BAB 9

2.1K 67 0
                                    

Kami memilih secret recipe . Aku yg cadangkan sebenarnya sbb tetiba tekak ni nk makan kek dgn makanan barat . Lagipun ade org nk belanja kut . Takkan nk lepaskan peluang ni .

Aku order chicken chop , sky juice (air masak ) dan kek brownies . Mia pulak order mcm aku , tapi dia tk amik kek brownies . Dia tak minat . Ruginyaa . Fawaz pulak order spagheti cabonara dgn air float .

" daa lama tak jumpa kau fawaz , last jumpa masa form 5 kan . Masa tu kau couple dgn airin kan ? perempuan paling lawaa dalam kelas . Ehh kau masih dgn dia lagi ke ?  " mia memulakan perbualan . Nak harapkan aku ? Hmm mmg tak ar .

Fawaz hanya menunduk lalu memberikan senyuman hambar sambil mengacau airnya . Aku hanya memerhati aje tingkah laku nya .

" aku dgn dia daa lama putus mia . Lepas hbis spm . Aku dapat tahu yg dia pasang scandal senyap . Aku ni mangsa ke 5 dia " jelas dari raut muka fawaz yg dia menyesal couple ngan airin dan putus dgn aku .

Aku senyum sinis kearah fawaz .

" itu namanya karma bro . Dulu kau buat aku mcm gitu . Haa kau dapat laa habuannya " aku menyuap daging ayam ke mulut .

" sebab tu tujuan aku belanja ni , sbb nk mintak maaf sbb pernah sakitkan hati kau . Aku harap dgn belanja ni dapat buatkan kau maafkan aku "

Aku tak jadi menyuap suapan terakhir aku ke mulut .

" kau ingat dgn kau belanja ni dapat buatkan aku maafkan kau ke ? Kau ingat senang ke nk lupakan peristiwa yg pernah kau buat kat aku tu ? Selama 8 tahun aku cuba lupakan kau . Kau tahu tak ? Sbb ape aku tk leh lupakan kau . Sbb kau bnyak menabur janji manis kau kat aku . Mmg bodohnya aku dulu " tengking aku . aku menyedut air minuman aku dgn kasar . Mia mengurut belakang aku bgi menenangkan aku . Nasib tak ramai org dlm kedai ni . Kalau tak malu je .

" aku tahu ape yg aku buat salah , aku tahu tu Isha . Tapi aku betul betul nk minta maaf kat kau . Aku rasa menyesal . Tiap tiap malam aku nngis bila teringat balik perbuatan lama aku kat kau Isha . Aku begitu bodoh sebab lepaskan kau yg begitu setia dgn aku . Aku bodoh sbb dah jatuh hati kat airin , hanya kerana dia pandai melayan aku . Aku bodoh sbb tergoda dgn suara lunak dia . Aku bodoh sbb tergoda dgn jelingan manja dia . Aku mmg bodoh Isha " fawaz menangis teresak esak . Begitu jelas di wajahnya yg dia begitu menyesal dgn perbuatan dia . Aku tersentak . Lelaki nngis hanya kerana nk sebuah kemaafan dripada seorang perempuan ? Aku bole rasa yg air mata tu ikhlas mahu kemaafan . Bukannya palsu .

Aku mengeluh lemah .

" baiklah , aku maafkan kau . Tapi janji jgn buat lagi , kalau kau buat lagi , aku takkan maafkan kau selama lamanyaa " aku bgi senyuman ikhlas kepada fawaz . Aku menghulurkan tisu kepada fawaz . " nah lap air mata kau tu , apebende ntah laki nngis . Cengeng . Tak malu ekh ? " aku sempat perli fawaz .

Fawaz menyambut huluran aku . Dia mengelap airmatanya sambil tergelak .

" terima kasih sbb sudi maafkan aku isha , so kita kawan skrg ? " senyum fawaz

" sama sama , sedangkan nabi pun maafkan umatnya . Apetah lagi insan bnyak kekurangan mcm aku ni . Yup kita rasmi sebagai kawan " aku buat tanda piece sambil sengih menampakkan gigi .

Fawaz gelak

Mia yg sedari memerhati drama kami tadi hanya menepuk tangan .

" best betul layan drama korang ni . Bole buat cite ni . Mesti laku kan " perli mia

Aku tolak kepala mia dgn lembut . Alaa gurau gurau kan .

" bodo laa kau ni " kami bertiga hanya gelak .

              ************************

" aku rasa lega isha , sbb masalah kau dgn fawaz dah selesai " mia meraup mukanya . Aku hanya senyum . Ketika itu , kami mahu ke kedai buku popular .

" alhamdulilah , aku rasa bersyukur . Hati aku tenang je skrg ni " aku bernafas lega . Fawaz takdapat join sbb dia bru dpt panggilan yg kawan dia masuk hospital . So dia pegi melawat . Harap harap kawan dia takde ppe .

Kami berbual bual , bergelak sakan .

Tiba tiba . Aku terlanggar seseorang .

" ehh perempuan , mata kau letak mana ha ?! Org jalan pakai mata bukan pakai guna hidung . Buta ke ha ?!! " tengking perempuan ni . Fulamak seksi siot , dgn skirt atas lutut . Ketat pulak tuu . Harap muka je lawa tapi adab takde .

" maaf , aku tak sengajaa . Aku ingatkan tunggul tadi . Sbb tinggi mcm galah " aku ketawa , daa org kurang ajar ngan kita . Kita kurang ajar laa balik . Mia tahan senyum . Mia ni jenis tak suka cri pasal . Kalau org cri gduh , ngata dia ke , dia akan senyap je . Kalau aku yg ngata dia , amboi bole pulak dia balas .

" ape kau cakap ? Kau kata aku tunggul ? Aku yg lawaa ni kau kata tunggul ? Kau mmg biadap ehh perempuan !" perempuan tu mengangkat tangan , nak lempang aku .

Sewaktu tangan tu hampir kena kat muka aku , tiba tiba ade tangan yg menahan perempuan tu dripada menampar aku .

Yaa lelaki , ya allah hensemnya .... Aku merenung laki tu tanpa sedar .

Sambung .....

Ni laa airin . Ex si fawaz . 😂😂😂

 😂😂😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now