"Lepaskan Leena!!!" Jeritnya sekuat hati lalu cuba untuk melepaskan tangannya yang ditarik itu. Menangis Kim Leena dengan perasaan yang takut.
"Hah? Leena, ni saya lah. Taehyung." Jawab lelaki itu dengan dahi yang berkerut. Kim Leena yang tidak nampak akan wajah lelaki itu mula memandangnya di belakang. Secepat mungkin badan Kim Taehyung dipeluk.
"Eh, awak kenapa ni??"
"Saya takut...hikss... saya takut." Balasnya yang berada di dalam dakapan dengan esakan itu. Kim Taehyung yang tidak faham akan apa yang sedang terjadi mula memandangnya hairan. Begitu juga Yeonju dan Eunha.
"Mama? Mama kenapa ni?" Tanya Eunha hairan. Kim Leena hanya menangis tanpa menjawab. Gelengan dia berikan tanpa memandang mereka. Habis fail yang dibawanya tadi berselerak di atas jalan.
"Leena? Awak okey ke tak ni? Kenapa menangis sampai macam ni? Ada orang buat awak ke? Hah?" Soalnya lalu menarik wajah wanita itu agar mendongakkan kepalanya ke atas.
Kim Leena yang sedang berada di dalam bayangan ketakutan itu mula tersedu-sedan. Terus dia memandang ke sekeliling tempat. Berpeluh Kim Leena disitu seperti orang yang hilang arah.
"Leena. Awak dah kenapa ni?" Soalnya lagi dengan gusar.
"Ikut saya. Ikut saya cepat." Katanya lalu berjalan ke hadapan dengan sedikit pantas. Tergesa-gesa dia dibuatnya. Kim yeonju yang melihat fail mamanya yang berselerak itu mula dikutipnya terlebih dahulu.
"Yeon! Cepat sini!" Panggil Leena dengan nafas yang tercungap-cungap. Si kecil itu mengangguk lalu langkahnya diaturkan laju bersama fail ditangan. Kim Taehyung dan Kim Eunha turut ikut bersama.
🍩🍩🍩
Setibanya mereka di dalam rumah yang disewa oleh Kim Leena. Terus wanita itu mengunci rumah tersebut. Langsir-langsir yang terselak kini ditutupnya secepat mungkin. Mula dia duduk di atas sofa dengan keluhan nafas.
"Leena, awak dah kenapa dari tadi macam ada masalah ni? Saya tak fahamlah, apa dah jadi ni?"
Soal lelaki itu lalu duduk di sebelahnya. Kim Leena yang sedang menutup matanya dengan lengan itu mula memandang Kim Taehyung di sebelah. Mula air matanya ingin bertakung semula.
"Awak. Awak janji dengan saya sesuatu boleh?" Soalnya gusar. Tangan Kim Taehyung yang dipegang itu digenggam dengan kuat. Terangkat kening lelaki itu ke atas. Eunha dan Yeonju yang melihat mula hairan.
"Janji apa?" Tanyanya semula.
"Kalau apa-apa jadi dekat saya, awak terus laporkan dekat polis. Tak kira apa pun yang akan jadi, awak kena bagitahu polis. Please. Dan, awak kena bawa lari Eun dengan Yeon cepat-cepat. Biarkan saya." Katanya dengan air mata yang mengalir. Mula lelaki itu mengerutkan dahinya.
"Bu-buat apa saya nak laporkan dekat polis? Ada orang ikut awak ke Leena? Hah? Bagitahu saya cepat." Kini lelaki itu pula memandangnya khuatir. Berkali-kali wajah Kim Leena disentuhnya.
"Awak. Pakcik Min dah terlepas dari penjara semalam. Kemungkinan dia akan cari saya lepasni untuk tebus apa yang dia tak dapat dulu. Kalau tak dapat saya, dia akan cari awak ataupun Eunha dan Yeonju."
"Hah? Biar betul? Di-dia terlepas?" Tanyanya. Kim Leena mengangguk lalu tapak tangan lelaki itu digenggamnya dengan kuat.
"Saya tak nak babitkan awak dalam hal ni. Jadi tolong, kalau ada something yang berlaku dekat saya. Awak jangan datang tolong saya tapi terus call polis. Ingat apa yang saya cakap."
YOU ARE READING
My Encik SmartProf. KTH
Fiksi Penggemar"Nah SmartProf, saya dah siapkan assignment haritu." - Kim Leena "Siapa SmartProf? Saya ni suami awak tahu?" - Prof. Kim Start : 18/7/2018 End : (11/9/2018) Bersemut? Hahaha of course ada tapi tak adalah melebih. Sweet, sweet macam tu aje. Enjoy...