"Sen değiştin Buke. Asıl sana ne oluyor? Benden bir şeyler saklıyorsun. Sürekli arkamdan iş çevirdiğini düşünmeye başladım. Asıl senin amacın ne? Çocuklarımı alıp o şerefsize mi kaçmak? Buna asla izin vermem. Babandan neden mi ağalığı aldım? Çünkü kaçamazsın kaçarsan hüküm bellidir. Ağalığı sana verdim çünkü eğer sen kaçarsan ben ölüm hükmünü veremem infazını görmeye dayanamam.O yüzden ağalığı sana verdim ki kaçarsan tek benden değil,topraklarından da kaçacaksın. Bunun hükmü de bellidir. Sen kaçarsan geri geldiğinde ya da bulunduğunda affederim ama eğer ağa olursan ben affetsemde diğerleri affetmez. Ne sana ne de ailene zarar veriyorum. Bana zarar veren senin ailen. Beni kaçırıp beni çocuğumla tehdit eden senin ailen. Beni aptal yerine koyup gitmek isteyen de sensin. Ama ben ne sana ne de ailene zarar verdim.Sen söyledin öldürme malını al diye.Sen söyledin öldürme Mardin'den sür diye.Sen bana bu akılları verdin şimdi gelipte beni yargılama." diye bağırarak konustuğunda ben duyduklarıma inanmıyordum.Ne saçmalıyordu?
**
"Küçücük çocukla ne konuşuyorsun ya? Rahat bırak oğlumu." diye söylenirken Mir'i kucağıma aldım.
"Babayla oğlun arasına girilmez. Seninde kızın olsa sende çekiştirirdin. Ben oğluma çapkınlığı öğretiyorum.Sonuçta ağaç yaşken eğitilir." dediğinde Mir'i ana kucağına koyup Miran'ı Yekta'nın kucağından aldım. Ama almamlar ağlaması bir olmuştu. Yekta şaşırsa da hoşuna gitmişti. Ağlaması dursun diye yavaşça kucağımdan aldığında bir anda susmuştu. Yekta ilk bana sonra Miran'a bakıp "Annen aramıza girmek istiyor. Gör oğlum." diye söylendikten sonra benim cevabımı beklemeden odadan çıktığında ana kucağını alıp onları takip ettim.
**
"Buke, Şirketin 65.yılı Holdingin 10.yılı kutlanacak.Bende tamemen unutmuştum.Ama 2 aydır bu gece için hazırlanıyoruz.Ayrıca konuşmayı da sen yapacaksın ama sonra beni takdim ediceksin ve ben üç oğlumu insanlara tanıtıp,ölmediğimi göstereceğim." dediğinde
"2" diye düzelttim.Yekta bana anlamsızca bakıp
"Ne 2?"diye sorduğunda
"2 tane oğlun var üç değil.Yanlış söyledin." dediğimde Yekta bakışlarını benden kaçırıp
"Hatırlıyor musun?Bir kadın gelmişti ve benden çocuğu olduğunu söylemişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖRE -Töre Serisi 1-
General FictionBir karar, bir insanın tüm hayatını değiştirebilir miydi? Umutlarını kurutabilir miydi? Gökkuşağının renklerini silebilir miydi gözlerinde? Bir adam, bu kadar acımasız olabilir miydi? Geride bıraktıklarını unutmaya çalışmak ne kadar doğruyd...