Author POV
Dengan ikhlas nya ,,Soo ah memberikan senyuman nya kepada pembeli saat mengantar pesanannya...
Tersenyum memang kebiasaan Soo ah....
Back to topic....
Soo ah masih sibuk dengan pekerjaannya....
Mengantar kesana kemari makanan pesanan pelanggan...
Dengan tergesa gesa ,,....
Dan tanpa disengaja....
Brukkk...prang...!!!!
Soo ah menabrak seseorang dan tak disengaja nampan pesanan nya jatuh...
"Mmm.. mianhae...jeongmal mianhae yo.."kata Soo ah berusaha membersihkan noda yg berada di baju seorang pelanggan..
Dan...
Tanpa aba-aba,,laki laki yg terkena noda karna tumpahan jus di bajunya karna Soo ah.. menghentikan aktivitas Soo ah yg sedang membersihkan bajunya...dan pergi begitu saja...
Ternyata laki laki yg tertumpah jus itu yg memandang Soo ah saat sedang bekerja tadi....
Oh tuhan...dia pelanggan pertama ku ,,bagaimana aku seceroboh ini....bagaimana kesan pertamaku di matanya....batin Soo ah..
Keesokkan harinya....
Soo ah masih harus bekerja di cafenya...,,,tapi bukan kafe miliknya...
Seperti biasanya ,,sebelum pergi membersihkan rumah terlebih dahulu ,,naik bis. .ya seperti biasa...
Apakah kalian menanyakan ,,apakah Rocky tau tentang pekerjaan Soo ah..???
Tidak!!... Rocky tidak tahu tentang pekerjaan Soo ah,,yg Rocky tau hanyalah ,,Soo ah di rumah saja...karna sepulang kerja Soo ah Sampaii terlebih dahulu sebelum Rocky...jadi Rocky tidak tahu jika istrinya bekerja sebagai pelayan di kafe...
Back to topic..!!!
Terlalu keras Soo ah bekerja...
Soo ah POV
Huhh... hari ini melelahkan sekali...Tes....
Darah jatuh dari lubang hidungku...
Mwoo..??..aku mimisan...
Dengan bersembunyi aku pergi kebelakang untuk membersihkan darah yg keluar dari hidungku..
Sesampainya di toilet,,
"Mengapa aku sangat pucat hari ini..."kataku dalam hati
Aku berkaca dan melihat wajah ku yg sedikit pucat....
Apa aku sedikit kelelahan,,dan terlalu keras bekerja...???..
Jangan terlalu dipikirkan.!!!.ini kan hal yg biasa.
Aku keluar dari toilet dan melanjutkan kerjaku.
Sekarang cukup banyak pelanggan,,dan ini yg membuatku cukup lelah...tapi,, tidak apa-apa,,inikan memang tugasku dan aku tidak boleh mengeluh.
Sepulang kerja....
Author POV
Soo ah menunggu bus untuk pulang....Kenapa busnya tidak datang juga ya...????.. batin Soo ah
Apa aku harus jalan kaki lagi...daripada aku menunggu tidak jelas di halte ini..lebih baik aku jalan kaki saja...tambah batinnya
Dengan kaki yg lamban ,, Soo ah menyusuri jalan setapak sedikit demi sedikit....
Sepi...
Ya lorong yg dilewati Soo ah memang cukup sepi.
Dan ini menjadi alasan yg cukup kuat kenapa Soo ah agak takut dengan lorong ini.
Karna banyak yg mengatakan ,,lorong ini sering sekali ada penculikan,,,tetapi Soo ah tidak percaya akan hal itu.
Soo ah POV
Seperti tidak biasanya aku menyusuri lorong ini dengan perasan takut.Tek.. Tek Tek....
Suara langkah kaki seseorang di belakang.
Ss..s.siapa disana.... batinku.
Aku terus mempercepat langkah jalan ku.
Dan setelah melewati lorong itu aku mendengus lega.
Huhhh!!!..untung tidak apa-apa..!!!
Kataku sambil mengusap
dadaku..tanda lega...
.
.
.To be continued...!!!!
Jangan lupa vote nya....
Salam Aroha
Ananda 😍😍
KAMU SEDANG MEMBACA
THE INNOCENT LOVE, ROCKY
RomanceWARNING❗ TYPO BERTEBARAN ❗❗ 🔗Only : ~ ASTRO (아스트로) STAN 아로하 (AROHA)✡️ ~ Park Minhyuk / Rocky (박민혁 / 라키)STAN🚫 ~ CHA EUNWOO (차은우) STAN🚫 ~ WEKI MEKI (위키미키) STAN🚫 ~ GFRIEND (여자친구) STAN 🚫 ~ MONSTA X (몬스타엑스) STAN🚫 🔗Cast : °° Sei WEKI MEKI (or You...