'Ja, goed zo. En nog een pose. Yeah, show me some moves Ella.' Roept de fotograaf. Ik trek mijn hand op en zet die tegen mijn hoofd. Hopelijk ziet dit er een beetje goed uit. Nu nog een mooie smile geven. En hairflip naar achter.
'Heel heel mooi Lulu. Je doet het heel goed. Die bikini staat je ook werkelijk beeldig.' De fotograaf steekt zijn camera in zijn tas en stapt naar de modellenadviseur. Ik pak ondertussen mijn badjas en loop van de set.
Hi, ik ben Luella Walker. Maar iedereen noemt me Lulu. Ik ben 22 jaar. Ik ben een model en een spion. Ik woon in Sydney maar ben er niet van overtuigd dat ik Australisch ben. Zeven jaar geleden ben ik gevonden door mijn baas Charlotte Johnson. Zij heeft me opgevoed en werk gegeven.
Ik ben mijn jeugd en kinderjaren allemaal kwijt door geheugenverlies. Ik heb geen idee wie mijn ouders zijn en of ik nog verdere familie heb. Ik weet niet eens waar ik geboren ben. Hoe ik aan geheugenverlies kwam, daar heb ik ook geen enkel idee van.
Maar dat is allemaal mijn verleden. Nu ben ik een succesvol model en een spion die werkt bij de ADS (Australian Departement of Spies). Zoals ik dus al zei heeft Charlotte, de vrouw die me gevonden heeft, me in huis genomen. Ik ben haar daarvoor eeuwig dankbaar. Zonder haar lag ik nu nog steeds in een verlaten straatje onder een zwart deken.
'Girl, you rock.' En daar is mijn beste vriendin Mia Smith. Zij is ook een model en ze maakt zelf ook kleding. Zij is ook de enige die weet dat ik een spion ben. Toen ik 15 was en hier aankwam moest ik natuurlijk naar school. Zij was de eerste en ook de enige vriendin die ik daar had op school.
Iedereen dacht dat ik zo'n freak was met geheugenverlies maar haar kon het niets schelen wat anderen van haar dachten. Omdat ze zo'n goede vriendin was mocht ik het van Charlotte vertellen. Ze heeft beloofd om het tegen niemand te zeggen.
'Het is nu jouw beurt. Doe het goed.' Zeg ik tegen haar. Ze knikt. 'Eerst moet je me helpen een bikini te kiezen.' We lopen samen naar de kledingruimte. 'De rode of de zwarte.' Ik bekeek ze allebei eens goed. Ze waren allebei heel mooi.
'Waarom neem je niet het rode topje met het zwarte broekje.' Stelde ik voor. Ze bekeek mijn suggestie en sprong een gat in de lucht. 'Dankje, dankje, dat is een geweldig idee.' Ze fleurde helemaal op door mijn idee.
'Ik ga nu naar de ADS. Ik zie je morgen, oké?' Ik zeg haar gedag en kleed me dan om om naar Charlotte te gaan. Ze vertelde me dat ik een nieuw opdracht heb. Dus nu ben ik heel benieuwd.
In het begin woonden ik en Charlotte samen. Ik was toen 15 en wist niet wat ik moest doen. Met het geld van mijn modellenwerk en spionnenwerk heb ik een eigen appartement gekocht. Ik bracht Charlotte en haar man een beetje veel miserie dus heb ik mijn eigen plaats gekocht.
Ik pak mijn motor en vertrek naar het hoofdkwartier. Het is niet ver van mijn appartement en ook niet ver van de fotoshoot ruimte. Als ik daar aankom parkeer ik mijn motor op mijn alledaagse plaats en loop naar binnen.
Omdat spionnen best wel geheim werken is dit eigenlijk een kantoor voor advocaten. Maar wij weten beter. Als we naar het toilet gaan kunnen we door een code naar ons gebouw van de ADS. Het gebeurt net zoals in films.
Ik begroet iedereen die ik tegenkom. In deze organisatie kent iedereen iedereen. Het is super leuk om deel uit te maken van zo'n grote familie. Ook al doen we wel wat illegale dingen. Lol.
Ik loop het kantoor van Charlotte binnen en begroet haar. 'Hey.' Ik ga zitten op de zeteltjes voor haar bureau. 'Goed dat je zo snel kon komen Lulu. Ik moet je namelijk iets heel belangrijk melden.' Ik zet me recht en luister met gespitste oren naar haar.
'Hij heeft weer toegeslagen.' Ik weet meteen waarover ze spreekt. 'Dat meen je niet. Heeft hij weer iemand vermoord?' Charlotte knikt en kijkt naar haar handen. 'Een vijftigjarige man. Hij heeft een familie met twee kinderen en een vrouw.' Zegt ze serieus.
Dit wordt echt een probleem. Niemand weet wie hij is. Hij kan gewoon een paar mensen vermoorden zonder sporen achter te laten. 'We hebben jou gekozen als de onthuller. Jij moet de dader zien te vangen door een hem te misleiden en hem te ontdekken. Maar pas op, hij is erg gevaarlijk. Dit zal waarschijnlijk je moeilijkste opdracht ooit worden.' Charlotte pakt een blad en geeft het aan me.
'Hier staat op wat je moet weten. De vorige slachtoffers, de tijden, de plaatsen. Misschien vind je een paar verbanden.' Ik knik en kijk naar het blad papier. 'Ik zal mijn best doen.' Ik sta op en stond op het punt om de ruimte te verlaten.
'Kom dinsdag terug. We bespreken dan hoe we het gaan aanpakken.' Charlotte kijkt niet naar mijn ogen wanneer ze dat zegt. Het lijkt wel of ze zenuwachtig is. Heeft ze iets te verbergen? Tja, het zal wel niets zijn.
—-—
Hier hebben jullie de achtergrond van Lulu.
xoxo C.S.
JE LEEST
Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)
RomanceDe vierentwintige Jack Anderson treedt in de voetsporen van zijn moeder. Hij gaat net als haar te werk als huurmoordenaar in Texas. Wanneer Jack is uitgekozen voor een heel belangrijke missie in Australië, twijfelt hij geen moment en vertrekt naar S...