'Dan zijn we er eens mee weg. Hebben jullie alles van koffers?' vraagt Rosie nog eens voor de zekerheid. 'Volgens mij wel. Gaan jullie maar terug naar huis,' zegt Lulu terwijl ze de voordeur opendoet om Rosie en Charlotte buiten te laten.
Het huis ziet er echt heel modern en groot uit. Ik denk dat ik hier wel graag zal wonen, nu wel zonder Lulu. Rosie en Charlotte hebben hun best gedaan om er iets uit te zoeken.
Als ze beiden uit de deur zijn, sluit Lulu de voordeur. We staan maar wat awkward naar elkaar te kijken. Geen van ons weet wat hij of zij moet zeggen. 'Misschien moeten we eens beginnen met uitpakken,' stelt Lulu voor. Ik knik alleen maar en ga naar de woonkamer. Ik pak mijn koffer en loop op de trap.
We zijn nu beiden boven en beginnen te kijken naar alle kamers. Ik probeer zoveel te herinneren dat ik het morgen nog weet. De badkamer is dus naast een slaapkamer die naast de trap is. 'Welke kamer wil jij hebben?' vraag ik aan Lulu.
De twee slaapkamers zijn tegenover elkaar en daartussen zit de badkamer. Aan de andere kant is er ook nog een gastenkamer met een tweepersoonsbed. Ik denk vooral niet dat we die gaan gebruiken. Ik kijk nog eens in beide kamers binnen maar ze zijn vrij wel gelijk aan elkaar. 'Ik zal deze pakken.' Lulu wijst naar de kamer het verst van de trap. Ik knik en loop naar mijn eigen kamer. Ik sluit de deur en begin mijn kleren en alle andere dingen uit te pakken.
Als ik bijna alles heb uitgepakt, ga ik naar de badkamer. Ik weet natuurlijk niet hoe Lulu leeft en woont maar ik zet veel dingen in de badkamer. Natuurlijk gaat het in het begin zeer raar zijn. Samenwonen met een meisje ben ik in jaren niet meer gewoon. Ik heb natuurlijk wel met twee zussen en een moeder geleefd maar dat is toch anders. Voor de rest heb ik nog geen heel serieuze relaties gehad dat het zover is gekomen.
Op weg naar de badkamer zie ik Lulu die ook van alles aan het uitpakken is. Ze staat voor de spiegel met haar toiletzak. De kamers in dit huis zijn vrij groot. Nergens heb ik het gevoel dat het te krap gaat zijn. Ik ga naast Lulu staan en begin met mijn eigen dingen uit te pakken.
We zeggen niets tegen elkaar en gaan gewoon verder met uitpakken. Ik had wel verwacht dat dit super awkward ging zijn. We zijn ook niet bepaald beste vrienden. Maar misschien moet ik wel iets zeggen. Misschien kan ik al iets vragen over de plannen voor vanavond.
'Hey, Lulu?' begin ik terwijl ik mijn tandenborstel op het aanrecht leg. 'Ja?' Ze brengt haar hoofd naar voor en kijkt in de spiegel naar mij. 'Hoe zit het met vanavond? Is het de bedoeling dat we samen eten of gaan we iets bestellen? Dit is toch wel echt nieuw voor mij zo met iemand anders wonen.'
Lulu grinnikt even en kijkt dan in mijn ogen. 'Voor mij is het goed als we iets bestellen. We hebben een eettafel dus het zou zonde zijn om die niet te gebruiken. En je hebt wel gelijk, dit is ook nieuw voor mij.' Ik antwoord een vage 'oke' en vertrek dan terug naar mijn kamer.
-3 uur later, etenstijd-
'Is Chinees goed?' vraagt Lulu aan mij terwijl ze in de kast kijkt om te kijken wat er allemaal in zit. 'Ja, is goed,' is mijn antwoord. Lulu pakt haar gsm en belt naar een Chinees restaurant. Omdat ik hier nog niet zo lang ben, heb ik het bestellen aan haar overgelaten. Ik ga ondertussen zitten in de zetel naast de tafel. Voor de zetel hangt er een tv. We kunnen misschien straks een film kijken.
