Part 70- "CERAI??"

548 62 15
                                    

Author POV
"dari mana saja,kau??.."tanya Eunwoo dengan wajah dingin .

"....saat seorang 'keluarga' membutuhkan teman...??"lanjutnya menekankan kata keluarga .

Masih dengan posisi berdiri di samping Soo ah namun matanya tertuju tajam pada seorang laki-laki yg sedari tadi masih terdiam di ambang pintu .

"Kau pasti tau , aku dari mana,bukan?....."jawab Rocky dengan smirk miliknya .

"..... seseorang yg kucintai,lebih tepatnya,, kekasihku...."tatapan smirk Rocky yg tadinya tertuju pada Eunwoo,sekarang berganti pada Soo ah,,dengan senyuman di sudut bibirnya .

".... merindukan ku...,karna itulah aku datang, untuk menemui nya..."lanjut Rocky sambil melipat tangannya di depan dada .

"ohh..aku mengerti,jadi menurutmu,orang lain lebih penting dari pada keluarga??..."ucap Eunwoo sambil berjalan mendekati Rocky .

Tepat di samping depan Rocky,langkah Eunwoo terhenti ,

..

...



....



"Aku baru tau ada orang sepertimu.."ucapan kalimat yg keluar dari mulut Eunwoo, otomatis membuat tangan Rocky mengepal kuat,, tetapi Rocky berusaha untuk menahan amarah .

Sebelum keluar dari kamar Soo ah,Eunwoo membalikkan badannya menghadap kearah Soo ah .

"Istirahatlah!!Get well soon!!...aku pergi dulu...sampai jumpa!!"Eunwoo melambaikan tangannya kecil pada Soo ah dengan dibalas senyuman tipis oleh Soo ah .

Rocky yg dengan sengaja melirik tajam kearah Eunwoo yg kini berada di belakangnya,begitupun sebaliknya,Eunwoo yg juga menatap Rocky dengan tatapan datar .

Langsung saja Eunwoo melangkah pergi keluar dari rumah tersebut,setelah acara tatap-tatapan dengan Rocky tersebut .

Setelah beberapa menit keluarnya Eunwoo dari rumah tersebut .

Soo ah yg sedari tadi menatap Rocky dengan wajah sendu , dan Rocky masih saja dengan posisi sama sebelum Eunwoo pergi .

Tatapan Rocky berganti ke arah Soo ah yg kini sedang menatapnya lekat.

Hendak saja Rocky bergerak melangkah pergi keluar dari ruangan tersebut ,

"Rocky ssi!!"panggil Soo ah yg membuat langkah Rocky terhenti .

"Mianhae...."lirih pelan Soo ah masih bisa didengar oleh Rocky .

"Itu tadi,,tidak seperti yg kau lihat ... Rocky ssi....."

Rocky masih diam mendengarkan perkataan Soo ah .

Soo ah berusaha berdiri ,dan beranjak dari tempat tidur nya,berjalan pelan ke arah Rocky , kemudian...


"Aww...."ringis pelan Soo ah yg membuat Rocky berbalik ke arahnya ,

Soo ah yg sudah terduduk di lantai dengan memegang kepalanya yg memang terasa pusing,

Melihat hal itu, refleks membuat Rocky berlari ke arah Soo ah dan membantu ia untuk berdiri .

Menuntun Soo ah untuk duduk dan berbaring di kasur nya .

"Istirahatlah.."satu kata yg keluar dari mulut Rocky yg kemudian hendak pergi

Tapi dicegah oleh Soo ah yg kini tangan mungilnya memegang lengan Rocky .

Yg membuat Rocky terhenti dalam posisi membelakangi Soo ah .

"Rocky ssi..."panggil Soo ah dengan suara yang serak .












'saranghaeyoo.......'















Hanya dalam hati,Soo ah bisa menyatakan perasaannya pada seorang yg kini tangannya ia genggam .

Ia berdoa dalam hati,menutup kedua matanya sejenak,agar seseorang yg kini berdiri membelakanginya,selalu bahagia .



4...




3...



2...









1...










"Mwoo?!!"suara Rocky membuat Soo ah terkejut dan membuka matanya .

Rocky melepaskan tangan Soo ah yg menggenggam tangan Rocky .

"Wae?!!kau ingin meminta maaf??...cuihh....tidak perlu ...kau tau?!!...kau sudah melakukan hal yang benar!!..."ucap Rocky sedikit dengan nada sarkasme,yg membuat Soo ah berlinang air mata .

Saat hendak melangkah ...



"Jakkaman...."lirih Soo ah menghentikan langkah Rocky untuk pergi dari dekatnya .

"Aku i-ingin.... mengatakan s-sesuatu pa-padamu....." Isak Soo ah meminta Rocky untuk mendengarkan nya .

"A... a-aku...a...-."

"KAU BISAA BICARA DENGAN BENNAAAR,BUKANN??...ohh...,,aku mengerti,,........."bentak Rocky menggantungkan perkataan nya ,sambil berjalan mendekati Soo ah yg sedang terduduk di atas kasur .

Kedua tangan Rocky memegang baju bagian pundak Soo ah,wajahnya ia dekatkan ke wajah Soo ah,

Soo ah yg kini menunduk,menangis terisak, tersedu-sedu,karena takut akan nada bicara Rocky dengan tatapan tajamnya .

Rocky yg kini menatap Soo ah dan mencengkeram baju bagian pundak Soo ah dengan erat .

"..... wae??.... apakah....,,kau ingin 'cerai'??.." kalimat tersebut membuat mata sembab Soo ah menatap mata tajam Rocky .

"....eoh??..... APAKAH KAU INGINN BERCERAII!??..HAHH?!!...KATAKANN SESUATU.!!!...oke,jika itu mau mu..." tangan Soo ah yg meremas selimut miliknya,berusaha menahan sakit hatinya .

"mwoo??...." Lirih Soo ah .

Cengkraman tangan Rocky terlepas dengan kehendak nya sendiri .

"Kau tau?..aku tidak pernah mau mengulang perkataan ku....." Ucap Rocky sambil meninggalkan Soo ah di dalam kamarnya sendiri .








Brakkkk.......









Suara keras pintu tertutup,menandakan kemarahan Rocky meluap .


"Hiks....hiks.....,,hiks...."

Hanya suara itulah yg kini bergeming memenuhi ruang kamar milik Soo ah .



Tangisan seorang yeoja , Park Soo ah..





















'AKHHH!!..DIA HAMPIRR MEMBUAT KU GILAA..!!..' - Rocky

















'waeyoo??... hiks..hiks..,,aku hanya ingin menyatakan perasaan ku yg sebenarnya...hiks....' - Soo ah






















Salam Hangat
Author 😕

THE INNOCENT LOVE, ROCKYTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang