Author POV
Telapak tangan lelaki itu menepuk nepuk punggung Soo ah tanda menenangkannya...Dan saat itulah Soo ah sadar jika dia berada di pelukan seseorang sekarang....
Dan segera mungkin,,, Soo ah melepaskan pelukannya dan...
"Ahhh....mianhae...aku tidak sengaja..."kata Soo ah terbata
Soo ah menundukkan kepalanya tanda memberi hormat pada lelaki itu...
"Gomawo..."Soo ah membalikkan badannya yg hendak pergi dari lelaki itu,,dan memberikan ucapan terima kasih pada lelaki tersebut...
"Jika kau jalan sendirian lagi,,,mungkin preman itu akan mengikutinya lagi...."kata lelaki tersebut dengan santai...mencegah perginya Soo ah
"Ah..???"kata Soo ah menghentikan langkah nya.
"Tunggu .....!!!!"Soo ah membalikkan badannya lagi,,dan mencegah lelaki itu yg hendak pergi meninggalkannya.
"Aku takuuttt!!!"sambung Soo ah.
"Ikut aku...,,jangan lewat sini,,ini sedikit berbahaya,,,bagi wanita sepertimu..."katanya sambil meneruskan perjalanannya dan tidak lupa diikuti oleh Soo ah di belakangnya.
Dalam perjalanan pulang....
"Gomawo..."kata Soo ah membuka pembicaraan.
"Hmm... gwenchana..."jawab lelaki itu ,,yg sedang dilirik Soo ah
"Kau sepertinya orang yg pernah aku lihat . ..tapi dimana ya...???"kata Soo ah sambil mengingat.
"Iyaa...kau kan yg menumpahkan jus ke bajuku ..???..di kafe itu..."..kata lelaki itu dengan wajah dinginnya
"Ahhh.iyaa... Aku ingat sekarang.... mianhae tentang jus yg kutumpahkan itu...tapi aku benar-benar tidak sengaja waktu itu..."kata Soo ah.
"Hmm... namamu Choi Soo ah kan..???....kenalkan namaku Eunwoo..."kata lelaki itu yg ternyata bernama Eun woo.
"Ba..bagaimana kau tau...???"
"Aku kan sering di kafe tempatmu bekerja ,,jadi aku tahu namamu,,dilihat dari nametag mu itu.."kata Eunwoo santai.
"Ohhh...ternyata begitu...nee,,,salam kenal..."kata Soo ah menjawab dan menjabat tangan Eunwoo tanda intro.
Perjalanan yg mereka lalui,, diselimuti dengan keheningan.
"Dimana alamat rumahmu,,,biar aku temani..."eunwoo membuka percakapan.
"Ohhhh,,,aniii...gwenchana...,,aku akan jalan sendiri.."tolak Soo ah.
"Dari pada kau jalan sendiri,,dan larut malam begini..."kata Eunwoo sambil mengangkat alisnya.
Soo ah hanya mengangguk,,sambil memikirkan "lebih baik iya saja" batin Soo ah.
"Kau tidak akan menjawab pertanyaan ku...???"kata Eunwoo.
"Apa???"
"Yg tadi.."
"Kapan..???"Soo ah bingung
"Ahhh,,kau ini pelupa...,,itu yg tadi,,dimana alamat rumahmu...???"
"Ohhh,,eheheh...jalan Cheong daeng .."jawab Soo ah.
"Rumahmu dimana...??"tanya balik Soo ah.
"Mangguk ....."singkat Eun woo.
Dan Soo ah membalas mulut yg berbentuk 'o'.
Sesampainya di Cheong daeng.....
"Sudah sampai..!!!,,terima kasih sudah menemaniku..."kata Soo ah sambil tersenyum kearah Eun woo,
Deg ..
Entah apa yg dirasakan Eun woo sekarang,,,setelah melihat senyumnya ,, Eun woo merasa ada sedikit getaran dalam hatinya tapi dia mencoba menyembunyikan nya.
"Nee,,,besok aku akan mampir ke tempat kerja kafemu lagi...!!!"Eunwoo.
"Nee..!!!..besok aku akan menyambut mu dengan ramah. .!!!"Soo ah sambil senyum.
Dan Eun woo hanya terkekeh pelan.
Tidak biasanya Soo ah langsung akrab dengan seseorang yg baru kenal....,,,begitu juga dengan Eun woo,,lelaki yg dikenal 'Dingin'..tetapi memiliki wajah yg cukup tampan...juga bisa langsung kenal akrab dengan wanita biasa seperti Soo ah, dengan kacamata bulat yg dipakai Soo ah.
INGAT YA!!!.. Soo ah selalu memakai kacamata bulatnya saat di luar rumah begitu juga di dalam rumah, tetapi terkadang dia juga tidak memakainya.
Back to topic...
Mereka sekarang berpisah di perempatan jalan Cheong daeng karna memang arah jalan mereka berlawanan.
.
.
Aku suka saat ia tersenyum...,,melihat ukiran senyuman di sudut bibirnya...~~~
.
.
.
.Ff ini semuanya,, Author POV semua,,,😂😂🤣
Ya aku lebih enak bikin ff yg kebanyakan Author POV,,lebih gampang...!!!...
Hanya itu yg saya dpt sampaikan...!!!...
.
.To be continued!!!!☺️☺️☺️
Salam cantik
ArohaAnanda 😍
KAMU SEDANG MEMBACA
THE INNOCENT LOVE, ROCKY
Roman d'amourWARNING❗ TYPO BERTEBARAN ❗❗ 🔗Only : ~ ASTRO (아스트로) STAN 아로하 (AROHA)✡️ ~ Park Minhyuk / Rocky (박민혁 / 라키)STAN🚫 ~ CHA EUNWOO (차은우) STAN🚫 ~ WEKI MEKI (위키미키) STAN🚫 ~ GFRIEND (여자친구) STAN 🚫 ~ MONSTA X (몬스타엑스) STAN🚫 🔗Cast : °° Sei WEKI MEKI (or You...