Part 61- "SOO-CHA DAY 2"

572 75 9
                                    

Soo ah POV
Aku melihat canda tawa mereka berdua .

"Ngomong-ngomong siapa namamu ,nak?"sapa bibi itu memegang pundak ku

"Namaku Soo ah bi.." jawabku

"Soo ah,nama yg cantik.."

"Baiklah,,kau ingin sarapan apa??..akan bibi buatkan"

"mmm..sup kimchi saja bi,,dan segelas teh ginseng" pintaku

"Apakah bibi akan menanyakan mau makan apa padanya??!!..padaku tidak??!!"ucap oppa .

"Yaa!!.. sebentar,,kau tidak lihat,,kami sedang berkenalan"ketus bibi itu masih menampakkan mimik wajah yg lucu .

"Panggil saja aku bibi Cha,,arraseo??"pinta bibi .

"Nee..bibi Cha.."aku mengangguk .

"Eunwoo ya..,kau ingin makan apa??!"kata bibi Cha pada oppa .

"Aku Soju saja bi..,,yg hangat ya"jawab oppa .

"Baiklah,,tunggu sebentar ya.."ucap bibi Cha setelah itu meninggalkan kami berdua dan menuju ke arah dapur .

10 menit kemudian....

"Sudah siap!!...,satu sup Kimchi,segelas teh Ginseng hangat,dan satu Soju" ucap bibi Cha sambil menaruh makanan di meja kami .

"Selamat makan!!"

"Nee,,bi.." ucap ku lalu dilanjutkan dengan oppa.

Bibi itu pun pergi meninggalkan meja kami .

"Selamat makan!!"oppa

"Nee,,selamat makan!!tapi oppa??..kenapa kau hanya pesan Soju??,,makanan tidak??"tanyaku

"Aku tidak lapar,hanya ingin Soju saja,,sudahlah,cepat makan!!!."suruh oppa

.
.
.








Author POV
Eunwoo yg tengah memandang Soo ah membuat Soo ah salting .

Apakah kau masih tidak mau jujur padaku??... Batin Eunwoo

Soo ah langsung bergegas menghabiskan sup yg ada di mangkoknya .

"Huaaahh!!.." nafas panjang Soo ah setelah menghabiskan sup di mangkok nya .

Lalu,meminum teh ginseng yg tersaji di hadapannya .

"Wuahh!!!...aku baru melihat wanita seperti mu,,menghabiskan satu mangkok sup kimchi....dan segelas teh Ginseng...wahhh!!!hebat hebat hebat" Kata oppa sambil menggelengkan kepalanya .

"Tapi aku heran??...makanmu sebanyak itu??,,tapi kenapa tubuhmu masih sekecil itu"lanjutnya

"Kau puas mengejekku?!!huh!??"ketusku .

"Cieee ,,jangan marah dong,,"ratu oppa sambil menampakkan wajah aegyo  nya tetapi,aku masih tak menjawab .

"Baiklah ,,sebagai permintaan maaf ku,,aku akan traktir semuanya"ucap oppa sambil beranjak dari tempat duduknya dan pergi menuju bibi Cha,membayar sarapanku tidak lupa Soju yg oppa pesan tadi .

"Terima kasih bi!!..sampai jumpa!!"pamit oppa pada bibi Cha setelah membayar .

"Gamsahamnida!!..sampai jumpa bi!!" Pamit ku juga pada bibi Cha .

"Nee,, sampai juga lagi Soo ah, Eunwoo!!..."sahut bibi sambil melambaikan tangannya .

Mereka berdua keluar dari warung bibi Cha dan bergegas kembali ke tempat kerja Soo ah.

"Ngomong-ngomong,,terima kasih telah menemaniku makan barusan.."epilog Eunwoo membuka pembicaraan antara keduanya .

"Nee..cheonmayo!!.."singkat Soo ah tak lupa dengan senyum diwajahnya .

Sesampainya di tempat kerja Soo ah,...

"Soo ah ssi!!..kita jadi kan nanti...mm,, sore?"

"Geureomyeon!!...mana mungkin aku membatalkannya!!.."

"mmm...baiklah,,aku pulang dulu ya??..dadaaaaa"pamit Eunwoo sambil melambaikan kecil pada Soo ah .

"Jangan lupa ya?!!"lanjut Eunwoo

"Nee!!!"jawab Soo ah lantang .

Soo ah pun kembali memasuki tempat kerja nya .

Salah satu karyawan kafe yg bernama Sooyoung yg sedari tadi tak sengaja mendengarkan pembicaraan antara Eunwoo dan Soo ah langsung bertanya..

"Wuaa!!.. Soo ah ssi!!..kau datang dari mana,huhh??"tanya Sooyoung memicingkan matanya pada Soo ah .

"mm..aku datang..,,datang cari makan"jawaban yg benar tapi kenapa Soo ah harus gugup?


.
.
.










Putus tengah jalan ya?!!😅

Mian ,,lanjut kok,,tapi Vomment dulu dongss!!!!!!..
Suaranya Aroha!!!.mana????

🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋

Wihhh!!!😍..banyaknyeee!!!!...

Tapi,,....para Reader's kok pada menghilang yakkk????...

Tetep di stage ku dong!!!!

.
.

THE INNOCENT LOVE, ROCKYTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang