SEN BENİ SAKIN BIRAKMA

186K 5.4K 289
                                    

Kollarımdan tutup beni yatağa oturtup "Ne yaptığını sanıyorsun?" Diye bağırmasıyla korksam da belli etmedim.Ona dik dik bakarak "Bundan sonra ne yaptığımda,ne yapacağımda seni İL-Gİ-LEN-DİR-MEZ" dedikten sonra kollarımı göğsümde birleştirip onu süzdüm.Bu adam daha ne kadar çıkdırtacaktı beni.

"Bana açıklaman için 3 saniyen var.Eğer açıklamazsan bu konaktaki herkese tek tek sorarım canını sıkanı da bulur,canını alırım." Dediğinde onu duymamazlıktan geldim.Kasılsamda belli etmedim çünkü Yekta her şeyi bir tarafa bırakıp beni hastaneye götürürdü ve bende ondan kopamazdın.Beni aldatmış olabilir ama çocuklarımın ne günahı vardı.Ayrıca ben onlara nasıl açıklayacaktım bu durumu.Yekta birden kapıya doğru yürüdüğünde 3 saniyenin dolduğunu anladım.Arkasından yavaş adımlarla onu takip ettikten sonra Yekta avluya çıkıp

"Bekir,adamların hepsi eksiksiz bir şekilde avluda olsun hemen!" Diye bağırdıktan sonra bana bakıp "Mutfaktakilerin hepsi,Mert ve annem dahil herkes avluda olsun." Dedikten sonra volta atmaya başladı.Kayınvalidemin yanında gerilerek oturan kadına bir kez bile bakmadı.Sanki görmemezlikten ya da tamımamazlıktan geliyordu ama kadın öyle bir dikkatle bakıyordu ki kocama gidip hastanelik edesim geliyordu.Kayınbabam ve Mert aşağı inerken ikiside merakla Yekta'ya bakıyordu.Kayınvalidem ise istifini bozmamıştı bile.

"Oğul ne oldu?" Diyen kayınbabama baktım. Endişeli görünüyordu.Yekta ise hiç bir şey söylemeden avluda toplanan insanların yanına gitti.Bizde mecburen onun edip avluya indim.Bu evdeki son anlarımdı artık daha fazla katlanamazdım.Yekta'nın ne söyleyeceğini beklerken herkes dizilmişti.Yekta ise yumruklarını sıkıyordu.Tam ağzını açıp bir şey söyleyecekken kayınvalidem bir adım öne çıkıp yanındaki kadının beline elini koyup "Yeni hanımağanız" dediğinde artık kendimi tutamayıp üstüne yürüyecekken Yekta kolumdan tutunca ona öldürücü bakışlar attım.Yekta'nın da benden aşağı kalır yanı yoktu.

"Ne hanım ağası ana?Neden bahsediyorsun?Bu evde bir tane hanım ağa var o da Buke.Ben sizi karımın neden canının sıkkın olduğunu öğrenmek için çağırmıştım. Ayrıca benden izin almadan nasıl konuşursun?" Dediğinde yanındaki kadın şekilden şekile giriyordu.Yekta'nın hiç bir şeyden haberi yok gibiydi.

Kayınvalidem bozulurken en son dayanamayıp kadını işaret edip "Bu kadın senden çocuğu olduğunu iddaa ediyor.Annende onu bağrına basıp bana kuma olarak geldiğini söyledi."dediğimde Yekta öfkeyle kadına doğru yürüyüp önünde durduğunda ben ne yapacak diye beklerken Yekta ellerini kadının boynuna koyup sıkmaya başladığında ben ağzım açık bir şekilde bakıyordum.Yekta öfkeyle "Seni hangi piç yolladı?" Diye bağırdığında ben olanlara bakıyordum.

"Ki-ki-kimse" kadının sesi zar zor çıkarken Yekta'nın siniri artıyordu.Yekta kadını yere fırlatıp "Sana bir kez daha soracağım ama eğer yalan söylersen karımı üzdüğün her saniyenin hesabını soracağım." Dediğinde boku yediğimi anladım.Çünkü Yekta'nın suçu yoksa tükürdüğümü yalatıcaktı bana olsun aldatmasın benim için bu yeterdi.

