BAB 14

1.6K 58 3
                                    

bunyi ringtone whatsapp kendengaran di telefon bimbit iphone 7 miliknya .

syafiq melihat notification di iphonenya . kalau si Intan yg chat aku malas nk layan . 

whatsapp from +013678902 . 

syafiq menggaru kepalanya yg tak gatal . aik sape pulak yg chat aku malam malam ni ?

Syafiq membuka whatsapp lalu dia membaca chat yg dihantar dari org yg dia tak kenal .

Syafiq menekan dp whatsapp org tu . hmm lawaaa , tapi dari mana perempuan ni dapat nombor aku ? 

'' HAI ASSALAMUALAIKUM '' chat yg dihantar oleh org itu .
'' HAI WAALAIKUMUSALAM '' balasnya .

'' AWAK SYAFIQ ADAM YE ?, NAK USHA BOLE ? YOU ARE SO HOT , SO CUTE , SO SADO . I LIKE  '' perempuan tu menghantar emoji love . 
'' YE SAYA SYAFIQ ADAM , AWAK SAPE YE ? MCM MNE BOLE DAPAT NBER SAYA ? '' hish menakutkan je perempuan ni . naik bulu hidung aku . syafiq mengaru hidung mancung dia yg gatal .
'' RAHSIA '' haish perempuan ni , aku puk kang . main main pulak -.- tapi aku bukan jenis puk perempuan . aku laki yg baik . muahehehe .
'' NAMA AWAK SAPA ? '' 
'' NAMA SAYA WATI ''  wati , hmm unik nama . nama org dulu dulu .
'' NAMA PANJANG APE ? '' ape salahnya kalau aku berkenalan dgn dia kan ? nnti takyah laa aku kahwin dgn intan juliana . lagipun perempuan ni bertudung , taste aku . hati syafiq berkata '' habistu farisha qaisara kau nk letak mane ?'' cepat cepat dia tersentak . haah kan , farisha mcm mne pulak . tapi aku belum pasti yg farisha tu single ke taken . entah entah daa kahwin . 
'' NAMA PANJANG SAYA .... WAAA TIPUUU SAMAAA LUUUU . HAHAHAHAHA BESTNYA GAME KAN AWAK . AWAK PERCAYA JE EHHH '' walaweii minah ni tipu aku , tapi sape dia ni ? kebingungan syafiq dibuatnya .
'' SERIOUS AR , AWAK NI SAPE SEBENARNYA ? '' hilang kesabaran syafiq dibuatnya . hidung aku kembang kempis menahan marah .
'' NI SAYA LAA , FARISHA QAISARA . HEHEHE '' gulp ! aku menelan air liur , jantung berdegup kencang . lagu surat cinta untuk starla berlegar dalam otak . aku tersenyum sendirian . aduh crush chat rupanya . tak jadi nak maki . cool syafiq cool ! syafiq tarik nafas pastu hembus . jari jemarinya mula menaip di skrin iphone miliknya . 
'' OUHH FARISHA RUPANYA , HMM NAPE TAK CAKAP AWAL AWAL . NAKAL EHH KENA KAN SAYA , NASIB SAYA TAK MAKI AWAK TAUU '' abah mummy .... syafiq daa jatuh hati dgn farisha . 
'' MAAF LAA , SAYA SAJA NAK KENAKAN AWAK . SORRY BNYAK BNYAK , NIAT DI HATI CUMA NAK BERGURAU . SORRY MENGGANGU AWAK PETANG PETANG NI '' aduhhhh crush mintak maaf pulak .  rilek brader , rilek .
'' HAHAHA TAKPE LAA , KALAU FARISHA , SAYA TAK KISAH PUN '' amboiii syafiq , intan juliana nk campak mne . campak mne lagi kalau bukan dalam longkang . hahahahaha
'' OUHH OKAY . SAYA TAK TAHU NK BORAK APELAGI NGAN AWAK '' 
'' HMM , ESOK AWAK FREE TAK ? SAYA BELANJA MAKAN ? SEBAGAI KAWAN ? '' harap harap dia free ya allah . doa syafiq dalam hati .
'' MAAF LAA , ESOK SAYA NK G MALL SBB NAK BELI BAJU UNTUK REUNION SEKOLAH SABTU NI '' aloooo , patah hati syafiq . jap jap , kalau aku temankan dia kan bole . syafiq kembali senyum . lagipun esok aku free .
'' AWAK PERGI SORANG JE KE ? ''
'' HAAH , MIA TAK DAPAT IKUT . DIA ESOK DATING NGAN PAKWE DIA '' terima kasih ya Allah , kau bagi can untuk aku kenal gadis ni . Syafiq menadah tangan .
'' KALAU MACAM GITUU ... SAYA TEMANKAN AWAK LAA . ANAK DARA TAK ELOK KELUAR SORANG SORANG '' harap harap dia bgi jawapan yg baik baik je .

'' HMM OKAY GAK , OKAY LAA SAYA NK OFF . NAK LAYAN DRAMA SYURGA YG KEDUA . JUMPA KUL 1.OO KAT MALL ESOK . BYE ASSALAMUALAIKUM '' ouhh kaki layan drama jugak dia ni .
'' OKAY . WAALAIKUMUSALAM '' syafiq tutup whatsapp , kemudian menyimpan iphone kedalam koceknya . dia mencapai topi lalu menuarungkan di kepalanya . tangannya dimasukkan kedalam kocek *guys , korang bole bayangkan* petang petang gini , syafiq mmg suka berjogging 

'' Raikal , aku jogging dulu '' ucap syafiq kepada rakan sewanya yg tgk menonton movie Baby bro sambil makan pizza . 

'' Haa yelah , pegilah . jgn kacau aku tgk movie , shuh shuh '' raikal menghalau Syafiq . hishh kacau laa . org tgk syok layan hero pujaan ramai ni , sape lagi kalau bukan shaheizy sam .

'' Bonggok punya kawan '' syafiq menolak kepala Raikal dgn kasar . gurau je . Sebelum Raikal mengamuk baik aku lari dulu . raikal tu mne bole kalau org kacau dia tgk movie . dia mengamuk mengalahkan perempuan . 

Syafiq mula start jogging . alaa tempat rekreasi depan apartment je . 


syafiq mula pasang earphonenya lalu mula start berjogging . dalam fikirannya , muncul farisha yg senyum ke arahnyaa . Syafiq tersenyum sendirian . haihh tak sabarnya nak dating ngan gadis pujaan ku . 

*****************************************************************************************
Aku memeluk bantal kuat kuat . haishh tak sabarnya nak dating ngan Syafiq esokkk . 

okayy agak gedik aku ni . aku geleng kepala , lalu mengeluh . Farisha tolong jangan perasan , syafiq cuma nk berkawan ngan kau . dia tak suka kau , dia bukan taste kau , kau dgn intan juliana . intan lagi lawaa . kau ngan dia bagai langit ngan bumi . kau tu cuma anak doktor je . syafiq tu anak tan sri . so jgn berangan . hati aku segera menghalang perasaan ni . 


ahh lantak laaa . baik aku layan drama kegemaran aku . 

okayy syurga yang kedua daa start . time tu fokus kepada rancangan kegemaran aku .

mana papa ? papa tidur , dia penat . kerja seorang doktor ni memenatkan tauuu ...

*WEHHH STORY HAMBAR > SORRY *

BERSAMBUNG >>>

* NANTI AKU POST GAMBAR RAIKAL PULAK * 





[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now