De bestelling kwam al heel snel en nu zitten we over elkaar Chinees te eten. 'En is het goeie?' vraagt Lulu. Ik knik hevig omdat het zeer lekker is. Lulu grinnikt en gaat verder met haar eten. 'En hoe bevalt Australië?' Ik kijk naar haar om te kijken of ik het el echt goed heb verstaan. Zijn we nu als gewone mensen een gesprek aan het houden zonder ruzie te maken? Wow, misschien werkt deze methode echt nog.
'Het is geweldig. De steden en straten zijn echt adembenemend. En het Opera House is fantastisch, dat was het gebouw dat ik op mijn eerste dag heb bezocht. En toen verstoorde jij mijn dag door tegen mij te botsen.' Ik neem nog een hapje van mijn eten en kijk voor me. Lulu's gezichtsuitdrukkig is serieus verandert toen ik begon over de botsing.
'Wacht eens even, jij had ook kunnen kijken waar je ging. Ik weet het nog goed, jij was degene die aan het bellen was en ik wou...' 'Lulu, het was maar een grapje. We zullen het niet meer hebben over die botsingen.' Lulu trekt haar benen op haar stoel en gaat verder met eten. Hoewel haar gezicht nog een beetje boos staat, kan ze geen glimlachje tegenhouden. Misschien lukt het samenwonen dan toch beter als ik had gedacht.
Na het eten zitten we nog even te praten met een glaasje wijn. 'Dus je hebt een tweelingszus?' vraagt Lulu aan me. We zijn bezig over onze families. 'Jup, Jenna Anderson. Ze gaat binnenkort trouwen.' Lulu's gezicht licht op wanneer ik begin over trouwen. Zij heeft dus duidelijk een kleine droom. 'Oh, geweldig. Wanneer? Je gaat toch wel op tijd zijn voor haar trouw?' 'Ik hoop het echt. Maar als ik dan nog hier bezig ben.'
Lulu staat op en gooit onze chinese bakjes in de vuilbak. Ze staat leunend tegen het aanrecht. 'We kunnen nog een film kijken, als je wil. Het is toch nog veel te vroeg om te gaan slapen,' stel ik aan haar voor. Ze knikt en gaat naar de zetel. Ik zet de tv op. Daarjuist hebben Rosie en Charlotte gezegd dat de televisie Netflix heeft. Dus dat ga ik proberen op te zetten.
We besluiten om The Breakfast Club te kijken. Die vonden we beiden goed omdat het echt wel een heel goed verhaal heeft. We zijn nu al een uur aan het kijken en naast mij hoor ik lichtjes gesnurk komen. Ik kijk naar de rechterkant en zie dat Lulu helemaal is ondergedompeld in haar deken en ligt te slapen.
Met het gesnurk kan ik me duidelijk niet concentreren op de film. Ik besluit het gewoon af te zetten en Lulu naar haar kamer te brengen. Ze kan hier toch niet liggen slapen. Ik leg mijn arm onder haar hoofd om het te ondersteunen. Mijn andere arm gaat onder haar kuit zodat ik haar goed vast heb.
Ik sluip zo stil mogelijk op de trap zodat ze niet wakker kan worden. Ik leg haar op haar bed. Voor d'r kleren moet ze zelf maar zoeken. Ik ga naar de badkamer om mezelf om te kleden.
Lulu was best wel schattig. Zo als een katje onder een dekentje slapen. Gast, wat ben je aan het zeggen?
—-—
Oeh, Jack brengt Lulu naar boven en laat haar slapen. Wie denkt er dat er iets gaat gebeuren met het samenwonen? We zullen wel zien. Wel, jullie zullen zien, ik weet al wat er gaat gebeuren, lol.
xoxo C.S.
JE LEEST
Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)
RomanceDe vierentwintige Jack Anderson treedt in de voetsporen van zijn moeder. Hij gaat net als haar te werk als huurmoordenaar in Texas. Wanneer Jack is uitgekozen voor een heel belangrijke missie in Australië, twijfelt hij geen moment en vertrekt naar S...