BAB 40

1.6K 46 4
                                    

" tak tak . Kali ni papa tk bole tunaikan permintaan intan " geleng tan sri hisham . Anak dia ni gila ke ape ?

" papa please " rayu intan .

" intan , syafiq tu daa bertunang . Lagi sebulan dia akan kahwin . Intan kena move on . Bnyak lagi lelaki lain di dalam dunia ni . Kenapaa mesti nk tunang org ? Tolong jgn jdi org ketiga "

Mata intan daa bergenang

" cakap laa yg papa tk syg intan . Cakap laa yg papa tk nk tgk intan bahagiaa . Papa mmg jahat ! " intan berlari naik atas . Dia mahu ambil beg tgn nyaa . Hari ni jugak dia nk memandu balik Johor bahru .

" intan ! " laung tan sri hisham .

Tan sri hisham menanggalkan cermin matanya . Dia mengurut dahinyaa . Kenapaa susah sngat nk nasihat si intan ni .

Intan turun anak tangga dengan membawa begnya .

" intan nk g mne ? " soal tan sri hisham .

" intan nk balik jb . Papa kan tak syg intan " intan pandang tempat lain . Dia taknak pndg muka tan sri hisham . Dia sakit hati .

" intan , papa bukan tak syg intan tapi permintaan intan ni daa melampau , intan ... " belum sempat tan sri hisham hbiskan ayatnya . Intan menyampuk .

" daa laa pa . Intan g dulu " dia tunduk mencium tgn tan sri hisham . Dia berlalu dri situ .

" papa harap intan tak tersasar jalan " keluh tan sri hisham . Dia termenung teringatkan permintaan intan

' papa pujuk laa syafiq tu supaya terima intan balik . Kalau syafiq degil tknak terima intan balik . Papa ugut laa abah dan mummy syafiq . Papa ugut yg papa akan rosakkan bisnes mereka . Bole tak pa ? '

Sejak arwah isterinya meninggal . Intan susah nk dgr ckp skrg ni . Keras kepala .

*****
Intan menghentak kuat tangannya pada stereng kereta .

Dia stress . Rancangan memujuk papa tk berjayaa . Selalunyaa papa akan tunai kan permintaannya . Tapi kali ni takk .

Dia tak tahu rancangan ape lagi yg perlu dia lakukan .

Tetiba dgr berita dri radio .

" seorang warga asing telah ditangkap siang tadi oleh pihak polis kerana telah melarikan diri dgn wanita tempatan . Wanita itu dipercayai telah dibomoh oleh warga asing itu untuk menyuruh wanita itu jatuh hati kepadanya "

( okay ini agak mengarut . 😂 aku tk thu laa kenapaa tetiba terpikir pasal benda ni )

Intan memetik jari " bingo " dia senyum jahat .

*****

" faizzzz !!! " jerit intan keriangan .

Faiz yg tgh menyusun baju pengantin terhenti .

Faiz ni daa jadi fashion designer . Senang cite diaa daa berjayaa bukak butik pakaian penganti . Bila di tanya kenapa tak bukak butik pakaian selain baju pengantin . Dia jawab " sbb bila you ngan mia kahwin nnti . I nk bgi korang baju pengantin free . Sebagai tanda terima kasih kerana sudi berkawan dgn lelaki lembut mcm i "

" farishaaaa ! " jerit faiz . Nyaring beb . Sakit telinga .

" semakin berjaya kau sekarang ye " puji farisha .

" of coz laa . Tu laa sape suruh you tk ikut i masuk kolej vokasional . Ni tak , you nk jugak amik spm . Kalau tk mesti you berjaya mcm i  " amikk kau , faiz cakap smpaikan tgn dia pun bergerak . Lembut pulak tu gerakannya . Cam sotong . Huhuii .

" rezeki masing masing beb . Ouhh ya lupa pulak . Kenalkan ni bakal suami aku" farisha kenal kan syafiq yg berada di sebelahnyaa . Lupa pulak nk kenalkan .

[C] FAKE LOVE VS TRUE LOVE Where stories live. Discover now