«SLUTT!» «Visste ikke at du var kilen» «Jeg er ikke-HAHHAHA SLUTT!!» «Ok, for et kyss» «Ok Liam, så lenge du slutter.»
Jeg ligger i halvdød i senga. Jeg smiler mot taket når jeg får minner fra i går svirrende rundt om i hodet mitt. Ok, jeg får vel starte å ordne meg. Ufrivillig reiser jeg meg opp.
«Tenk at han kan være så teit!» Jeg Rikke, Charlotte og Bella i skolegården og venter på Linda. Skolen har ikke starter enda. Akkurat nå snakker Rikke om hvor dum Peter er på grunn av at han hadde tatt et bilde av henne, sendt det til kompisene sine og snakket, hva skal jeg si? 'Skittent' om henne. Så nå er Rikke drit sur. Noe jeg forstår. «Så jeg slo opp.» Vi nikker forståelsesfullt mot henne. «Gutter er dumme. Noen ganger er de liksom søte og andre ganger er de drittsekker.» sier Charlotte. Bak Rikke kan jeg høre «hei jenter!» Rikke snur seg og vi ser Linda. Alle sier hei før vi går inn. Vi splittes siden at vi har forskjellige fag.
Jeg sjekker klokka på veien til kemi. Den er 08:04, noe som betyr at skolen starter om sånn 11 min. Kemi rommet er åpent, så jeg går inn. Etterhvert kommer Tuva, Mikael, Robin og Frida, men det er ikke noe tegn på Liam. Jeg tekster han skjapt 'Hvor er du? Skolen starter om 3 minutter' raskt får jeg svar. 'Er syk:(' Som om jeg tror på det. Hvis han er syk hvorfor er han oppe nå og hvorfor var han helt frisk i går? 'Tror ikke på deg.' Skriver jeg på grunn av at jeg skjønner at det er mer til det enn han sier. Han svarer ikke. 'Du virket helt fin i går..' skriver jeg. 'Men nå er jeg syk'. Jeg bestemmer meg for å la den gå, og spørre han når vi snakker sammen face to face.
«Ok, elever!» Jeg skvetter når jeg hører Ingrid (kemi læreren vår). Kjapt tar jeg telefonen under bordet sånn at hun ikke skal se den. «Veldig mange av dere er sikkert spente på å få vite hvem som kommer med i salsakonkurransen.» Klasserommet blir helt stille. Det virker som om ingen bryr seg. Jeg kan bare love deg dette, det er hysterisk. «Men de som skal er Rikke og Peter!» Rikke og Peter? Rikke har ikke fortalt meg at hun er god til å danse! Jeg må skryte av henne etterpå. Men, Rikke kommer sikkert ikke til å ville danse med han på konkurransen. Det ville ihvertfall ikke jeg gjort. 'Vi vant desverre ikke den salsagreia.' 'Åja.. så dritt'. Uten å si det skal jeg innrømme at jeg føler det samme.
RRIIING. Telefonen i baklomma til læreren ringer «Hei... Ja, hvordan det?...Åja..» hun ler litt «En hva?... Krangel?... det er jo bare dansing da.. Ja, skjønner.. Ok...Ja.. Hade» Hun legger den ned i baklomma igjen. Hun klapper hendende sine sammen «Ok, vel det har oppstått en liten uenighet mellom danserne, så de nye som skal danse er da Line og Liam!» klassen ser sjokkert på meg før de starter å klappe. Jeg føler rødmen ta over fjeset mitt. «Ok, fint» svarer jeg bare. «Så.. tilbake til timen..» hun starter å prate om kemi igjen og jwg drar kjapt opp mobilen. 'Vi vant alikevel!' 'Hæ? Sa du ikke at vi ikke vant?' 'Jo, men det er vanskelig å forklare. Kan forklare når du blir frisk igjen' 'Ok, men det er jo jævlig kult at vi vant da. Gleder meg' Jeg smiler.
«Jo, forresten før vi starter!» sier Ingrid og går mot oss igjen. «Nå nærmer jo vi oss slutten av videregående, og mange skal ut i arbeid og noen skal studere videre. Vi har tenkt-» hun starter å gå i ring. «At vi burde få noen hit som har erfaring. Så vi kom fram til at det hadde sikkert vært koselig om vi kunne hatt en dag hvor enten faren eller moren deres kunne komme og fortelle litt om jobben sin.» Sier hun smilende. «Jeg skjønner også hvis noen ikke kan og sånt. Dere vil ihvertfall få noen ark der hvor foreldrene deres må skrive under.» Jeg tenker ikke så mye over det først, men så kommer jeg på.. Liam. Faren hans er jo alkoholiker.. (lurer egentlig på hvordan det er hjemme hos han da).. Men hva med moren hans? Kanskje hun kan komme? Ingrid deler ut arkene og når hun kommer til meg sier jeg «Ehm kan jeg få to? Da kan jeg et til Liam.» Hun smiler «Så flott at du bidrar ril at alle skal få beskjeden!» Positiviteten hennes er så sterk at jeg føler meg ukomfortabel. Jeg smiler falskt.
«Hvorfor tok du så lang tid?» spør Charlotte mens hun lener seg på dørkarmen utenfor klasserommet. «Veit ikke.. Ingrid kan ikke klokka.» Vi starter å le. «Du, blir du med til byen med meg Rikke og Linda imorgen? Jeg må kjøpe en ny bukse så de blir med.» Jeg gir henne et lurt smil. «Blir med jeg» sier jeg og blunker. Gjengen til Liam går forbi. Jeg bryr meg egentlig ikke, men så ser jeg at Charlotte greier ikke å ta øynene fra en i gjengen. Jeg steller meg ved siden av henne og prøver å se fra hennes synspunkt hvem hun ser på. Hun ser nesten litt ut som en av de forheksede jentene i de filmene.
«Charlotte?» spør jeg uten å få noe respons. «Charlotte?» Denne gangen vifter jeg armen foran fjeset hennes. Hun skvetter til «Hæ? Hva? Ja. Helt enig.» sier hun og ser oppmerksomt mot meg. Jeg ler og rister oppgitt på hodet. «Hvem er det du ser på?» spør jeg. «Ingen.» Jeg skakker på hodet. «Ingen?» spør jeg og hever brynene. Hun himler med øynene «Ok da. Ser du han?» sier hun og peker på.. Fredrik? «Fredrik?» spør jeg. Hun smiler «ja» mumler hu. Fredrik er en av kompisene til Liam. Han er ganske veltrent ser det ut som. Han har lyst blondt hår og blå øyne. Han er sånn ca like høy som Liam. Kanskje høyere. Han ser ut som en av de sportsidiotene du ser på tv. «Så det er han du liker?» hun ser på meg og gir meg et stort smil bredt om munnen. «Jepp».
VOUS LISEZ
Fake
Roman pour AdolescentsDet er nesten litt søtt hvordan han prøver å skyve håret tilbake når han tenker, men håret hans bare fortsetter å komme i veien. Jeg har så lyst til å stryke gj- Nei! Skjerp deg Line! Han er ikke bra for deg. Du kan ikke få følelser for en som han...