BAB 29

1.3K 48 0
                                    

' I nak jumpa u esok '
- intan -

Syafiq yg tgh minum air , terus meletakkan mug nya di atas meja bila dapat whatsapp dri ex.  Sape lagi kalau bukan intan si diva .

' daa kenapa pulak minah gedik ni nak jumpa aku ' bisik hati kecilnya .

Jari jemarinya menari di atas keyboard iphonenya .

' u nak ape lagi ? '
-syafiq-

' i ade something nk tunjuk kat u '
- intan-

Syafiq mengerut dahi . ' something ape pulak ni , haish mcm mcm hal laa '

' something apebende ? Cakap jelah kat ws ni . Malas laa nk kuar '
- syafiq-

' kalau u nk thu something tu , u datang jumpa i esok . Jumpa i kat tempat biasa . Kbye '
- intan -

Syafiq hanya bagi bluetick . Malas nk bye kan balik .

Kepalanya disandarkan pada sofa . Die memejamkan mata sambil mengurut pelipisnya . Serious ! Hari ni ari memeningkan kepala .

Memikirkan keadaan farisha , memikirkan si fawaz . Ahh pastu tambah lagi dgn si intan ni . Apebende ntah dia nk tunjuk .

Syafiq mengusutkan rambutnya .

Raikal yg bru keluar dri bilik bersiul dgn riang . Ntah ape yg riang . Tapi bila ternampak aje si syafiq yg tgh kusutkan rambut dia . Terus dia berhenti siul .

" woi bro . Pehal kusutkan rambut ? Mcm ade masalah aje " dia duduk di sebelah syafiq .

Dia nk keluar sebenarnya . Tapi bila tgk muka kusut kawannya . Tak jadi nk kuar . Well daa nama pun kawan , mestilah ade time susah dan senang . Jgn time senang je muncul . Hm .

" mmg bnyak masalah pun . Masalah aku ni kalah perdana menteri tahu tak " dia tk berhenti mengurut dahi nya . Serius dia mmg pening . Malam ni dia nk g klinik laa .

" fuyohh hebat ar kau " raikal menepuk tangan . Kononnya kagum dgn kwn sendiri . " ape kata kau share laa masalah kau kat aku . Mana thu beban kau tu hilang ke . Kita kan kawan "

Syafiq berhenti mengurut dahi . Dia membuka matanya . Lalu duduk menghadap raikal . Dia menceritakan satu persatu masalahnya kepada raikal .

" mmg bnyak masalah sungguh kau ni . Haa kau selesaikan laa baik baik . Tu jelaa aku mampu ckp . Aku tk pndai bgi semangat kat org " sengih raikal .

Syafiq menjeling . Sumpah tkde mood nk senyum ke ape .

" habistu farisha mcm mne ? Dia okay tak skrg ni ? "

" okay , aku hntar dia balik rumah papa dia "

" ouhh , yg pasal intan tu kau pergi laa jumpa dia . Mne thu ade hal penting ke "

Syafiq diam .

" malam ni teman aku pegi klinik . Aku rasa cam tk sihat badan . Kepala pening pening "

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now