-Gökyüzü 10-

32.7K 1.4K 193
                                    

Multi; Nil

"Hocam ben oraya 2'yi neden yazdığımızı anlayamadım."

Önümde oturan Sevde'yi umursamadan başımı sıraya gömdüm. Her matematik dersinde böyle yapıyordu. 'Hicim niyi iriyi iki yizdiğimizi inlimidim' bilmem ne bilmem ne. Yahu matematik dersindeyiz mantık mı arıyorsun sen kızım. Zaten mantık olsaydı böyle acayip işlemlerle uğraşmazdık daha ne diye zorluyorsun?

Hoca düşüncelerimden habersiz ona laf anlatmaya çalışırken sınıf da sanki bu anı bekliyormuş gibi konuşmaya başladı.

"Yok arkadaş yok, uyutmuyorlar da insanı," diye söylene söylene kaldırdım başımı sıradan. İyiki bi' matematik dersinde uyuyalım dedik ha!

"Gençler gürültüyü keselim!"

Başımı sıraya yeniden koyduğum an hocanın seslenmesiyle başımı gerisin geri tekrardan kaldırmak zorunda kaldım. 'matematik dersinde uyumaya kalkarsan aha da böyle kalırsın koçum'. İç sesimi kale almaya gerek duymadan yanımda sessiz bir şekilde dersi dinleyen Beril'e döndüm.

"La dersi ne diye dinliyorsun sen kızım?"

"Imm bi' düşüniyim... Seneye sınavımız var ve ben matematik olasıca dersten bir bok anlamıyorum. Bunun için dersi dinlemem lazım değil mi?"

Oflayarak önüme döndüm. Şu sınıfta tek dostum olan Beril bile dersi dinliyordu, çok saçma! Oysaki 'ay en yakın arkadaşım bile dersi dinlemiyor, ne dinleyeceğim be!' Demeliydi.

'Sen neden en yakın arkadaşım bile dersi dinliyor, bende dinlemeliyim! Demiyorsun? Azıcık kullan şu beynini!'

"Kızım sen sussana bi' ya! Hep laf sok hep laf sok sen zaten! Işin gücün yok mu be senin?"

"Efendim Yağmur'cum bir şey mi dedin?" Matematikçinin ikinci -ve en sevmediğim- adımla seslenmesini umursamamaya çalışarak şirince gülümsedim. "Yok hocam kendi kendime tahtadaki soru hakkında konuşuyordum."

"O zaman buyur tahtaya çöz  bakalım soruyu," deyip dünyanın en büyük hatasını yapmış bulundu. Ya da ben bu cümleyi söyleyerek hata yapmış olabilirdim...







SİZE DE BÖYLE OLUYOR MU YA FNFJNFKCNDJD

SEE YOU AGAIN💙

GÖKYÜZÜ ❦ Texting ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin