~50: Lulu

263 13 1
                                    

Ik kan het niet geloven. Ik heb ze verraden. Ik heb iedereen pijn gedaan. Alles heb ik verteld aan Cliff en Olivia. Ze gaven me geen enkele keuze. Ze bedreigden me door te zeggen dat ze mijn zus en mijn moeder gingen pijn doen. Nu ik zeker weet dat ze niet gelogen hebben, kon ik niets verzinnen. Ik moest de waarheid wel zeggen. Ik schaam me er enorm voor.

Dan ben ik ook nog te weten gekomen dat Olivia mijn tante is. Cliff is mijn nonkel. Ik ben gewoon familie van moordenaars. Hoe kan ik ooit nog normaal adem halen als ik weet dat ze door mij mensen hebben pijn gedaan? Ze hebben me zelfs face-to-face gezegd dat ze me willen uitschakelen om wraak te nemen op Sofia, die dus mijn moeder blijkt te zijn. Waarom zou ik nog moeite doen om naar hun te gaan als ik weet dat ze me gaan doden?

Maar ja, wat kan ik zeggen tegen Charlotte en Rosie? Hey, sorry, ik kan vandaag niet mee omdat ik bang ben dat mijn tante en mijn nonkel me gaan vermoorden. Leuke, vooruitgang die ik heb. Als Jack te weten komt dat ik iedereen heb verraden, gaat hij me nooit meer willen geloven. Ik weet zeker dat hij me dan gaat verlaten. Wat kan ik doen om dit gedoe tegen te houden? Of moet ik gewoon toekijken hoe deze opdracht mislukt door mij?

'Oké, is iedereen klaar?!' roept Charlotte. We gaan met een hele groep naar de plaats die we hebben afgesproken met Olivia en Cliff. Jammer genoeg weten ze al dat er super veel mensen komen. Ook weten ze dat ze voorbereid moeten zijn met geweren en messen omdat wij die ook gaan hebben. Ik kan niet geloven dat ik mijn eigen soort heb verraden. Al drie dagen probeer ik mezelf te vergeven maar niets lukt. Deze wonde zal voor altijd op mijn lichaam plakken door mijn schuldgevoel.

'Lu, kom je nog?' Charlotte doet teken naar me dat ik moet gaan. Ik had niet eens door dat iedereen al vertrokken was. Ik was waarschijnlijk even van de wereld door mijn gedachten. Ik knik naar Charlotte en begin te lopen naar de rest. Wel, God die mijn lot beslist, heb alsjeblieft genade met mij en de mensen van wie ik hou. Ik heb dit helemaal niet zo gewild en als ik de kans had om de klok terug te draaien, dan had ik meer gevochten tegen Olivia en Cliff. Ik zucht en wandel achter de rest van de organisatie. 

'Lu?' Ik kijk op naar de stem die mijn naam roept. Jack lacht naar me en stapt naast me. 'Klaar voor de grote finale van deze rotopdracht?' vraagt hij aan me. Het einde, dit is nog maar het begin, denk ik bij mezelf. Na deze opdracht gaat de hel losbreken. Daar ben ik 100 % zeker van. 'Ja, eindelijk. Het was een zware opdracht maar gelukkig kunnen we ze hopelijk goed afmaken,' zeg ik tegen Jack. Ik hef mijn hand op en plaats het in een vuistje. Jack geeft me een box en een knipoog. Hij legt zijn arm rond mijn schouders en we stappen verder. 

Na twintig minuten zijn we op de plaats die was afgesproken. We gaan allemaal staan zodat we, als het zou moeten, kunnen aanvallen. Wel, ik weet zeker dat dat zal gebeuren. Ook al heb ik het plan van Charlotte en Rosie verteld aan hun, ik heb totaal geen idee wat zij van plan zijn. Ik denk dat ze gewoon gaan doen alsof ze niet weten wat er gaat gebeuren terwijl ze dat natuurlijk wel weten. Maar, wat ik zeker weet is dat ze de kans niet laten lopen om mij te laten bekennen. Olivia is een vrouw die van veel drama houdt. Ze gaat ons geheim dus zeker niet geheim houden. Ik weet dus sowieso dat ik straks alleen in de koude wordt achtergelaten. 

'Jack?' Ik kom dichter bij hem staan. Als dit het einde is van onze relatie, wil ik hem toch nog iets zeggen. 'Ik wil dat je weet dat ik van je hou en dat ik smoorverliefd op je ben. Wil je dat altijd onthouden ook al komen er moeilijke tijden?' Hij kijkt me raar aan. Zijn gezicht staat een beetje verrassend. We hebben nog nooit tegen elkaar gezegd dat we van elkaar houden maar ik denk wel dat dit een goed moment is. Zeker omdat dit mijn laatste kans was. 'Wat zei je?' is het enige wat hij zegt totdat Rosie begint te roepen. 'Iedereen op zijn plaats!' 

Olivia en Cliff stappen in onze richting. Daar achter lopen een tiental sterke mannen. Dat was waarschijnlijk hun plan. Met hetzelfde aantal af komen zodat wij onze geïntimideerd voelen. 'Charlotte,' zegt Olivia. Ik weet nog steeds niet van waar ze elkaar kennen. Waarschijnlijk kent ze gewoon de baas van de ADS. Het zal wel niet zo raar zijn. Olivia stapt dichter naar ons toe. Charlotte, Rosie, ik en Jack staan alle vier op 1 rij vooraan. Zo hebben we ons opgesteld.

Olivia stapt van Charlotte naar Rosie. Ze kijken elkaar kwaad aan. Als Olivia bij komt, geeft ze me een knipoog. 'Lulu, lieveling, dat is lang geleden,' zegt ze terwijl ze me knuffelt. Waarom is ze zo'n show aan het op zetten? Ik kan het niet geloven. Gelukkig denkt niemand nog dat dat verdacht was. Als ze bij Jack komt, bekijkt ze hem van kop tot teen. 'Is dit de jongen die je gered heeft?' Olivia kijkt naar mij en dan naar Jack. 'Dan denk ik dat ik je maar eens moet bedanken voor het redden van Lulu.' Godverdomme, moet ze nu echt zo doen? 

Toen Olivia me vertelde dat ze mijn tante bleek te zijn, heeft ze een beetje meer uitleg gegeven. Blijkbaar was Lorenzo dus mijn vader en is Sofia mijn moeder. Mijn zus heet Camilla. Ze wonen allebei in Italië. Ik heb haar daarna het plan uitgelegd. Ze vroeg zich steeds af hoe het ging met mijn leven. Ze heeft veel vragen gesteld over Jack. Eerst wou ik ze niet antwoorden omdat ik bang was dat ze hem iets ging aandoen. Maar zoals altijd had ik geen keuze en moest ik heel mijn leven uitleggen. 

Ik kan niet geloven dat ik hieraan denk maar ik vond het best nog wel gezellig. Op een bepaald moment gedroegen Olivia en Cliff zich wel echt als familie. Zo'n gevoel heb ik nog nooit gehad. Ik weet dat het allemaal schijn is en dat ze nog steeds moordenaars zijn maar voor het eerst voelde ik wel echt een band. Gek, eh. Ik moet wel gestoord zijn. 

Olivia gaat terug naast Cliff staan. Ondertussen hoor ik gefluister tussen Charlotte en Rosie. 'Hoe wist ze dat we met zoveel kwamen? Dit zou een verrassingsaanval moeten zijn. Hoe kan zij ook zoveel mensen bij haar hebben?' fluistert Charlotte. Please, please, laat Olivia dat niet gehoord hebben. 

Maar ik ben al te laat.

—-—

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu