BAB 7

2.1K 81 1
                                    

Aku menutup kembali diari pink aku . Aku meletakkannya dia atas meja . Aku tersenyum mengingat kembali zaman remaja aku . Rasa kelakar pun ade .  Ervan laa cinta pertamaa aku tapi tu dulu . Skrg daa tak okay . Aku daa move on . Oh ye .  Ervan dgn mia bakal bertunang pada hujung tahun ni . 8 tahun bercinta.  Jodoh kuat ni . Haihh mia  bakal bertunang . Aku bila ntah , calon pun tkde lagi . Hmm .

Aku pandang jam di dinding . Jam menunjukkan pukul 2 pagi dan papa masih belum balik . Rinduu papa . Selalunya papa akan call . Tapi tkde pun call dri papa . Mungkin ramai pesakit kut .

Aku menguap banyak kali , menandakan yg aku sudaa mengantuk .

Aku pejam mata dan akhirnya aku terlena .

*******************
KRING KRING KRING ...
Jam penggera aku berbunyi .
Aku melihat jam menunjukkan pukul 5.30 pagi .

Aku bagun mengambil tuala lalu aku menuju ke bilik mandi untuk membersihkan diri .

Selesai mandi . Aku menunaikan solat subuh . Lepastu aku tidur . Mata ngantuk sangat sbb tidur kul 2.00 pagi .ini kes baca diari punyaa hal laa ni .

Cumi cumi cumi ... ~
Bunyi ringtone aku . Aduh sape yg call ni . Aku mengagau mencari hp vivo kesayangan aku dengan mata terpejam . Haa jumpa pun . Aku buka mata sepet aku ni . Aku menekan butang hijau . Mia yg call rupanyaa .

" hello mia , kenapa call ni ? " jawab aku malas . Mata masih pejam . Sumpah ngantuk gilaa .

" laa kau lupa ke Isha , kau kata kau nk g kedai buku , nak beli novel ? Kau yg ajak aku teman . Lupa ke? "

" awal lagi laaa " aku menguappp .

" Isha , daa pukul 7.30 laa . Daa nk pukul 8 ni . Aku nk ajak kau sarapan sekali . Lama tak lepak ngan kau . Lepas ni daa tak bole sbb kita  busy dgn assigment pulak . Sementara cuti semester ni , baik laa kita luangkan masa bersamaa . Nak ajak si Faiz tak bole . Sejak dia jadi designer , dia makin sibuk pulak . Aku ade kau je skrg " sayu je suara mia . Mia ni pandai memujuk . Dia memujuk aku guna suara sedih . Yg pelik aku bole tersentuh hati pulak dgr ayat diaa .

" takyah laa buat suara sedih mcm kehilangan laki wehh . Yelah bagi aku 30 minit bersiap . " aku bgun sambil gosok mata , nak bgi hilang tahi mata . Aku lap air liur basi dengan baju . Ye aku tahu aku selekeh . Tapi ape aku kisah .

" yess , sayang kau isha . U r my bestpren yg cute lagi putih lagi ketot "jerit mia dgn riang nya . Aku menjauhkan hp dri telinga .Aduh si mia ni nak suruh aku pekak ke ? Aku tamatkan perbualan . Aku menghantar ws ke papa meminta kebenaran .

"  papa , orang nk g hangout dgn mia tau " 

" okay , cakap ngan mia hati hati drive kete "

" baik pa "  okay papa daa bagi kebenaran .

Destinasi pertama aku . Ke bilik mandi .

Aku pakai simple je hari ni . Baju blaus warna hijau , skirt labuh warna hitam dan selendang warna putih . Okay sesuai laa kut dgn kulit aku yg putih melepak ni .

Selesai membelek diri di cermin . Aku mengambil beg tangan aku .

Bunyi hon kedengaran di luar . Sape lagi kalau bukan si mia tuuu .

" Kau ni mmg suka menganggu ketenteraman jiran aku ehh ? " aku jeling si mia di sebelah . Ntah bila aku nk drive kete sendiri . Aku rasa malas pulak amik lesen memandu . Cukuplah ade lesen motor je . Lagi senang .

" hehehe sorry isha comel " sengih mia dgn menampakkan giginya putih tersusun .

" kita nk makan kat mana ? "

" makan kat mulut " ehh si mia ni , aku tnya serius , dia gurau pulak . Aku tonjol kepala dia .

" ape ni isha , main tonjol tonjol , aku kan tgh memandu . Nnti accident karang , tak sempat aku nk bertunang dgn Ervan . Kau pulak tak sempat nk jumpa jodoh " marah mia . Haa tahu pulak marah minah ni .

" tahu pulak marah , aku tnya serius kan , makan kat mana ni ? " aku tnya balik soalan .

" makan kat mamak jelah . Aku mengindam nk makan mee goreng mamak  " mia menjilat bibir dia .

" mengindam mengalahkan org mengandung " aku pndg luar tingkap .

Sampai saja di kedai mamak . Aku order roti kosong dgn air suam . Aku tak suka minum air manis pagi pagi .
Mia pulak order mee goreng mamak dgn milo suam .

" Isha , kau g tak reunion tu ? " soal mia sambil makan mee goreng mamak .

" pegi , si faiz paksa aku . Aku taknak sebenarnya " aku menghabiskan roti canai aku yg terakhir . Yeah daa hbis !

" aku tahu , ni mesti sbb kau taknak jumpa fawaz ex kau kan ? "

" bole tak jgn sebut nama dia ? Cepat laa makan tu . Lepastu kita g mall " tak senang hati aku dibuatnya bila si mia sebut nama lelaki tak guna tu .

" isha , sampai bila kau nk marah n benci kat dia ? Kau cuba laa maafkan diaa . Aku rasa diaa daa insaf laa . Sedangkan nabi pun maafkan org yg buat dia apelagi kita manusia yg bnyak kekurangan ni " pujuk mia dgn suara lemah lembut . Aku tersentak . Deep dgn ayat si mia .

" kau tak laluinya mia , bole laa kau ckp mcm gitu . Daa laa , takyah cakap psal benda ni . Aku nk bsuh tgn " aku bgun pegi ke singki . Aku mengeluh . Terbayang wajah kacak fawaz .

Hari ni mia belanja , so aku tk perlu bersusah payah keluarkan duit .

Masa dalam perjalanan , time tulah si mia ni nak kencing . Aihhhh tulah minum bnyk sngat .

Kami singgah di petron . Sambil tunggu si mia ni , baik aku beli jajan sikit . Taklah bosan dlm kete . Sekurang kurangnya adelah benda nk di ngap nyaa .

Aku mengambil dua air kotak , cadburry , kacang dan biskut oreo .

" bape semua ni encik ? " soal aku kepada juruwang .

" kira saya punya sekali " dtg satu suara garau kat belakang aku . Haihh sebok laa .

" jap ye encik , saya nk kira barang cik ni dulu , harganya RM 14.90 cik " setelah juruwang ni bagi baki . Aku segera keluar tnpa menoleh muka laki tu . Alaa bukan penting pun .

" Farisha Qaisara ? " aikk mcm mne laki ni bole tahu nama aku ? Aku pusing belakang , tak jdi keluar dri kedai . Aku terkejut dan terkaku . Hampir terlepas plastik dri tgn aku .

" Fawaz Hakimi ? "

Sambung ...


















[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now