gedik dgn perempuan lain . Hish berani dia nk gedik ngan perempuan lain ? Aku kerat 14 kang .

Nak taknak terpaksa laa dia cium pipi suami kesayangannya .

Farisha mencium sepantas kilat .

" daa jom " farisha menarik tgn syafiq . Tapi syafiq masih lembikkan badan .

" cium ni pulak . Baru sayaa bangun " dia menunjuk bibirnya pulak . Ni daa melampau . Mcm amik kesempatan ni .

Pipi farisha daa merona merah . Dia menahan malu plus geram .

" eeee daa laa tak gosok gg . Pastu ade hati nk suruh org cium diaa . Eee busuk . Awak pigi mandi dulu . Nnti saya bagi " arah farisha . Kalau layan dia ni sampai ke sudah tak habis .

" promise ? "

" tak promise "

" okay laa kalo mcm gituuu" syafiq baring semulaa .

" hishhh yelaaa yelaa . Saya janji . Daa g mandi . Sian diorang tunggu lamaa kat bawah " usai je ckp , dia keluar dri bilik tu .

Syafiq sengih " bahagianya hidup berumah tangga ni . Semuanya halal "

Dia mencapai tualaa . Lalu melangkah ke bilik air .

*****

" aikk abah dan mummy daa siap makan ke ? " soal syafiq .

" yeee daa siap makan daa . Tunggu kamu berduaa mcm tunggu kucing bertanduk " perli puan sri indah .

" sorry mummy , syafiq ni haa mengada nk suruh org kiss pagi pagi ni . Daa laa busuk . Pipi tu penuh ngan air liur basi " ejek farisha sambil menjelir lidah .

Syafiq mencekak pinggang

" amboi amboi amboi . Yg keluar air liur basi ni jugak laa yg awak peluk malam semalam "

Terdiam farisha dibuatnya .

" dah dah dah . Takyah gduh . Makan cepat . Daa nk msuk tengah hari daa " tan sri hisham pulak bersuaraa .

" alaa gaduh manja abah . Baru laa dapat wujudkan hubungan yg bahagia " sengih syafiq . Farisha mengangguk setuju .

" haa yelaa . Ni abah dan mummy nk kuar . Kami pegi dulu "

Mereka mula bersalaman .

" hati hati abah mummy " pesan farisha .

*****
Sedang farisha leka basuh pinggan . Ade tgn yg memeluknya dri belakang .

Apetah lagi melatah laa .

" oitt pocot suamiku seksi" ahh sudaa kantoi pk kan suami .

" ape diaa syg ? " perlahan aje suara tu .

" hishhh awak ni tak nampak ke saya basuh pinggan ? Kalau saya terpukul awak guna pinggan mcm mne ? " farisha masih membasuh pinggan . Pinggan yg terakhir . Sebenarnya ni mmg bukan keje dia di rumah . Tapi saja nk buat . Berkali kali bibik melarang dia buat keje . Tapi ape aku kisah ? Aku bosan . Aku buat laa keje rumah . Lagipun aku tgh cuti semester .

" nampak . Tapi saya nk mintak kepastian . Awak sure ke basuh pinggan ? Ke awak tgh pikirkan saya ? Sbb awak ckp suamiku seksi"

" ehhh mana ade . Awak salah dgr kut " nafi farisha . Okay daa selesai . Dia pusing belakang . Dia meletakkan kedua dua belah tgnnya ke pipi syafiq . Manakala syafiq masih memeluk pinggangnya .

" eleyh tipu " syafiq muncungkan mulut .

" alalala cutenyaaa mulut tuuu . Mcm nk tarik jee . Pastu ikat guna reben " farisha buat muka geram .

" haa ckp pasal mulut ni . Hmm mana janji awak tadi ? "
" ermm janji ape ye . Saya lupa " saja sebenarnyaa .

" takyah nk buat buat lupa . Tahukah anda , memungkiri janji ni adelah ciri ciri org yg munafik " ahh sudah . Syafiq daa mula muqadimah dia .

" yelaa yelaa cik suami ku . Akan ku tunaikan janji ku ini " farisha menarik kedua dua belah pipi suaminya . " awak pejam mata "

" laa kenapa pulak ? " syafiq menjongketkan kening .

" pejam jelahhh " farisha menarik tgn syafiq yg di pinganggnya . Lalu diletakkan ke dua dua belah matanya . Dia risau syafiq curi curi bukak mata .

" satuuuu .... Duaaa ... Tigaa ... " chuppp ! Pantas farisha lari mcm usain bolt , meninggalkan syafiq sorang sorang di dapur .

Syafiq terasa bibirnya disentuh benda lembut . Dia membuka mata .

" naughty yee , daa cium pastu lari . Haish nasib sayang " geleng syafiq sambil tersenyum .

Bersambungggg .

Jgn lupa vote and komen

Thanks 💖🙈



















[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now