BAB 50

1.7K 48 1
                                    

" Isha u jangan salah faham okay , i dengan syafiq keluar makan ni hanya sebagai kawan . Tak percaya u tengok ni , rykal ada sekali kan " ujar intan dengan suara yang manja or boleh dikategorikan suara mintak pelempang sajat .

Rykal senyum sambil mengangkat tangan ke arah farisha yang duduk sebelah syafiq itu . Farisha membalas senyum seadainya .

Mia dah buat muka menyampah . Benci betul dia dengan sotong jadian ni .

" ni abang balik pukul berapa ? " soal farisha .

" abang balik ... "

" syafiq balik lewat sikit . Dia kena discusion tentang projek terbesar dengan syarikat papa i " cepat sahaja intan memotong percakapan syafiq .

Syafiq memandang intan tak puas hati . Intan hanya pura pura tak nampak .

" ouh kalau macam tu , isha tak payah lah sediakan makan malam untuk abang " farisha senyum namun kelihatan hambar .

" haah memang pun " ujar intan dengan nada menjengkelkan . Dia saja mahu sakitkan hati farisha .

" intan ! Shut up your fucking mouth ! " tengking syafiq .

Terdiam intan dibuatnya .

" rykal , hari ini kau ganti tempat aku . Aku malas nak stayback sampai malam " tukas syafiq dengan tegas . Dia memandang rykal .

Rykal hanya mengangguk . Intan tunjukkan muka tak puas hati .

" what ? U nak i discusion dengan mamat tak semengah ni ? No wayy ! " intan pandang syafiq atas bawah sambil menunjukkan muka tak puas hati . Rykal hanya senyum dengan tingkah laku intan . Ahh cinta memang buta dan jugak pekak .

" tak nak sudah . Batalkan saja laa kerjasama antara syarikat kita . Banyak lagi syarikat lain nak kerjasama dengan i " ujar syafiq . " sayang , abang nak sayang masak jugak malam ni tau " syafiq mengenyit mata pada farisha . Farisha senyum mengangguk .

" abang , isha balik dulu ye . Isha nak hantar si mia ni balik . Jumpa kat rumah" farisha mencium tangan suaminya . Dia menyiku lengan mia .

" mintak diri dulu ye cik intan , syafiq dan rykal " ujar mia meminta diri .

Intan memandang farisha dengan pandangan tak puas hati . ' huh tunggu lah kau perempuan'

*****
" eee sakit hati aku dengan minah sotong tu . Aku ingatkan bila dia dah pakai tudung , perangai dah berubah rupanya makin teruk" marah mia tak puas hati .

Farisha hanya tenang memandu . Dia mengeluh .

" tetiba je minah tu datang semula . Aku rasa tak sedap hati . Jangan jangan dia ada rancangan tak . Rancangan nak musnahkan rumah tangga kau dengan syafiq , selalunya dalam drama macam gitu " tukas mia .

" haish kau ni , tak baik lah buruk sangka dengan intan macam gitu . Kau ni banyak tengok drama " ujar farisha . Sebenarnya dia pun ada fikir macam tu jugak tapi cepat cepat dia tempiaskan fikiran negatif tu .

" aku cakap jelah . Apa apa pun kau kena hati hati dengan intan . Jaga suami kau baik baik isha "

Farisha hanya diam . Dia masih memikirkan kata kata mia .

*****

Usai solat maghrib . Dia memanfaatkan masa yang lapang ni dengan membaca alquran .

Farisha mencium alquran apabila selesai membacanya . Dia membuka telekung lalu digantung elok elok .

' mana syafiq ni ? Takkan tak balik lagi ? ' farisha menilik jam dinding .

' ke dia banyak kerja kat office ? Atau dia sebok dating dengan intan ? ' bisik hati kecil farisha .

" astaghfirullah , kenapa aku buruk sangka dengan suami aku ni ? " farisha istighfar .

Kedengaran bunyi kereta syafiq di bawah . Syafiq dah balik . Farisha segera turun ke bawah .

Dia membuka pintu .

" abang " farisha mencium tangan syafiq . Dia mengambil beg syafiq lalu diletakkan di atas sofa .

Syafiq senyum .

" abang nak makan ? "

" nak . Abang lapar sangat ni . Tapi abang nak mandi dulu "

Farisha senyum . " kalau macam tu abang mandi lah . Biar isha panaskan lauk"

" sayang masak apa ? " dia menarik pipi tembam isterinya .

" hmmm kita masak nasi ayam special untuk abang " senyum farisha hingga nampak lesung pipit .

" lah yeke . Tak sabarnya kita nak makan ni " sengih syafiq .

" dah dah abang pergi mandi . Hidung kita sakit bau busuk badan abang ni " farisha menutup hidungnya . Kononnya tengah tahan busuk badan syafiq .

" ada ada aja sayang ni " dia mengosok kepala farisha sebelum pergi naik ke atas . serabai rambut farisha dibuatnya

" abangg !!!" jerit farisha . Syafiq sempat menjelirkan lidah .

*****
" kau balik naik apa ni ?" tanya rykal

" balik naik kereta lah takkan naik kereta lembu" jawab intan dengan malas . Dia menjeling rykal .

" mana lah tahu kalau kau betul betul naik kereta lembu kan " rykal tahan gelak .

" ehh kau ! Jangan biadap please . Aku ni anak tan sri . Anak tan sri takkan sesekali naik kereta lembu . Jaga mulut tu . Bukan macam kau , kau tu anak orang miskin , memang ada pengalaman lah kan naik kereta lembu . Haha " balas intan dengan berlagak .

Terdiam rykal . Tapi dia bukan jenis mudah melatah .

" intan , kau kena ingat . Kalau kau anak tan sri sekalipun . Kau bukan orang yang berkuasa dalam dunia ni . Kau kena ingat yang Allah swt paling berkuasa dalam dunia ni . Jadi jangan bongkak . Takut segala kemewahan yang intan ada ditarik serta merta . Alhamdulilah walaupun aku ni miskin harta tapi sekurang kurangnya ayah dan mak aku sudah beri segala didikan agama yang sempurna . Kalau macam tu aku pergi dulu . Jaga diri intan . Assalamualaikum " ujar rykal dengan panjang lebar sebelum beredar dari situ .

Kini tinggal intan keseorangan di pejabat .

Intan sentap dengan ayat rykal .

Bersambung

Jangan lupa vote and komen . Thanks 😂

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now