Amerikankina ljubav

90 4 0
                                    

Bio je septembar. Jednoga dana dobio je pismo. Amerikanka je javljala da je u Milanu i pozvala ga da je poseti u jednom od najelegantnijih hotela. Zakazala mu je tačno u šest posle podne. On je nije video od dana kad je bila u gostima kod gospođe Stajić.

Otišao je tačno u određeno vreme.

Sobarica ga uvede u apartman. Imala je dva odeljenja: spavaću sobu i salon. Vrata su se otvorila. Pojavila se jedna plavuša, platinirane kose, u elegantnoj crnoj toaleti, vitka stasa.

Pošla mu je u susret, opruženih ruku, govoreći loše italijanski:

— Vrlo se radujem što ste došli. Prvo da vas vidim. Osećam promenu na vama. Pravi umetnik! Vi ste mi pisali da ste postigli uspeh. Verujem. Vi ste imali odličan materijal — govorila je i zastajkivala gledajući ga s divljenjem. Njegova lepota, otmenost, očarali su je. Taj mladić je još u Jugoslaviji ostavio na nju vanredan utisak. Bila je žena blizu četrdeset godina, umetnica, ali i ljubavnica. Njena karijera pevačice u mjuzik-holu bila je puna ljubavnih avantura. Zar je drukčije i mogla uspeti u životu? Avanture su završene multimilionerom. Tada je postala besprekorna supruga. Živela je u raskoši. Umela je da iskoristi bogatstvo. Imala je bogatog muža, ali poslovnog čoveka, Amerikanca, koji sve pruža ženi, samo zaboravlja na ono prefinjeno kavaljerstvo koje ženama ukazuju evropski muževi. Zato je Evropa puna Amerikanki koje uživaju u nežnoj i sladostrasnoj pažnji ljudi sa starog romantičnog kontinenta. U Evropi one traže prefinjenu osećajnost i egzotiku.

Amerikanka je našla tu egzotičnost u jednoj maloj varošici na istoku Srbije. To je bio Ninoslav. Zaljubila se u njega sa svim ćudima bogate Amerikanke. Ona je volela da ima muža multimilionera, ali nije htela da se ovaj visoki lepi Jugosloven izgubi s horizonta njena života. Uticala je na muža da mu daje stipendiju. Volela je umetnost, ali još više je volela lepog Jugoslovena. Danas je slobodna žena, milionerka, a on je lep pevač. Videla je početak novog života kakav je vodila nekad. Odvešće ga u Ameriku, udaće se za njega, lansiraće ga kao pevača. On će biti slavan i bogat. Biće joj zahvalan, voleće je. Ona je umela da očuva svoju mladost i očuvaće je bar još deset godina. Telo joj je bilo lepo, a lepota lica može se podmlađivati i korigovati. Kradomice je bacala poglede na sebe i njega u ogledalu i bila vrlo zadovoljna. Biće šarmantna žena kraj njega. Bila je uverena da je sve ovo ostvarljivo. Pevaču je potreban savetnik. A svakom pevaču je ideal Metropoliten opera. Ona je imala veze sa umetničkim savetom. Rešavala se da postane akcionar opere. Sve radi ovog lepog pevača, Jugoslovena.

Tužno je ispričala Ninoslavu o smrti muževoj, jer je bio red da se seti i njega. Pohvalila je Ninoslava za lepi italijanski jezik kojim je govorio. Izašla je s njim u šetnju. Svratili su u restoran. On je trebao da bude njen kavaljer čitavo vreme. Nije mu odmah saopštila svoj plan. Uživala je u ovim romantičnim šetnjama s lepim mladim čovekom. Opazila je da je on tužan. Mislila je da je to u njegovoj prirodi, i to ju je očaravalo. Kako su drukčiji muškarci iz starog sveta! O njima je snevala. Amerikanac joj je postao dosadan. Zamišljala je da se ovde lepše voli. Htela je da očara mladog čoveka. Bila je savršeno elegantna, otmena i vešta kao glumica. Čekala je momenat da mu kaže svoj plan. Odvela ga je u svoju vilu na jezeru Komo. Htela je da vidi svu raskoš njene kuće i bogatstvo u kome će živeti.

Tu joj je pevao u salonu, a ona ga je pratila na klaviru. Bila je iznenađena lepotom njegovog glasa. Priznala mu je. Ali mladi čovek je bio pogružen. Njegova mala Miomira ležala je u sanatorijumu, a on je na jezeru Komo. On se šeta, a ona leži u postelji... On peva, a ona, možda, plače...

Vozili su se u čamcu. Noć je bila bez mesečine. Italijansko nebo bilo je čisto, posuto zvezdama. Trenutak kad se šapuće o ljubavi. Amerikanka nije šaputala. Ona je bila žena novog sveta. Energična, slobodna. Bez uzbuđenja kazala mu je sve i zaprosila ga. Glas joj je bio tiši kad je nastavila:

Milica Jakovljevic Mir-Jam: Nepobediovo SrceWhere stories live. Discover now