"Ben onu buraya girerken gördüm.Sonra da çıktığını ama sen o değilsin.Ben sandım ki o bu konağın ağası." Dediğinde kimden bahsettiğini anlamamıştım merakla ona yaklaşıp sabahtandır yapmak istediğim şeyi yapıp saçından tutup kendime baktırıp "O dediğin kim?" Dediğimde kadının gözlerine gölge düştü.Korkuyordu ama kimden?

"Ç-çe-çetin" dediğinde Yekta öfkeyle "O adamı buraya girerken gördün diye bu konağın ağası mı sandın?"diye bağırdığunda herkes olacakları biliyordu.Yekta sert bir tavırla takınıp Bekir'e dönüp "Bu kadına ne yapacağını biliyorsun.Ama hamile bunu aklından çıkarma sonra da Çetin denen şerefsize yolla." Dediğinde annesine doğru yürüdü o sırada kadını yerden kaldırıyordu.İçim acımıştı ama o kadın yüzünden bugün bebeklerimi kaybedebilirdim.

Annesinin o sırada ondan kaçtığını farkettim en sonunda Yekta 7-8 adım gerisinde durup "Torununu doğuracak kadına,oğlunun karısına sırtını döüp tanımadığın kadını eve aldın.Ben sana defalarca dedim bu konağın hanımağası Buke.Anla artık ama anlamazsan da önemli değil yarın bu konaktan ve Mardin'den ayrılıyorsun.Urfa'ya git bir süre orada kal ve torunların doğsa bile gelme." Dediğinde kadın inanmayan gözlerle ona bakıp "Seni ben doğurmadım ama ben büyüttüm." Dediği an ben olayın şokunu atlatamıyordum.

Ne demek ben seni doğurmadım?Annesi değil miydi? Sorarcasına Yekta'ya baktığımda o annesine bakmayıp "Dediklerimi duydun." Diyip beni kolumdan tuttuğu gibi konaktan dışarı çıkardı.Kapının önündeki arabaya bindiğimizde hava kararmaya başlamıştı.Ben şu an annesinin sözlerini haz etmeye çalışıyordum.Yekta arabayı öfkeyle kullanırken endişelensemde önemsemedim.Şu an onun ne hissettiğini bilmiyordum.Anlamadan,dinlemeden onu suçlamıştım ama hamilelikten dolayı yoksa asla böyle bir şey yapmazdım.

"Beni sakın bir daha geride bırakıp gitmeyi düşünme.Ölüme gideceksen de bırak ben de geleyim." Dediğinde ona baktım.Kızmamış mıydı bana?

"Tamam." Diye fısıltıyla söylediğimde Yekta hızını biraz yavaşlatmıştı.Gözlerim bu kadar eksına daha fazla dayanamayıp kapanırken aklımda son bir soru vardı. "Ben seni doğurmadım?" Bu sözü neden söylemişti kayınvalidem?

***

Gözlerimi ovuştururken hala arabada olduğumu fark ettim.Ama araba durmuştu merakla etrafı izlerken Yekta arabada yoktu dışarısı karanlık olduğundan görülmüyordu.Arabadan dışarı indiğimde on gözlü köprüde olduğumuzu fark ettim.Ne işimiz vardı burada diye düşünürken Yekta'yı gördüm dalgınca etrafı izliyordu.Yanına gittiğimde beni fark etmemişti.Buraya 3.gelişimizdi.İlkinde nefret vardı ikincisinde dilek vardı üçüncüsü de şimdiydi.Yekta bir anda "Annem buradan atladı." Dediğinde inanmıyormuşcasına ona baktım.

"Na-nasıl?" Dediğimde Yekta anlayışla bakıp "Annem kuma olarak gelmişti.İlk erkeği o doğurduğu için hamımağa oydu ama ona o kadar çok baskı yaptılar ki Mert'i doğurduktan sonra intihar etti.Aslında Berfin'le,Zeynep'i o kadının kızı.Babamda bizi ona anne diyip,saygı göstermeye zorladı."dediğinde sarıldım.O ise "Sen beni sakın bırakma"dediğinde gözümden akan yaşa engel olamadım.

TÖRE  -Töre Serisi 1-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin