YENİ HİKAYEME GÖZ ATIP ELEŞTİRİLERİNİZİ SÖYLERSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.
MEDYADA BUKE'NİN ALDIĞI AYAKKABI VAR.
UMARIM BEKLEDİĞİNİZE DEĞER.
ZAMAN AYIRIP HİKAYEMİ OKUDUĞUNUZ İÇİN HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
Arabada giderken Yekta'nın yaptığı odunluk aklıma gelince onun kafasını direksiyona sürte sürte kıvılcım çıkarmak istiyordum.O an gözümün önünden geçiyordu.
Sessizce kahvaltı yaparken birinin "Buke" diye bağırmasıyla etrafa bakmaya başladım.Bana doğru yaklaşan kızı bir yerden tanıyordum ama çıkaramıyordum.Birden yanıma gelince gözlerim büyüyerek "Rengin" diyip sarıldım.Lisede en yakın arkadaşımdı ama lise sonda Diyarbakır'a gitmişti.Biz sarılarak hasret giderirken Yekta'nın uyarı öksürüğüyle kendime geldim.Biz birbirimizden ayrılırken Yekta bana "Bu kim?" Dercesine bakıyordu.Hafifçe tebessüm edip "Liseden arkadaşım Rengin" dediğimde Yekta ayağa kalkıp "Yekta" dediğinde birbiriyle tokalaştılar.
Biz ayak üstü eskilerden konuşurken Yekta "Oturmaz mısınız?" Demesiyle ben "Lütfen kabul etsin" diye içimden geçiriyordum.Yıllardır görmediğim biriyle oturup dertleşmek istiyordum,eskilerden konuşmak.
"Ablam ve eniştemle geldim,onlara ayıp olur."dediğinde ona hak versem de yine de üzülmüştüm.Ablasını tanıyordum merakla
"Merve abla evlendi mi?" Diye sorduğumda Rengin gülüp
"Nişanlandı.Gelecek ayda düğün var.Onun kadar rahatını görmedim sanki ben evleniyorum."
"Merve abla sakin biriydi,kolay kolay heyecanlanmaz." Tam Rengin bir şey söylemek için ağzını açmıştı ki.Öküzlerin öküzü "Ayakta fazla durma.Otur ve kahvaltını yap." Demesiyle kız nasıl yanımızdan kaçtı bilmiyorum.Ben de ona inat kahvaltı etmemiştim.
"MARDİN" Tabelasını gördüğümde yine içim sıkılmıştı.Derin bir iç çekip etrafa baktım.Konakta ne yapacaktım ve daha da önemlisi o günlüğü nasıl bulacaktım diye kafa yormaya başlamışken
"Benden bir şey saklamayı ne zaman bırakacaksın?" Dediğinde Yekta'ya döndüm.Ondan sadece bir şey saklamıştım o da Çetin'di.
"Senden bir şey saklamıyorum." Dediğimde derin bir nefes aldım.Öğrenmiş olabilir miydi?
"İstanbul'da kaldığımız son gece içmiştin hayırlıyorsun değil mi?" Dediğinde biraz düşündükten sonra aklıma gelmişti.O gün Çetin'le ortak olacağımızı öğrenmiştim ve içmiştim zaten en son hatırladığım da buydu.Ama Yekta ertesi gün yüzüme bile bakmamıştı.
"Hatırlıyorum." Diyip yutkunduğum da içimden bildiğim bütün duaları okuyordum."Lütfen sarhoşken anlatmış olmayayım." Diye içimden geçirirken Yekta içimi okumuş gibi
"Çetin'le ilgili her şeyi anlattın!Ama sarhoş olduğun için. 7 aydır anlatmanı bekliyorum ama sen anlatmadın." Diye bağırdığında ben neye şaşıracağımı bilmiyordum.Olanları anlatmama mı şaşırsam yoksa Yekta'nın bilmemezlikten geldiğine mi bilmiyordum.
"Anlatamazdım söz konusu olan kişi Çetin,o ruh hastasının ne yapacağı belli olmaz." Dediğimde Yekta ani bir frenle durmuştu.Etrafa baktığımda konağa geldiğimi anladım.Arabadan çıktığım an Yekta yanımda belirip "Akşam bunu uzun uzun konuşacağız karıcığım." Dediğinde korkmuştum.Karıcığımı öyle bir şekilde söylemişti ki korkmamak elde değildi.Benim bir şey söylememe izin vermeden o arabaya binmiş gitmişti.Ben ne yapacağımı bilmez bir şekilde Yekta'nın arkasından bakarken konağın kapısının açılmasıyla içeri girdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖRE -Töre Serisi 1-
Narrativa generaleBir karar, bir insanın tüm hayatını değiştirebilir miydi? Umutlarını kurutabilir miydi? Gökkuşağının renklerini silebilir miydi gözlerinde? Bir adam, bu kadar acımasız olabilir miydi? Geride bıraktıklarını unutmaya çalışmak ne kadar doğruyd...