BAB 36

1.4K 49 0
                                    

" amboi sengih sengih nmpk . Chat sape tu " rykal mengambil tempat di sebelah syafiq .

Dri tadi dia duk perhatikan si syafiq ni sengih sengih dpn hp .

" adelah sebok je " syafiq sambung sengih . ' haish kelakar betul tunang dia ni '

Rykal cuba mengintai . Tapi syafiq tutup hp nya guna tangan . Tak bagi rykal nmpk .

Rykal mencebik " chat dgn tunang laa tu kan " soal rykal sambil mengunyah keropok . Mata nya masih memandang syafiq yg msih sengih mcm kerang busuk .

" kalau daa tahu kenapaa tnya lagi ? " tanya syafiq tanpa memandang rykal .

" saja nk berbual dgn kawan baik yg semakin jauh dgn aku . Hm " rykal buat muka sedih .

Syafiq mengangkat muka , lalu dia memandang rykal .

" hak alah mamat ni . Takyah nk touching sngat laa , mcm pondan " ejek syafiq.

Rykal sengih " hehehe . Saja je nk touching . Wehh . Aku jumpa kekasih pujaan aku " mata rykal daa bersinar . Jelas di pikirannya pasal peristiwa tadi .

Syafiq berhenti menghadap hp . Fokusnya lebih tertumpu pada rykal .

" sape pujaan hati kau ? Tak silap aku kau ni tak laku . Mcm mne bole laku ? " syafiq gelak kuat .

Rykal pandang tak puas hati .

" kau ingat aku ni tak hensem ke ? Aku hensem okay . Kau tahu tak ? "

" takk aku tak tahu "

" yelaa ! Aku nk bgitahu laa ni . Harituh nelydia senrose pernah ajak aku kahwin , tapi aku tolak . Aku cakap kat dia yg aku tunggu dato vida , sbb cinta aku pada vida tak pernah hilang . Pastu kau tahu , nelydia senrose frust menonggeng . Haa ni menunjukkan yg aku ni hensem tauuu . Kau ado ? " rykal tayang muka bangga .

Syafiq julingkan mata . " puihhh perah santan betul kau ni . HAHAHA " syafiq ketawa sambil pukul rykal mengunakkan bantal . Rykal dapat mengelak lalu dia pun gelak sekali .

" ehh ape yg aku melalut ni . Haa aku nk ckp aku jumpaa pujaan hati aku kat mall "

" sape ? " teruja pulak dgr bila si rykal ni ade pujaan hati . Maklumlah dia ni susah nk jatuh cinta . Ramai mintak kapel . Tapi dia reject . Yg mintak kapel tu pulak lawa lawa mcm artis .

" intan juliana " rykal sengih

Syafiq mengerut dahi " intan juliana mne ni ? "

Rykal tepuk dahi .

" kau ni , bru putus daa lupa ex sendiri ke ? "

Syafiq tercengang " laa intan ting tong tu ke ? Aku ingat kan intan mne . Wehh bahaya ni . Mcm mne kau leh suka diaa . Taste dia tinggi tau wehh . Diaa cuma pndg anak tan sri je tauu . " ahh sudaa . Dia tknak si rykal broken kalau si intan ting tong reject .

" sejak kau tunjuk gmbr dia kat aku . Lantak laa taste dia tinggi ke tak . Aku akan cuba pikat hati dia . " rykal daa berazam dri awal lagi .

Syafiq mengeleng kepala . Bnyak bnyak tino . Pehal tino gelenya jugok dio nok .

Ring ring ring ~ bunyi hp syafiq kedengaran .

Syafiq melihat skrin di hp nya . Terpampang nama intan juliana .

" haa ni kau punya pujaan hati tepon aku . Dri tdi duk tepon . Serabut beruk aku dibuatnya " syafiq meletak kembali hpnya di atas meja . Dia biarkan je hp tu menyanyi .

" dia tak putus asa lagi ke nk dptkan kau kembali ? "

Syafiq mengeleng " dia ni jenis susah nk putus asa "

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now